Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

PolskiBus dziękuje kierowcy za uratowanie pasażerów. Nie dopuścił do przejęcia autobusu

Po wczorajszym incydencie w autobusie PolskiBus Warszawa – Lublin, kiedy to jedna z pasażerek usiłowała przejąć kontrolę nad pojazdem i najprawdopodobniej doprowadzić do wypadku, zarząd przewoźnika wydał oświadczenie w tej sprawie. Chwali w nim swojego kierowcę.

Wyjątkowy profesjonalizm, niezwykła czujność i błyskawiczna reakcja – tak o zachowaniu swojego pracownika wypowiada się zarząd firmy PolskiBus.com, której to kierowca w niedzielę nie dopuścił do przejęcia autobusu przez jedną z pasażerek. Dramatyczne sceny rozegrały się wczoraj, w autobusie jadącym z Warszawy do Lublina. Około godziny 15, gdy pojazd wjechał na obwodnicę Garwolina, jedna z pasażerek podeszła do kierowcy a po chwili złapała za kierownicę usiłując skręcić autobusem. Zaskoczonemu kierowcy udało się zachować zimną krew po czym odepchnął pasażerkę a tym samym zdołał utrzymać pojazd na jezdni. W momencie zdarzenia autobus poruszał się z prędkością około 100 km/h, nagły manewr mógł doprowadzić do przewrócenia się ważącego kilkanaście ton pojazdu.

Kierowca po chwili bezpiecznie zatrzymał autobus i o wszystkim powiadomił policję. Gdy po kilku minutach na miejsce przyjechał patrol, funkcjonariusze nie byli w stanie nawiązać z pasażerką normalnego kontaktu. –Kobieta zachowywała się dziwnie, dlatego też na miejsce wezwana została załoga karetki pogotowia ratunkowego. Kobietę w wieku 42 lat przetransportowano do szpitala – wyjaśniał nam podkom. Rafał Sułecki z Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie. Do chwili obecnej przebywa ona na obserwacji psychiatrycznej. Wszystko z tego powodu, iż jak nas poinformowano, przyznała że miała myśli samobójcze.

Po wszystkim autokar kontynuował podróż z pozostałymi pasażerami i dojechał do Lublina z kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. W wyniku tego zdarzenia nie ucierpiał żaden pasażer, ani kierowca autobusu. Zarząd przewoźnika tymczasem chwali swojego kierowcę za uratowanie pozostałych pasażerów. – Dzięki niezwykłej czujności, profesjonalizmowi i błyskawicznej reakcji kierowcy autokaru, sytuacja została opanowana, dzięki czemu pojazd bezpiecznie zatrzymał się na poboczu. Zarząd PolskiBus.com pragnie serdecznie podziękować kierowcy za błyskawiczną reakcję, odwagę, opanowanie i najwyższej klasy profesjonalizm – wyjaśnia Patryk Jeziorski reprezentujący przewoźnika.

– Bezpieczeństwo pasażerów jest dla PolskiBus.com najwyższym priorytetem. Wszyscy nasi kierowcy posiadają niezbędne kwalifikacje zawodowe, przechodzą szkolenia okresowe oraz specjalistyczne na wypadek różnych zdarzeń drogowych. Dodatkowo firma prowadzi wewnętrzny cykliczny program bezpieczna jazda. PolskiBus.com rygorystycznie przestrzega i kontroluje czas pracy kierowców oraz długość i częstotliwość ich odpoczynku. Aktualnie przeprowadzane są czynności wyjaśniające okoliczności zdarzenia- dodaje Jeziorski. Swoje śledztwo prowadzi także garwolińska policja. Jak nas poinformowano, obecnie sprawdzane są wszystkie okoliczności incydentu oraz badane przyczyny nietypowego zachowania pasażerki. W chwili obecnej nie wiadomo czy i jakie poniesie ona konsekwencje.

(fot. lublin112)
2015-03-30 17:08:20

7 komentarzy

  1. Chyba raczej zarząd PRZEWOŹNIKA 🙂

  2. Szanowny zarząd robi sobie niezły PR, proponuje premię przynajmniej to się temu człowiekowi przyda 🙂

  3. Kierowca powinien dostać w nagrodę dożywotni karnet na podróże firmą Polski Bus 😉

  4. Dali premię za uratowanie pasażerów i zaraz zabrali za spóźnienie…

  5. TAK dostanie premię he he pewnie zamiotą to pod dywan a pan kierownik jak i zarząd poklepie po plecach a kasę sobie zatrzymają.A przecież ten człowiek zapobiegł kalectwa jak i śmierci ponad 70 osób ale dla niektórych to nic nie znaczy.I uchronił przewoźnika nad stratą autokaru na grube tysiące złotych.Sam jestem ciekaw jak to się rozwinie i kibicuje temu kierowcy

Z kraju