Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudowa linii kolejowej zakończy się rok wcześniej niż planowano

Trwa przebudowa dwóch ważnych linii kolejowych w naszym regionie. Oprócz tej z Lublina do Warszawy, prace prowadzone są również pomiędzy Lublinem a Stalową Wolą.

W marcu mają zostać zakończone prace na pierwszym odcinku przebudowywanej linii kolejowej nr 68 łączącej Lublin ze Stalową Wolą. Wtedy rozpocznie się elektryfikacja linii oraz wymiana torów. Tempo prac jest imponujące. Nie tak dawno wykonawca zapewniał, że harmonogram prac został znacznie wyprzedzony. Wiadomo już, o ile nie wydarzy się nic nadzwyczajnego, to inwestycja zostanie zakończona nawet o rok wcześniej niż początkowo planowano.

Prowadzone prace polegają na przebudowie i elektryfikacji trasy. Ma to wpłynąć nie tylko na poprawę przewozów pasażerskich w naszym regionie, lecz również ułatwi transport towarów. Chodzi m.in. o węgiel kamienny dostarczany z kopalni w Bogdance do elektrowni w Połańcu, czy też o przewóz ładunków w kierunku wschodniej granicy.

Znajdujące się na trasie stacje i przystanki również będą przebudowane. Mowa jest o 20 z nich: Lublin Zemborzyce, Niedrzwica, Kraśnik, Szastarka, Rzeczyca, Zaklików, Lipa, Stalowa Wola Rozwadów oraz Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki, Kępa i Pilchów. Miejsca te zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Intensywne prace prowadzone są m.in. w Zemborzycach. Demontowana jest stara sieć trakcyjna oraz inne elementy infrastruktury. Na miejscu są już nowe słupy i podkłady pod nowe szyny, do tego hałdy z kruszywem. Dzięki inwestycji wartej 367 mln zł przebudowane będzie 100 km trasy. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie komfortu podróży. Poprawi się również bezpieczeństwo, dzięki przebudowie 75 przejazdów kolejowo-drogowych, jak też licznych obiektów inżynieryjnych.

(fot. lublin112)
2018-01-11 17:25:13

6 komentarzy

  1. Lepiej późno niż wcale. Jak DK19 zaczęła się realnie przekształcać w S19, to dopiero ktoś się połapał, że linia 68 straci rację bytu? Tyle lat czekam, by spokojnie i szybko do Krakowa pojechać przez Rzeszów…

  2. A już myślałam, że chodzi o odcinek Lublin – Warszawa. Ten to chyba skończą rok później niż planowano. Przynajmniej na to się zapowiada, patrząc na tempo prac

  3. To będzie dalej jednotorowa linia czy będzie drugi tor?

  4. Nawet metro zrobią …

  5. Jak rok wcześniej to i wykonawca odstąpi od części wynagrodzenia.

Z kraju