Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Podróże koleją będą droższe. PKP Intercity wyjaśnia, że dostosowuje się do sytuacji na rynku

Rosnące koszty działalności mają być przyczyną podwyżki cen biletów, jakie na przyszły tydzień zapowiedziało PKP Intercity. Zmian będzie więcej.

Spółka PKP Intercity ogłosiła dzisiaj, że od przyszłego czwartku wzrosną ceny biletów. Podwyżka ma wynosić, w zależności od typu przejazdu i klasy, od ponad 7 proc. do 15 proc. W przypadku pociągów Express InterCity Premium (EIP) cena bazowa wzrośnie ze 150 do 169 zł, w pociągach Express InterCity (EIC) ze 139 zł do 149 zł, zaś w pociągach IC i TLK z 60 do 69 zł. W dalszym ciągu ma obowiązywać pięć progów promocyjnych, przy czym trzy z nich będą większe. Dotychczas upust wynosił 10, 20 i 30%, a od 13 stycznia będzie to 15, 30 i 45%. Dwa kolejne, to stała oferta promocyjna w pociągach kategorii EIP i EIC. Zmienią się też cenniki biletów okresowych.

Jednak to nie koniec zmian. Przewoźnik poinformował, że zlikwidowane zostaną bilety weekendowe. Zastąpi je oferta Multiprzejazd obowiązująca zamiast weekendu, od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek. W cenie 119 zł za II klasę, lub 159 zł za I klasę, będzie można podróżować dowolną ilość razy pociągami kategorii TLK i IC. Natomiast oferta Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity. W tym przypadku cena wynosi odpowiednio 239 i 396 zł. Spółka wyjaśnia, że zmiana została dokonana w wyniku analizy danych sprzedażowych, która wykazała, że bilety weekendowe najczęściej były wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych.

PKP Intercity tłumaczy, że dostosowała ceny biletów do aktualnej sytuacji na rynku. Dokładnie przyczyną podwyżki mają być rosnące koszty działalności. Jak wskazują przedstawiciele spółki, jest to pierwsza systemowa zmiana cen od lat 2013-2014. Tymczasem przez sześć lat ceny energii trakcyjnej wzrosły o około 65 proc. w przeliczeniu na jednego pasażera, zaś koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych aż o ponad 140 proc. Ogółem koszty działalności spółki miały w tym czasie wzrosnąć o 30 proc.

Jak dodano, przewoźnicy regionalni na bieżąco aktualizowali swoje cenniki co miało doprowadzić do sytuacji, że obecnie w niektórych relacjach bilety na pociągi dalekobieżne są tańsze od biletów na połączenia przewoźników regionalnych operujących na tych samych trasach, lecz mających dłuższe czasy przejazdu. Spółka zapewnia jednocześnie, że z roku na rok będzie podnosić standard podróżowania. Do końca obecnej dekady ma zainwestować w nowoczesny tabor i infrastrukturę 27 mld zł. Do 2030 roku ma kursować dwa razy więcej pociągów niż obecnie.

(fot. lublin112)

40 komentarzy

  1. W Polsce nie ma już życia, nadziei i planów na jutro. Smutek i beznadzieja.

    • Nikt tu cię nie trzyma nie pasuje won do niemiec.

      • Cieee chorobaaaa !!!

        Daj mu demokratycznie wolny wybór… może zechce na Białoruś… jak ten zdrajca, dezerter.

      • Nie będziesz dziadu żoliborski nikogo z Polski przepędzać – prędzej to ciebie przegonią tam, skąd przypełzłaś pisbolszewicka glizdo!!

      • Ty to chyba z samych 500+ żyjesz to i nie narzekasz . pisowski pa…..u .

    • Gondol Jerzy z Nadwisły

      Zaprosiłbym cie do siebie, ale głupich tu nie chcemy, mamy swoich, z których najgłupszy to i tak mądrzejszy od ciebie

  2. Polski ład i tak będzie wina Tuska

  3. byli złodzieje PO teraz z rozmachem PIS

  4. jakby był bezpośredni pociąg z Lublina na Okęcie co by wyjeżdżał o jakiejś 1.00 by na 3.00-4.00 był na lotnisku…to bym pewnie jeździła koleją…

  5. Podwyżka Ok. Przewoźnicy Regionalni drożsi od PKP Ok. Rosnące koszty Ok. Aaa tak poza tematem = kiedy bez opóźnienia ???

  6. Ciekawe co pis zrobił ze złotem przywiezionym z Londynu? Tyle lat leżało i było dobrze, ale łapki krótkie swedzialy

  7. „PKP Intercity tłumaczy, że dostosowała ceny biletów do aktualnej sytuacji na rynku.”
    Czyli OŚLIM PĘDEM BO INNI TAK ROBIĄ .
    brawo brawo

Z kraju