Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Prowadził rower, chciał przejść na drugą stronę jezdni. Został potrącony, zginął na miejscu (foto)

Nie udało się uratować życia mężczyzny, który przed południem został potrącony na wysokości ogródków działkowych w Łukowie. Teraz policjanci pod nadzorem prokuratora ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia.

42 komentarze

  1. No to pusta torba posiedzi.

    • Niestety są na to małe szanse. Gdyby za kierownicą był facet to Sztum czy inne Wronki byłyby pewne.
      Baba popłacze i powie, że pieszy wtargnął na jezdnię. Dostanie rok zawiasów maks.

      • Może się okazać że pieszy przejeżdżał na tym rowerze a bajkę o prowadzeniu roweru wymyślono by go wkopać. Tak bywa.

        • A jeżeli przejeżdżał to co? Jaki to miało wpływ na to, że kierująca wyprzedzała czy omijała na PdP?

          • Można omijać pojazd który przepuszcza rowerzystę. (Taka luka w przepisach) Ponadto rowerzysta nie ma pierwszeństwa na przejściu. Sam sobie winny.

  2. Gdyby po PdP przejeżdżał rowerem – to zapewne byłby uznany na forum za winnego. Skoro przechodził, więc poruszał się jako pieszy, to będzie uznany za winnego także. Samochód nie zatrzyma się w miejscu, a wyprzedzanie/omijanie na PdP to sport narodowy nawet przed skokami narciarskimi czy piłką nożną.

    Całe szczęście, że jeszcze nie obowiązują nowe przepisy, bo mielibyśmy już pisanie, że to przez nowe przepisy.

    • …a tak mamy tradycyjne wtargnięcie bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Nic się nie stało. Tylko jedna osoba zginęła, a mniejsza z tym, bo przynajmniej płynność ruchu (za wyjątkiem zamkniętej na 3h jezdni) została zachowana.

      • Wyjście z za ciężarówki, która zatrzymała się przed pasami, żeby przepuścić pieszego prowadzącego rower – tak to wygląda wg relacji świadków… 80-latek za późno zareagował wychodząc z za ciężarówki. Szkoda mi rodziny poszkodowanego – przypuszczam, że znam córkę. Szkoda mi kierowcy ciężarówki – chciał być uprzejmy dla czyjegoś dziadka… A wszystko dlatego, że jedna 21-latka nie myślała za kierownicą…

    • Nowe przepisy nic nie wnoszą z projektu zniknęły zapisy o pierwszeństwie pieszego przed przejsciem

      • Jakie nowe przepisy?

        • Te nowe przepisy, to są przepisy obowiązujące od dziesiątek lat w całej Europie poza Polską, Rosją i Ukrainą.

      • Wyraziłem się nie jasno. Te zapisy, które miały wejść w życie nazywam „nowymi”. Te które wejdą jutro – nic nie zmieniają. Brak obowiązku wożenia PJ, czy zmiany tablic przy rejestracji nic nie wnoszą do poprawy bezpieczeńśtwa.

  3. A gdzie info o stanie trzeżwości kierującej fordem ?

  4. No to człowiek nie żyje (a wystarczyło się rozejrzeć), a kierowczyni ma przerąbane (a wystarczyło zwolnić przed PdP). Tak niewiele trzeba, żeby nic się nie stało, ale nawet tego nikomu nie chce się zrobić. I mamy, co mamy.

    • takie komentarze są pod każdym tego typu artykułem i pod większością rozpętują tylko dyskusję w stylu „miał pierwszeństwo i już”
      powinni to dopisywać na nagrobkach – zginął, bo z dumą egzekwował pierwszeństwo na przejściu…

      • Do póki ludzie będą myśleć że na pasach mają pierwszeństwo dopóty będą ginąć.

        • Potrafisz to jakoś uzasadnić, rozwinąć myśl? Na przejazdach kolejowych pociąg ma pierwszeństwo przed wszystkimi. I każdy to wie. I co z tego wynika? Giną wszyscy: piesi jak również kierujący rowerami czy samochodami.

          • MalutkiTrollik

            MajaHd czy pieszy nie znajdował się przypadkiem już na pdp? A wręcz nie był w połowie przejścia?

    • Na jezdniach o kilka pasach ruchu w jednym kierunku nie wystarczy zwolnić. Trzeba zwolnic do prędkości pojazdów z pasów sąsiednich. A jeżeli one się zatrzymały – także należy się zatrzymać.

      • Tak bo pieszy ma pierwszeństwo nie wiem chyba się nie znam ale łatwiej jest się zatrzymać człowiekowi czy rowerzyście nie samochodu ważącemu 1.3-2.5 tony ??

        • MalutkiTrollik

          Tutaj akurat auto ciężarowe się zatrzymało, tylko lekki fordzik miał z tym problem….

  5. Straszna tragedia. Kobiecie zatrzymają PJ. Później kilka razy zjawi się na komendzie w celu złożenia wyjaśnień. Za kilka miesięcy sprawa w sądzie. Potem wyrok w zawieszeniu. Nie chciałbym być na jej miejscu. Do tego samochód do naprawy.

  6. No i jeszcze jeden argument. Piesi giną na pasach w miastach, dlatego, że powolniaki blokują lewe pasy na autostradach, a policja nic z tym nie robi. A do tego, ulice miejskie przebiegają przez centrum miast. A nie tak jak na zachodzie, gdzie ulice miejskie biegną poza miastami.

  7. Przypadkowo Premier Morawiecki jest w regionie. Kilkanaście km dalej chwali się sukcesami rządu.
    Ale jaka mogłaby być wina rządzących w tym, że na drogach dzieje się to co się dzieje? Nie ma winnych tego stanu rzeczy.

  8. A nie można było poczekać z esemeskiem do zatrzymania?

  9. Nawet jeżeli winnym tego wypadku w 100% będzie uznany kierujący (kierująca kobieta), to nie zapominajmy, że piesi także często nie są bez winy. Chodzą bez odblasków, patrzą się w telefony, przechodzą na czerwonym, itp.

    • Franiu, powinieneś mieć limit 3 komentarzy na artykuł. może byś wtedy myślał nad tym co chcesz wyrazić, i wyrażałbyś to w jednym komentarzu – dwa zostawiając sobie na ewentualną odpowiedź…

  10. Ułamki sekund zdecydowały o nieszczęściu. Dziewczyna jechała lewym pasem, a ciężarówka prawym. Jeżeli ciężarówka zatrzymała się, to dziewczyna nie miała szans zahamować, przecież jadąc sąsiednim pasem nie widzimy świateł samochodu obok, widzimy tylko jak wytraca prędkość. Zrobienie tam przejścia dla pieszych to kiepski pomysł. Bardzo często działkowcy wjeżdżają wprost na to przejście rowerami. Przy dozwolonej tam prędkości 70 km/h zahamowanie przed takim rowerzystą jest niemożliwe. Nie mówiąc nocą, zwłaszcza w piątek i sobotę, gdy działkowcy po upojnym grillowaniu wytaczają się wprost pod nadjeżdżające samochody.

    • Do odpowiedzialności powinni brać tych co podpisują się przy odbiorze takich bubli.Wielopasmowe jezdnie i przejścia,a teraz jeszcze przejazdy rowerowe.Skąd ten pomysł,bo chyba nie z europy zachodniej.

    • dziewczyna nie miała prawa nie zahamować. jeśli dojeżdżasz do przejścia dla pieszych, a na drugim pasie ktoś jedzie wolniej to MUSISZ zwolnić! nie wolno wyprzedzić, nie tylko na przejściu, ale i bezpośrednio przed. nie wolno i już. nawet jak obok jest traktor, ciężarówka, wóz z sianem. trzeba zwalniać 10 tys. razy niepotrzebnie, żeby raz kogoś nie zabić. IMHO za wyprzedzanie na przejściu powinno się z miejsca zabierać prawo jazdy na 3 mce, to może by się nasi kierowcy trochę nauczyli. tej kobiety nikt nie nauczył.

      • tłumaczysz to gościowi, który myśli dokładnie jak sprawczyni wypadku. smutne, że zapewne obydwoje mają prawo jazdy, myślą i jeżdżą w ten sposób…
        pozostaje zgłosić ten komentarz do odpowiednich służb, niech namierzą autora i zweryfikują jego uprawnienia

        • Możesz sobie zgłaszać,prawda taka,że przejść bez sygnalizacji przez wielopasmowe jezdnie a tym bardziej przejazdów rowerowych nie powinno być.I jeszcze przy ograniczeniu do 70.Pozdrawiam i nie życzę takiej sytuacji w przyszłym kłapaniu.

    • Kompilacja pomówień, insynuacji, przeinaczeń, niedopowiedzeń, obwiniania niewinnych, usprawiedliwiania sprawców – dokładnie taka sama jak w TVP. Brakuje tylko tego, żeby twoje wpisy wyświetlały się na pasku. Podłość nad podłościami.

    • To po jaką chorobę ameba pcha się na lewy pas (w domy śle szybszy). Jak nie ogarnia co się dzieje na drodze – to niech jeździ prawym. Razem (i z taką samą prędkością) jak rowerzyści, traktory, pojazdy nauki jazdy, itp.

Z kraju