Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Po Lublinie będą kursowały elektryczne Solarisy. Żaden inny producent nie był zainteresowany dostawą autobusów

Tylko jedna firma złożyła ofertę w przetargu na dostawę pięciu autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej w Lublinie. Wszystko wskazuje więc na to, że kolejne pojazdy dostarczy Solaris.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zakończył przyjmowanie ofert w przetargu na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Postępowanie związane jest z projektem „Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF”. Obejmuje on przebudowę Al. Racławickich, ul. Poniatowskiego, ul. Sowińskiego, ul. Głębokiej, ul. Lipowej, przebudowę trakcji trolejbusowej na Al. Racławickich i ul. Głębokiej oraz Lipowej, zakup 5 autobusów elektrycznych i 10 trolejbusów przegubowych z dodatkowym napędem a także wykonanie systemu dynamicznej informacji przystankowej na przebudowanych ulicach.

Swoją ofertę złożyła tylko jedna firma, jest nią spółka Solaris Bus & Coach. Co więcej, zaoferowała cenę, która mieści się w kwocie, jaką miasto zamierza przeznaczyć na ten cel. Wszystko wskazuje więc na to, że to właśnie autobusy marki Solaris będą woziły pasażerów po Lublinie. Nie nastąpi to jednak szybko, gdyż warunki przetargu określają termin dostawy pojazdów na kwiecień 2022 r. Będą one skierowane do obsługi linii nr 2.

Są to kolejne autobusy elektryczne, jakie kupuje miasto. Na początku grudnia w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie odbyło się podpisanie umowy na dostawę 20 tego typu pojazdów, a także 15 trolejbusów. Autobusy, które zamówiło miasto, to Solarisy Urbino 12 electric. Pojazdy będą wyposażone w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Baterie będą ładowane w nocy na zajezdni, z kolei w dzień kierowca będzie miał możliwość ich podładowania na przystankach końcowych za pomocą zamontowanych na dachu pantografów.

Prowadzone jest jeszcze jedno postępowanie przetargowe, tym razem na dostawę siedmiu autobusów elektrycznych. Zakup tych pojazdów jest częścią projektu „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej Lublinie”. W jego ramach powstały nowe wiadukty w ciągu ul. Grygowej, trakcja trolejbusowa na ul. Mełgiewskiej, przebudowano dwa skrzyżowania na ul. Droga Męczenników Majdanka, utworzono na tych ulicach buspasy, wyremontowano most na ul. Fabrycznej oraz przebudowano ronda Lubelskiego Lipca’80.

Każdy z nowych autobusów ma być niskopodłogowy, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać monitoring, klimatyzację, biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki do automatycznego liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

(fot. ZTM Lublin)

7 komentarzy

  1. Kiedyś kupowano spalinowe autobusy za 1 mln zł. Teraz kupuje się elektryki za 3 mln żeby biadolić że nie ma pieniędzy na wozokilometry.

  2. Dla kogo te autobusy ? Dla dobrego samopoczucia ZTM ? Będą kursować 1 raz na godzinę na strategicznych liniach. Tak dzisiaj działa komunikacja publiczna w Lublinie.

    • A co ty taka nieśmiała jak dziewica lub nieśmiały jak prawiczek?
      Nie wstydź się 🙂
      Napisz jakie to linie miałyby być strategiczne i dlaczego.
      Przy okazji każdy będzie mógł sprawdzić czy faktycznie kursują raz na godzinę.
      A gdyby nawet były linie kursujące raz na godzinę to co?
      Furmanki mają tam jeździć?

  3. Trzeba być niezłym DURNIEM żeby inwestować w autobusy elektryczne w mieście w którym istnieje tak rozbudowana trakcja trolejbusowa. Gdynia, Tychy i Lublin to są miasta w Polsce po których jeżdżą trolejbusy !!!
    Przecież od razu za to powinien wziąć się pan prokurator. Ręce opadają…

  4. Dobrze że solaris, a nie ten szrot z autosana albo ursusa.

  5. A kiedy zwiększą liczbę kursów na ul. Nowy Świat?

  6. Solaris porządna marka. To sa dobre autobusy. Pytanie tylko poco elektryczne? Skoro w Lublinie jest duża sieć trakcji trolejbusowej?

Z kraju