Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Poprawią bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych na linii szerokotorowej

Sygnalizacja świetlna pojawi się na kolejnych przejazdach kolejowych wzdłuż biegnącej przez nasz region linii szerokotorowej. Lokalizacje wybrano w oparciu o analizy bezpieczeństwa.

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na przeprowadzenie prac mających na celu poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych położonych wzdłuż tej linii kolejowej. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie, uzyskanie pozwoleń administracyjnych oraz budowa urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Prace mają objąć 21 przejazdów w w województwach lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. Projekt pozwoli również na zwiększenie prędkości pociągów do 100 km/h.

W naszym regionie modernizacja obejmie przejazdy: na ul. Kopernika w Werbkowicach, w miejscowości Horyszów Nowy Kolonia na drodze prowadzącej do Niewirkowa czy też w Zawadzie. W sygnalizację zostaną wyposażone również dwa przejazdy na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego.

– Linia nr 65 zapewnia bardzo dobre parametry dla transportu ładunków, posiada możliwość prowadzenia składów o długości 950 metrów, zmodernizowaną infrastrukturę i system sterowania. Podpisana umowa umożliwi nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa, ale również usprawni przepływ towarów, a co za tym idzie pozwoli zwiększyć możliwości przewozowe – mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Sygnalizacją będzie sterowana za pomocą systemu komputerowego, który jest automatycznie uruchamiany i wyłączany w oparciu o działanie liczników osi. Na dzień dzisiejszy w całym kraju na tej zasadzie funkcjonuje ponad 1700 sygnalizacji przejazdowych. Systemy zostały zaprojektowane z myślą o tym, żeby służyć przez okres co najmniej 25 lat.

(fot. LHS)

7 komentarzy

  1. Podnieść kwotę wszystkich mandatów (także za niezatrzymanie się na STOPie) 10-krotnie oraz częściej karać za wykroczenia, a polscy kierowcy (i nie tylko kierowcy, choć to największy problem) nauczą się jeździć bezpiecznie.

    Na przejeździe zawsze można zdarzyć się awaria sygnalizacji, zapór, czy dróżnik może popełnić błąd i tragiczny wypadek może się wydarzyć nawet pomimo podniesienia klasy przejazdu.
    Znak STOPu nie może się popsuć, a egzekwowanie przestrzegania przepisów przyniesie korzyści dla bezpieczeństwa także w innych miejscach.

  2. Ile składów jeździ LHSką na dobę?

  3. po ch ta linia jest szersza o ch ?

Z kraju