Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Pojazd dostawczy ważył o 4 tony za dużo. 500 zł mandatu dla kierowcy i zakaz dalszej jazdy (zdjęcia)

Zatrzymany do kontroli przez inspektorów transportu drogowego pojazd dostawczy ważył 7,5 tony. Kierowca dostał mandat w wysokości 500 złotych oraz zakaz dalszej jazdy.

W miniony piątek, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, w miejscowości Huta Turobińska w powiecie biłgorajskim zatrzymali do kontroli samochód dostawczy przewożący dębowe kłody.

Jak się okazało, pojazd marki Iveco zamiast 3500 kg ważył wraz z ładunkiem 7500 kg – to tegoroczny rekord. Dalsza kontrola wykazała także brak badań technicznych pojazdu.

Kierowca otrzymał mandat w wysokości 500 zł, a także zakaz dalszej jazdy. Pojazd musiał zostać rozładowany.

Pojazd dostawczy ważył o 4 tony za dużo. 500 zł mandatu dla kierowcy i zakaz dalszej jazdy (zdjęcia)

(fot. WITD)

13 komentarzy

  1. Gdyby maksymalny mandat wynosił 50 PLN to jeszcze bardziej by zniechęcał.
    Czy ten 1 pas z tyłu to jest wystarczające zabezpieczenie takiego ładunku? Wygląda to jakby miało „strzelić” na pierwszej dziurze.
    Co wtedy? Kolejny nieszczęśliwy wypadek, którego nie dało się przewidzieć.

    • Burty rozepchane na 10cm nie oznaczają, że coś jest nie tak z zabezpieczeniem ładunku? Jesteśmy w UE, Afryce czy Azji?

    • franiu ty się nie wypowiadaj na temat zabezpieczenia, bo jesteś *** jeżeli chodzi o zwykły wypadek to co mówić jeżeli trzeba zabezpieczyć coś. mi niemiec też powiedział na granicy że źle towar zabezpieczony bo 3 szyny złapałem tylko 3 pasami, i wystawały 80 cm za pakę, to stwierdził BAG że może się do tyłu wysunąć, nie wiem jaką moc musiałby mieć ten pojazd żeby się wysunęło to do tuły, kazał złapać pasem na końcu wszystkie do siebie i pociągnąć pasem do przodu, chociaż i tak nic to nie wniosło bo dalej teoretycznie się mogły wysunąć, ale głupi niemiec był zadowolony. śmiałem się z niego jak spinałem. i druga kwestia, posiadam 2 iveca daily VI, jeden oznaczenie 3515 drugi 5015, ten do 5 ton ten do 3,5, zawieszenie hamulce wszystko to samo, kwestia tego że na B dozwolone jest jeździć już do 4 ton a busy są do 3,5. głupie przepisy po to żeby kasę ciągnąc, 7 ton to przesada, ale przesadą jest tez robić busy z 400kg ładowności. Ja wiem ameby z miasta nie potrzebne są busy wszystko sobie osobówkami dowieziecie XD ***

    • Śmiać się czy płakać… sam ze sobą się nie zgadzam w tej kwestii.

  2. Trzeba przyznać, że wytrzymały ten dostawczak.
    A niby mówią „Kup Iveco, nie zajedziesz daleko”

    • Mocna rama, resory, koła bliźniaki to jest auto ciężarowe dostosowane do katB
      inną kwestio jest awaryjna elektryka 😉

      • Pisze się „inno kwestio” 😉

        • Marnujesz się tu filozofie, idź uczyć na jakiejś uczelni.
          Albo przyjmij się do redakcji lublin112 to będziesz im reagował artykuły bo czasem jak coś napiszą to się czytać nie da, jak im się zwróci uwagę to wprowadzą korektę, a komentarza nie poprawią, ale mogą usunąć jak im się nie podoba.

  3. 500 zl ? pewnie już jedzie z nastepnym kursem hahah….. i co mi zrobisz jak mnie złapiesz ahahahahhha!

  4. zabezpieczenie ładunku pierwsza klasa 🙂 nie mowie o ostrym hamowaniu bo z takim ładunkiem pewnie ciezko ostro zahamowac ale przy zderzeniu to by te kłody spokojnie z iveca kabrioleta zrobiły 🙂

  5. dziki wschód, do combo brakowało, żeby jechał po spożyciu

  6. Redakcja nie usuwa żadnych komentarzy. Jeżeli w ich treści używa się słów obraźliwych, wyzywając innych użytkowników, tak jak w tym przypadku od „debili”, system automatycznie nie dopuszcza takiego wpisu do publikacji.

  7. Ten kierowca udowodnił że niektóre busy to naprawdę wytrzymałe auta. Brawo Iveco niezła robota 🙂

Z kraju