Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Nowa trasa ma zmienić układ komunikacyjny na terenie miasta. Wykonano już 30 proc. prac, a cała inwestycja ma być gotowa pod koniec roku.

W czwartek na budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833 w Kraśniku miało miejsce spotkanie władz wojewódzkich i samorządowych z wykonawcą zadania. Omawiano stan realizacji inwestycji. Obecnie zaawansowanie prac jest na poziomie 30 procent. Zapewniono, że wszystko idzie zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, a termin zakończenia prac jest niezagrożony i będzie to koniec listopada tego roku.

Mieszkańcy Kraśnika na tę inwestycję czekają od lat. Nowy odcinek drogi zmieni bowiem układ komunikacyjny na terenie miasta. Dodatkowo będzie udogodnieniem dla przyszłych inwestorów, gdyż przy nowej trasie ma się znaleźć rozszerzona strefa ekonomiczna. Tzw. północna obwodnica Kraśnika ma się składać z nowego odcinka trasy o długości około 5,7 km od skrzyżowania ul. Urzędowskiej z Graniczną do ul. Lubelskiej czyli drogi krajowej nr 19 Lublin – Kraśnik. Rozbudowany zostanie też około 2,8 km odcinek drogi wojewódzkiej w kierunku Chodla.

Obecnie prowadzone są prace związane z przebudową wszelkich sieci infrastruktury oraz roboty ziemne. Wykonywane są podłoża pod nasypy, wykopy i nasypy, trwa też wymiana gruntu. Do tego dochodzą roboty związane z warstwami podbudów i nawierzchni bitumicznych. Powstaje system odwodnienia drogi, który obejmie dwa zbiorniki: retencyjno- odparowujący i retencyjno – rozsączający, umacniane są też rowy. Budowana jest także kanalizacja deszczowa i oświetlenie dróg.

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

Powstaje północna obwodnica Kraśnika. Zapewniono, że termin zakończenia prac jest niezagrożony (zdjęcia)

(fot. Powiat Kraśnik, UMWL)

18 komentarzy

  1. „fachowcy” przyjechali na budowę z gospodarską wizytą

  2. Szkoda, że marszałkiem woj. lubelskiego nie jest jakiś pisowski kacyk z gminy Niemce. Gdyby tak było, miejscowość ta też miałaby już dwie obwodnice i nie byłaby od rana do nocy sparaliżowana korkami.

  3. Kraśnik w 2010 roku dostał jedną obwodnicę, teraz dostanie drugą. Niemce domagają się obwodnicy od lat 80-tych. I choć pomysł stworzenia trasy Via Carpatia, która będzie w przyszłości stanowić zarówno drugą obwodnicę Kraśnika jak i (może gdzieś za 150 lat) gminy Niemce, narodził się dopiero w 2006 r., to jakoś nie dało rady tak rozplanować jej budowy, żeby pierwszym odcinkiem był ten Lublin-Lubartów, czyli obecnie ten najbardziej zakorkowany na całej S19 w województwie lubelskim.

    No ale Kraśnik to miasto nie dość, że wybitnie „zasłużone” dla pisowskiego ciemnogrodu i zamordyzmu (uchwała antyLGBT, która „rozsławiła” to miasto na całą Polskę), to jeszcze to miejsce pochodzenia kaczego namiestnika na województwo lubelskie.

    Gdyby to ode mnie zależało, kazałbym – w imię elementarnej dziejowej sprawiedliwości – natychmiast wstrzymać wszelkie prace nad VC na południe od Lublina i nie powstałby tam nawet centymetr tej trasy, dopóki nie zostałby ukończony odcinek Lublin-Lubartów, czyli ten, który powinien być absolutnie priorytetowy od samego początku.

    Ale, niestety, to nie ja o tym decyduję, więc być może dopiero wnuki obecnych kilkuletnich mieszkańców gminy Niemce doczekają czasów, kiedy będą mogli tam bezpiecznie żyć i pracować, nie musząc codziennie lawirować pomiędzy kawalkadami TIR-ów, które tysiącami przetaczają się przez tą małą miejscowość.

    A Kraśnik do tego czasu będzie pewnie miał już 4 obwodnice.

    • Zgłoś się do Tuska z PO i zapytaj co ten wybitnie uzdolniony specjalista od wszystkiego robił przez 8 lat rządzenia.

    • Jak było z tą Polską Wschodnią za PO? A ***j. W lutym zawarto umowę o wartości 835 mln na budowę Twojej obwodnicy. Ta budowana w Kraśniku kosztuje 61 mln.

    • Czego tak płaczesz? Wybrany jest już wykonawca tego fragmentu S19. Na przełomie roku mają ruszyć prace, a ty się mażesz bo 20 minut trwa przejazd przez twoją wioskę. Wszystkiego na raz zbudować się nie da.

    • Jest światełko w kraśnickim tunelu – niedawno zauważyłem, że w Kraśniku istnieje Ludowy Klub Sportowy „TĘCZA” !!! Niedopatrzenie? Kto zawinił? Znajomi parę miesięcy temu przejeżdżając przez Kraśnik zobaczyli nad miastem prawdziwą tęczę. Tutaj wiadomo kto zawinił…

    • na szczescie nic od ciebie nie zależy, nawet to kiedy oddasz kał

  4. @Kajfasz
    Nikt Tobie nie zabrania na przeprowadzkę do Kraśnika czy okolic i będziesz co dzień śmigał po tych obwodnicach bez korków jeżeli ich tak bardzo pragniesz .

  5. #kajfasz
    Przecież mógł Peowski kacyk wybudować , byli u koryta 8 lat .

  6. To wielki błąd, którego mocno pożałują mieszkańcy. Dawne żydowskie miasteczka takie jak Kraśnik, Niemce, Lubartów celowo budowane były na trasach, żeby z tranzytu przez to miasto korzystali miejscowi sprzedawcy i przedsiębiorcy. Po wybudowaniu obwodnicy cała przedsiębiorczość oraz sprzedawcy padają. Tworzycie miasteczka widmo, z obwodnicą.

    • Wszystkie ważniejsze miejscowości są przy trasach lub inaczej – trasy budowane były pomiędzy ważniejszymi miejscowościami. To wówczas było normalne i logiczne. Teraz ruch trzeba wyprowadzić, bo się korkuje z wiadomych powodów a tras nie da się poszerzyć w dotychczasowych lokalizacjach. Inną sprawą jest zabudowa wiosek – ulicówek wzdłuż dróg. Jadąc np. drogą wojewódzką wpadamy do ciągnącej się kilometrami wioski (teren zabudowany – 50km/h). Po kilkuset metrach następna i następna. PRL-owska reforma rolna – podział działek na 15, 20 metrowej szerokości pola o długości może 300 metrów, oczywiście prostopadle do dróg krajowych i wojewódzkich. W efekcie na wsi – sąsiad sąsiadowi zagląda w okna i przez płot – źródło nieustannych konrfliktów i zatargów. I taką mamy w Polsce „architekturę”.

  7. kuma do kumy ma bliżej
    nie narzekaj w czechach, słowacji czy rumunii byś zobaczył

  8. niech jezcze bydują wielki mór chroniacy ich przed LGBT i 5G

  9. Kraśnik…..I jeszcze ulica Amerykańskiego szpiega. Kuklińskiego……

  10. Dzięki Bogu że wtedy niebyło wojny. Wszystkie tajemnice naszej armii Kukliński zdradził do USA…. !!! W razie zbrojnej konfrontacji narażało nas nasza armię na ogromne straty.

Z kraju