Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Poprawią bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym na ul. Letniskowej

Sygnalizacja dźwiękowa ma być głośniejsza, pojawią się znaki stop, zaś zarośla zostaną usunięte. W ten sposób ma zostać poprawiona widoczność na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Letniskowej w Lublinie.

Niebawem poprawione ma zostać bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Letniskowej w Lublinie. Mieszkańcy Zemborzyc skarżyli się bowiem, że jest tam wyjątkowo niebezpiecznie. Powodem ma być lokalizacja przejazdu na łuku szlaku kolejowego, co ogranicza kierowcom widoczność. Jak podkreślają, chodzi o pociągi jadące z Lublina w kierunku Kraśnika, których nie da się odpowiednio wcześniej dostrzec. Do słabej widoczności przyczynia się również wysoka skarpa porośnięta głównie gęstymi krzakami i bujną trawą.

Radny dzielnicy Zemborzyce Leszek Daniewski zwrócił się więc w imieniu mieszkańców do prezydenta Lublina z apelem o ustawienie przed przejazdem znaku stop. Jak wyjaśnia, wcześniej rozmawiał w tej sprawie z dyrektorem lubelskiego oddziału PKP PLK Andrzejem Matysiewiczem. Zarządca linii kolejowej zobowiązał się do usunięcia drzew, krzewów i wysokiej trawy, które to utrudniają widoczność, jak też do zwiększenia głośności sygnalizacji dźwiękowej. Zapewnił również, że pozytywnie zaopiniuje ustawienie tam znaku stop. Montaż tego typu oznakowania znajduje się bowiem w gestii zarządcy drogi.

Zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk wyjaśnia, że przejazd w ciągu ul. Letniskowej zaliczany jest do kategorii „C”, zaś obecna organizacja ruchu jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Te wskazują, że znak stop stosuje się tylko przed przejazdami kategorii „D”, na których nie są zachowane warunki widoczności. Jeżeli chodzi o przejazdy kategorii „A”, „B” i „C”, to znak stop stosowany jest tylko w przypadku awarii urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego. Na tym przejeździe ruch jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych wyposażonych w sygnalizację świetlną i dźwiękową, zaś dojazd do przejazdu oznakowany jest znakami ostrzegawczymi i dodatkowo znakami stosowanymi przed przejazdami kolejowymi. Jednak jak dodaje Artur Szymczyk, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu zostanie opracowany projekt stałej organizacji ruchu uwzględniający ustawienie znaku stop przed tym przejazdem kolejowym.

(fot. lublin112)

10 komentarzy

  1. Niech światła postawią na fotoczujke jak im bezpieczeństwa potrzeba. Albo niech urządzają dyżury jak przy szkołach i przejściach dla pieszych.

  2. A jak sytuacja na Pszczelej? Nadal trzeba stać kilka minut? Tam to chyba rogatki są zamykane jak pociąg stoi jeszcze na głównym w lublinie 🙂

  3. Niedobrze mi się robi jak to czytam .Zamiast tych wszystkich pseudo poprawiań bezpieczeństwa ,jak zółte naklejki z nr tel , znaki drogowe czy sygnalizacja dżwiekowa ,wystarczyło by zrobić najzwyklejsze zamykane z automatu zapory .Ale jak to w tym chorym kraju , tanio się nie da ,bo muszą być w jakiejś kosmicznej technologi z rodem z NASA za setki tys zlotych

  4. A szlaban to nie łaska?

  5. Włączcie myslenie, bo inaczej beda tylko światła na ulicach

  6. Zmiast postawić zwykłe zamykane zapory ,to robią jakieś cuda i wciskają ludziom ze poprawiają bezpieczęństwo

    • jakie zapory !!! to jest ruch lokalny na tym przejezdzie wszyscy go znaja po co udziwniac co jest zgodne z przepisami swiatla migajace i sygnal dzwiekowy znowy radny Daniewski miesza grzebie tam gdzie jest ok , i tak utrdnia zycie mieszkancom ze niby oni chcieli, jak ktos glupi to wjedzie pod pociag nawet po rogatkach ,

  7. jak widze radny daniewski to nic dobrego nie czeka mieszkancow z jego pseudo pomyslami , ma znajomosci niech zalew oczysci albo sam niech sie wezmie za łopate.

  8. znak przejazd stoi, sygnalizacja jest dzwwiek jest. co tu zmieniac jka wszystko zgodnie z przepisami ruchu, stop daniewski niech se na podwórzu postawi

  9. wczoraj stawial 40km/h na kreznickiej dzisiaj stop na letniskowej………….a jutro co odpali zakaz wjazdu na plebanie

Z kraju