Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ponad 9 tys. nowych zakażeń koronawirusem w kraju, ponad 200 w woj. lubelskim

Minionej doby służby sanitarnej zarejestrowały ponad 9 tys. osób zakażonych SARS-CoV-2. W woj. lubelskim odnotowano 219 osób zakażony koronawirusem.

108 komentarzy

  1. czekam na wynik zakażeń ponad 12 000 !!!!!
    imbecyle nieustannie grasują bez masek !

    • To niech imbecyle się chronią przed tym i izolują jak się boją.

    • Maseczki są obowiązkowe, i co? Nie pomaga to nic ?

      • Nie są obowiązkowe.
        Może będą obowiązkowe jak PiS wprowadzi ustawę.

        • Ustawa jest od dawna, a jest to „Ustawa z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi”.

        • dostaniesz mandat będziesz miał obowiązek,juz niejeden tak skończył

          • a sądy to unieważniły.

          • Nie przyjmujesz mandatu, sprawa do sądu, a sąd umarza sprawę bo brak podstaw prawnych. I człowiek się nie przejmuje.

            Jeżeli udowodnią że jest człowiek chory, to wtedy zgodnie z ta ustawą ma obowiązek zasłaniania ust i nosa…

            • „Jeżeli udowodnią że jest człowiek chory, to wtedy zgodnie z ta ustawą ma obowiązek zasłaniania ust i nosa…”

              …i płacić tak jak zakażony biegający na kwarantannie po mieście. Tym razem – z górnej półki.

              A że o zakażenie/wynik pozytywny łatwiej… to uważajcie na siebie, zdeklarowani foliarze 😀

              • czy jesteś w stanie głupcze objąć swoim tępym rozómikiem różnicę pomiędzy pozytywnym wynikiem testu czyli zakażeniem bezobjawowym a chorobą…?

                • Pozytywny wynik nie znaczy, że ktoś jest zakażony. Test pcr na którym bazuje się te statystyki nie są do diagnozowania czy ktoś ma koronawirusa. Test pcr jest do celów laboratoryjnych, nawet fragment kodu pokrywa się z chromosonem 8 u człowieka, dlatego wychodzą pozytywne wyniki… Mój brat już 2 testy miał, oba negatywne, a jest po chorobie (przeziębienie) a jego kolega z pracy brak objawów i ma pozytywny mimo nie wykonania żadnego testu. No spoko.

                • zastanów sie co piszesz ,jak możesz byc negatywny bez testu,może pozytywny jednak jesteś

      • Kiedy wprowadzono obowiązek? Za mało dni upłynęło

        • minęło prawie 10 dni, a średni okreś wylęgania COVID-19 wynosi 6 dni. Jakby coś miało pomóc, to by pomogło. Tymczasem w dniu wprowadzenia szariatu było 5300 zakażeń, dzisiaj 9300. Tyle w temacie masek na dworze. Siłownie też nie pomogą, ale będziecie dalej wyć w komentarzach że to przez tego jednego superrozsiewacza co kiedyś gdzieś wszedł bez maseczki xD Póki szkoły będą otwarte, póty będzie szalał wirus, prosta sprawa.

      • @Ewa… zerknij na statystyki dotyczące Czech – można u nich zobaczyć jak wprowadzane restrykcje i ograniczenia wolno „regulują” poziom zakażeń. Bardzo wolno…

        Co to oznacza? Ano, tylko tyle, że oczekujemy cudu -a w praktyce czeka nas ch**nia. Przy założeniu że 100% populacji nosi maseczki JAK NALEŻY, dbamy o higienę i zachowujemy dystans – potrzeba około 2-3 tygodni…

        Przykład? Izrael… po wprowadzony lockdown i z około 11 tys. dziennie spada na 500-1500… Lockdown to nie najlepsze rozwiązane dla naszego kraju – więc póki co jest próba odniesienia się do sumień i rozsądków obywateli… ale… marnie to widzę.

        Dbaj o siebie i bliskich, bo na „dumnych” i „wyzwolonych” obywateli naszego kraju nie masz co liczyć…

    • No… co za ludzie -nigdy nie dogodzisz! Właśnie po to „grasują” aby naród szybciej wyłapał po 100 tyś dziennie i skończył się lockdown, coby kochane Państwo nie zarżnęło do cna gospodarki że o 200, 500,1000++++ nie wspomnę 😉

    • STOP LUDOBÓJSTWU

      • No właśnie. Działania rządu własnie to przypminają.

        • W ponad 98% o tym czy się zarazimy czy nie decyduje układ odporności!!! Żeby go upośledzić wystarczy: stres (straszenie przypadkami..), brak ruchu i gu…ne żarcie… (siedzenie w domu se strachu), niedotlenienie (maseczki…)…!!!
          Do tego brak dostępu do podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej (gdzie się podziały szczepionki na grypę…?!?!!?)… i pozamiatane
          słabi, chorzy i starzy do piachu… system odciążony…
          za testy i inne rekwizyty teatrzyku covidowego i tak płaci podatnik….

          • „W ponad 98% o tym czy się zarazimy czy nie decyduje układ odporności!!!”

            Tak ogólnie pitolisz? To może przetestujesz na eboli?

            • A to Ebola jest??? uuu… no to już rozumiem termin Pandemia. Jak nic ulice zasłane zostaną zwłokami 🙁 Na sobie i w sobie nosisz miliony bakterii i wirusów- tych z grupy Corona też 🙂 o tym czy pojawią się u ciebie jakiekolwiek objawy – które wskażą na konkretny zespół chorobowy zdecyduje w 98% Twoja odporność immunologiczna. Takie są fakty i nikt jak dotąd ich nie podważył naukowo – miast tego królują jakieś ogólne opinie niezidentyfikowanych z jakiegokolwiek dorobku naukowego ekspertów… Ciekawych dożyłem czasów.. oj ciekawych..

        • Dalej nie jesteś w stanie wymyślić nicka ?

          • Misiu nie bij pianki dziś z usteczek.

          • @Mistrz Yoda?… daj sobie spokój i pisz dalej. Nie kop się z osłem 😀 (w oryginale z koniem, ale koń to zwierz szlachetny…)

            Postulowałem kiedyś wrzucanie początkowych numerów IP jako rozwinięcie nicków… trochę by to uporządkowało dyskusję 😀

            A tak… szkoda gadać

    • Stop kowidianom wierzącym w szumnie głoszone teorie spiskowe

      • hehe… ale to chyba raczej foliarzy dotyczy 😀

      • Wirus jest i jest groźny. Ale wybranie na tym świecie jednej jedynej choroby jest nieetyczne. Kumasz to ?

        • Zgadzam się, że wirus jest i jest groźny, ale dla ok 5% ludności, ponad 90% nawet nie poczuje że miało styczność z wirusem. A jeżeli chodzi o śmiertelność to z tych ok 5% to jest ok 0.6%.

          A jeżeli chodzi o pseudo obostrzenia rządu, to one nie sprawdzają się w całe, nie chodzi mi o to, że część ludzi nie nosi maseczek, które notabene nie są ochronne przed wirusami (na opakowaniach widnieje informacja). Przez kwarantanne ludzie tracą finanse i muszą myśleć jak przeżyć dalej (60% podstawy wynagrodzenia jest wypłacane). Przez stres ludzie po prostu się załamują i jak ktoś wcześniej napisał układ odpornościowy upada przez stres i jest człowiek bardziej podatny na choroby. A do szpitala i tak się może nie dostać nawet na coś innego niż covid, bo szpitale są przekształcone na covidowe nawet rząd każe by PLANOWANE OPERACJE z NFZ odwołać. Tu jest nieudolność rządu i strach przed czymś co jest na ogół niczym bardziej groźniejszym jak zwykła grypa.

  2. youtu.be/3TFXZsuZypE

  3. Powiat radzyński zaraz będzie czerwony przez idiotów, którzy ostentacyjnie nie noszą maseczek, nawet w kościele.

    • Kowidianin z foliową czapą

      Kowidianie. Noście maski. Inni nie muszą. Chrońcie siebie. Szukanie winnych dookoła jest słabe.

      • Żeby to miało sens nosic muszą wszyscy, nawet antykowidianie

        • Ok, tylko zmieniaj maseczke co ok 40min , by bakterie które wydmuchasz na swoją maskę się nie rozwinęły za bardzo i nie zaczęły szkodzić Tobie. Mówię zmieniaj, bo odłożenie maseczki i ponowne jej założenie jest jeszcze bardziej groźniejszym dla zdrowia jak sam wirus korony grypy.

          A teraz maski kto rozdaje za darmo. Prawie nikt. Nawet pracodawcy swoim pracownikom nie zawsze dają na te 40min nowa… Jak dostanie pracownik 2maski to ma na 8h, tak więc ten… W szpitalu też ludzie siedzą w maseczkach kilka godzin i oczywiście musi mieć swoją bo nikt na wejściu im nie da. A jak ma mieć swoją to musi kupić, czyli tracić pieniądze.

          Możecie mnie nazwać antykowidowcem, ale ja nie nosze maski na świeżym powietrzu, nie nosze maski u siebie w samochodzie, nie nosze w sklepie jeżeli jestem jednym z KILKU klientów na cały sklep, a pleksa, co jest przy kasie i tak nie chroni to już i tym się nie przejmuje… Czerwona, czy żółta strefa, nakaz noszenia masek nie ma podstaw prawnych by mnie jako zdrowego Polaka obowiązywały… Nawet media tak kreują na wzór mz nie rzetelne informacje na temat wirusa, że po prostu przestałem w to wierzyć… Teraz nagle najważniejsze zagrożenie to korona wirus i covid, a gdzie tak, gdzie udany, gdzie inne podstawowe choroby?
          Ludzie obudźcie się z tego covidowego letargu strachu pandemii.

    • Przecież plandemia pokazuje jak skuteczne są te maseczki.

      • sobie ciebie stary zasuszeńcu z tandentym makijażem,targowymi ubraniami i zaniedbaną cerą ,smrodem fajek otoczoną

    • to ci co noszą niech założą dwie i będą bezpieczni..!

    • Nie martwi tak bezobjawowa choroba jak bezobjawowa inteligencja… Omijaj kościoły zajdź do biedronki! tam wszyscy w maskach i z 10 z każdym rodzajem gronkowca i coli dotykało Twój chlebuś -smacznego 🙂

  4. Czyli przy zwiększonej liczbie badanych bo napewno w poniedziałek zbadali więcej nie wygląda źle. Nie ma gwałtownego wzrostu. Oby powoli spadało. Poczekajmy kilka dni.

  5. Liczba zmarłych w Polsce w pierwszych czterech miesiącach roku:
    2015 – 143,6 tys.
    2016 – 135,8 tys.
    2017 – 148 tys.
    2018 – 151,3 tys.
    2019 – 145,1 tys.
    2020 – 139 tys.

    • Czyli bywało gorzej ?

      • Ano bywało…. rak, wieńcówka i Grypa siedzą na kwarantannie. Pozostał zabójczy coviod 🙁 włóż maskę-nie zabijaj!

    • A dlaczego czterech pierwszych? Czy nie nazywa się to „selektywnym doborem danych”? 😉

      • Miałem nie odpowiadać. Albowiem, zaprawdę, powiadam Ci: są to miesiące o najwyższej umieralności w całym roku – na tym łez padole, nie tylko w Pisladii

    • Pan Demio von Covido

      wskaż początek pandemi… i koniec… aaaaaaaaaaaahahahahahhahahah

    • …bo jestem ciekaw podobnego zestawienia za miesiące maj-sierpień…

    • wez poprawkę ze medycyna poszła do przodu, aktualnie brak dostepu do lekarza powoduje odsunięcie w czasie nieuniknionego

    • Czyli ok. 400 osób dziennie. Z czego wczoraj 100 miała styczność z COVID. Przy ogólnym zarażeniu na poziomie 2% – szacunek naukowców (gdyby było 20 % jak twierdzą niektórzy epidemia dawno by się skończyła). Narodowy szykują z nudów. Sory….nie kumam kropek.

    • normalne – ludzie się boją umierać

    • No i? Jeszcze wczoraj pisałeś, że jak co roku umiera tyle samo osób na inne choroby

    • No i widzisz danymi sam sobie zaprzeczasz, pandemiomaniacy mówią, że ludzie umierają przez brak opieki zdrowotnej, maseczki inne pierdoły, a tym czasem sam przedstawiasz dowód, że mniej osób zmarło w tym roku, mimo braku opieki zdrowotnej, odsyłaniu ludzi do domu, przekładaniu zabiegów planowanych.
      Prawdopodobnie dzięki pandemii ludzie bardziej zaczęli dbać też o higienę a zabezpieczając się przed COVIDEM, częsta dezynfekcja rąk, maseczki, unikanie kontaktu również sprzyja to wszystko mniejszemu roznoszeniu wszelkich innych wirusów, stąd i liczba chorujących i umierających mniejsza, nawet na grypę. 🙂

      • LoL… wszystko co dobre kiedyś się kończy.. Jednym życie przedłużył brak piguł od konowała, drugiego zabije brak operacji lub zbyt późno zdiagnozowany rak… Najdłużej zaś uśmierca brak inteligencji ( tak obja – jak i bezobjawowy) Nie kupiłbyś sobie czasem 10 letniego BMW – tak tylko podpowiadam…

  6. 68 w radzynskim najwięcej z calego lubelskiego ale sanepid dalej uwaza zeb tu nie ma zadnych ognisk. To skad ci chorzy?

    • A to zasługa naszych kochanych antykowidowców którzy jak zwykle próbują wszystko wyprzeć i zamieść pod dywan… byle sie nie przyznac ze mielismy kontakt z chorymi, byle siedziec cicho, byle się nie wydało

      • kowidianin upatrzył sobie jedyne zło…antykowidianina. żałosne to jest.

        • Żałosne to jest upatrywanie sobie przez plandemiomaniaka w rodaku jedynego zła tylko dlatego, że ktoś dba o zdrowie swoje i swoich bliskich i żałosne jest to, że ktoś w ogóle tak błahą sprawę jak założenie maseczki przyrównuje do zniewolenia jakby przynajmniej ktoś go wywiózł na Syberie do obozów pracy. 🙂

          • Nakładając maskę nie dbasz o swoje zdrowie jakby Ci sie mogło wydawać.

            • Masz rację, dbasz o zdrowie innych bo rozprzestrzeniasz wirusa na mniejsze odległości. Ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla ciebie?

            • Nakładając któryś raz z kolei tę samą maseczkę masz na myśli? Jeżeli dobrze Ciebie zrozumiałem, to wtedy nie tyle co nie dbasz o swoje zdrowie, co aplikuje sobie wtedy człowiek wirusy i bakterie, które po raz wydalił że ślina oraz te, które były np w kieszeni, biurku, czy gdzie człowiek trzyma te „szmate” Bo inaczej nie da się wtedy tego nazwać…

          • Masz ..i nie masz racji :)) Jeśli ktoś wierzy ze modlitwa obroni go przed złem tego świata niechaj się gorliwie modli -nic mi do tego. jeśli zaś zechce założyć bawełniana tkaninę na nos i usta tudzież kawałkiem pleksiglasu przesłonić oblicze -bo wierzy w cudowną moc powstrzymywania wirusów czego efektem będzie jego najbliższych ocalenie- nic mi do tego. Ale jeśli jeden z drugim każą mi w swoje wierzyć gusła i nakazywać będą, podobne im postępowanie – całe me jestetswo buntować się będzie. Albowiem jest to ograniczenie mojej swobody oraz wolności mego wyboru, tak jak nakazywanie mi chodzenia w żółtych jeno skarpetach lub jadanie postnych jeno potraw!
            Ps. Do redakcji – zluzujcie gumki w majtach i nie usuwajcie mi wpisów nikogo i niczego wprost nie obrażających wedle swojego widzi mi się. Jak zdążyłem zauważyć częściej dopuszczacie wszelkiej maści wycieczki osobiste a cenzurujecie fakty…

            • Pieprzysz coś o modlitwach i gusłach. Nie chodzi, o to że mnie maseczka ma na 100% przed czymś ochronić. Chodzi o to, że jeśli ty jesteś chory (nawet może tego nie wiesz) to z maseczką zarażasz może na 0.5m bez tejże już na 1.5 czy 2m. Więc nie pieprz, że jak chce się chronić to mam założyć 2 maseczki, tylko schowaj swoją pier…ną wolność do kieszeni i postąp jak na inteligentnego członka społeczności przystało. Nie dla tego cholernego rządu czy nierządu a dla innych członków otaczającej cię społeczności. Nie bądź zwykłym egoistycznym ch…em.

              • Ależ On właśnie inteligentnie postępuje. Myśli w odróżnieniu od Ciebie.
                To jest mistrzostwo propagandy: „…jesteś chory (nawet może tego nie wiesz)”.
                Skąd wy się bierzecie? Skąd przekonanie, że kawałek szmaty ma znaczenie? Odsuń du… na kilka metrów jeden od drugiego i przestań pisać pierdoły o zbawiennym wpływie maseczek. Noszenie maseczek w przypadku wirusa ma taki sam sens, jak noszenie płaszcza przeciwdeszczowego w skażonym promieniotwórczo terenie.
                Naprawdę tego nie dostrzegacie? Co mieli mówić politycy? „Zachowajcie dystans”?
                Przecież lepiej uwidocznić, że coś się robi, w idiotyczny, to idiotyczny sposób. Stąd „maskowanie”. Przy okazji ktoś zarobi. Niestety łatwowierność w narodzie jest wielka, a zawiść jeszcze większa. „Co? Nie nosisz maseczki? Zabójco?” Otrząśnijcie się wreszcie!

  7. 100 ofiar z powodu braku podania jakichkolwiek lekarstw i nieumiejętnego podłączenia respiratorów i podkręcania ciśnienia przez niedouczonych zarozumiałych gówniarzy stażystów którzy się śmieją jak ktoś przez nich umiera

  8. Zakazy, nakazy, godziny policyjne…nie to nie ustrój totalitarny. To ustroje Europy zachodniej. A jadą po Łukaszence….oj słabo, słabo.

  9. Monitoring polityczny

    Już się niedobrze robi jak się czyta te statystyki które mówią o zmarłych. Na COVID zmarło 4,7,9,7,8 osób dziennie. Reszta z chorobami współistniejącymi ale byli zakażeni COVID 19. Ilu ludzi w takim razie zmarło bo byli zakażeni clepsiella gronkowcem złocistym czy paciorkowcem a miało choroby współistniejące? Te bakterie również wywołują ciężkie zakażenia u osób leczonych z powodu chorób układu oddechowego i tak jak w COVID prowadzą do ciężkiej niewydolności oddechowej która również kończy się zgonem. Więcej ludzi umeraja z powodu zawału mięśnia sercowego bo będą przewożeni po 50-100 km do ośrodków kardiologii inwazyjnej. Umrze więcej ludzi z powodu udaru mózgu lub będzie więcej osób niepelnosprawnych po przebytych udarach mozgu z powodu bo nie zmieszczą się w tak zwanym w oknie udarowym. Więcej ludzi umrze poszkodowanych w wypadkach drogowych czy w zdarzeniach losowych bo karetka przyjedzie po 15-20 minutach gdzie wcześniej czas dojazdu był 5-10 minut. Nikt nie neguje że wirusa nie ma. Ale nie można podporządkować całej ochrony zdrowia pod jeden wirus wywołujący zakażenie. Bo czytając te statystyki i kierując się własnym myśleniem liczba osób zmarłych na COVID 19 to żadna epidemia.

    • Zgadzam się w 100% przez te plany rządzących, że tylko covid ważny to więcej ludzi umrze…
      11latka zachłystnęła się wodą, żaden szpital bez wyniku testu jej nie przyjął, czekając na wynik zmarła…
      33latek wypadek drogowy, urwało mu nogę, czekając na wynik lekarze nic nie zrobili by ratować życie, chłopak zmarł…
      Ok 90lat dziadek miał udar i niestety będąc w szpitalu zmarł, w aucie zgonu wpisaniu bez testu covid, a afera taka, że był ubezpieczony od udaru na miliony, nie znam dokładnie szczegółów.
      56lat kolegi ojciec dostał zawału, jeździli od szpitala do szpitala bo nie miał wyniku covid (negatywny)
      To jest kilka przykładów, że to nie covid zabija, tylko chora sytuacja wymuszona przez nieudolny system zepsuty przez rządzących

      • i oto właśnie chodzi! nikt nie neguje wirusa! tylko neguje się chorą sytuację ! Czas leci. Sytuacja epidemiologiczna jest taka sama jak rok czy dwa lata temu, wtedy na grype też wszyscy chorowali. Covid oczywiscie jest groźniejszy, ale przy innych wirusach tak światu nie odwaliło.

        • no widzisz bo takich wykolejeńców jak ty i twoi koledzy jest mały promil na naszej planecie !

        • Na fb jest filmik jak rodzice z dzieckiem z rozcięta twarzą nie chcą podpisać oświadczenia o podejrzeniu covid przez co nie będą przyjęci do lekarza… Dziecko rozcieta twarz = covid?

Z kraju