Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Od poniedziałku kolejne zmiany w kursowaniu lubelskiej komunikacji miejskiej

Od 1 grudnia, po raz kolejny w tym roku, lubelski Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza korekty rozkładu jazdy. W większości są to kosmetyczne zmiany wprowadzone na życzenie pasażerów.

Ze względu na koniec okresu letnio – jesiennego wszystkie kursy linii nr 15 w soboty i niedziele i 37 w dni powszednie zostają skrócone do pętli przy ul. Żeglarskiej. Związane jest to z rozpoczynającym się sezonem zimowym a co się z tym wiąże, brakiem pasażerów przemieszczających się w rejon Zalewu Zemborzyckiego, oraz działkowiczów jeżdżących do licznych w tym rejonie ogródków działkowych.

Z ważniejszych zmian należy wspomnieć o uruchomieniu nowych przystanków dla linii nr 3,16 i 44. Dla dwóch pierwszych, czyli 3 i 16 uruchomiono dodatkowy przystanek Dominowska zlokalizowany na ul. Głuskiej pomiędzy przystankami Strojnowskiego i Miętowa. Z kolei dla linii nr 44 pomiędzy przystankami Jakubowice Konińskie i Jurajska powstanie dodatkowy przystanek Choiny – granica miasta. Na nowych przystankach autobusy będą się zatrzymywały na życzenie pasażerów.

Od poniedziałku, ze względu na braki taborowe autobusów, do obsługi wszystkich kursów linii nr 20 zostaną skierowane trolejbusy hybrydowe. Z kolei na liniach nr 6, 7, 18, 25 i 70 wprowadzono na pojedynczych kursach niewielkie, gdyż kilkuminutowe zmiany w odjazdach z przystanków początkowych. Skrócono również ostatni kurs nocnej linii N1 w kierunku Zbożowej do przystanku Lisa NŻ.

(fot. lublin112)
2014-11-28 23:22:20

6 komentarzy

  1. Nie mogą RAZ a porządnie tego wszystkiego pozmieniać? A nie zmieniają z tego powodu rozkłady co miesiąc czy co 2

    • Niby można by tak raz na zawsze, ale wtedy ludziska zaczęliby psioczyć, że ci co mogą, to nie mogą, że siedzą w stołki pierdzą, nic nie robią…
      Chcą wykazać swoją przydatność społeczną, sens istnienia bez mała

  2. Nie ze względu na braki taborowe tylko: 1, ZTM na kupił trolejbusow za unijna kase a nie ma tylu lini zeby mogly jeździć a od 1 stycznia 9 tez będą obsługiwać trolejbusy, 2, ZTM narobil 2-3 godzinowych rozkladow ktorych sie nie da połączyć ze sobą zeby jakoś to ogarnąć co podwyzsza koszty funkcjonowania przewoźników. I żeby nikt sie nie czepiał do ilości niewykorzystanej i wiszącej ilości drutów stopniowo beda przenoszone linie autobusowe na trajtki.

    • Babka Szeptucha Konfesjonałowa

      „gigi” – do tego co napisałeś, lubelskie MPK od pewnego czasu boryka się z co raz większym brakiem kierowców.
      Wielu starszych jeszcze w tym roku odchodzi na emerytury, po nowym roku też jest spora kolejka do odejścia, a nowi, młodzi jak tylko bliżej poznają „uroki” tej pracy, a zwłaszcza płacy, spier…lają gdzie pieprz rośnie byle dalej od MPK.
      Po ostatniej wypłacie jeden z młodych kierowców ze łzami w oczach mówił: „Pani zobaczy na odcinek, 1470 złotych, a w domu opłaty, żona i dziecko”.

  3. Początkujący kierowca w MPK na start dostaje 10.50 – 11 złotych brutto za godzinę.

  4. 11zl razy 200 godz ile to bedzie? no bo jak brakuje kierowcow to inni musza po tyle jezdzic miesiecznie i jeszcze jedno do ZTM – jezeli myslicie- to powiedzcie co daje korekta 1 lub 2 minutowa odjazdu z poczatkowego przystanku a jest to robione notorycznie co miesiac

Z kraju