Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Po Lublinie będą jeździły kolejne elektryczne autobusy. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z Solarisem

Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Zarządu firmy Solaris, podpisali dziś dwie umowy na dostawę łącznie 12 autobusów elektrycznych. To kolejna inwestycja w rozwój floty bezemisyjnych pojazdów.

Lublin inwestuje w dalszy rozwój floty bezemisyjnych pojazdów. Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Zarządu
firmy Solaris, podpisali w piątek dwie umowy na dostawę łącznie 12 autobusów elektrycznych. Zakup pojazdów był możliwy dzięki dofinansowaniu udzielonemu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Wartość zawartych kontraktów przekracza 32 mln złotych.

– Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Jesteśmy w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego – mówi Grzegorz Malec, Dyrektor ZTM w Lublinie.

Producent autobusów i trolejbusów dostarczy do Lublina niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 12 electric. Pojazdy będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane. Na pokładzie elektrobusów znajdą się biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką. Nowy tabor będzie miał zamontowane bramki liczenia pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

– Imponujące jest tempo, w jakim Lublin wprowadza bezemisyjne pojazdy do swojej komunikacji miejskiej. Zaledwie kilka miesięcy temu podpisywaliśmy umowy na dostawę 35 autobusów elektrycznych i trolejbusów, a dziś potwierdziliśmy dostawę kolejnych 12 Urbino electric. Lublin jest europejskim wzorem do naśladowania – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Dostawy elektrobusów przewidziane są w listopadzie 2021 roku (7 sztuk) oraz w kwietniu 2022 roku (5 sztuk). 7 autobusów elektrycznych zostanie skierowanych na linie nr: 1, 6 i 7, zaś pozostała „piątka” do obsługi linii nr 2.

Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 Osi priorytetowej II: Nowoczesna struktura transportowa Działania 2.1. Zrównoważony transport miejski, z projektów: – „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej Lublinie” – 7 sztuk elektrycznych autobusów – „Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF” – 5 sztuk elektrycznych autobusów.

– To kolejne zakupy nowego taboru w ostatnim czasie. W związku z podpisanymi w grudniu ubiegłego roku kontraktami z firmą Solaris, oczekujemy dodatkowo na dostawę 35 pojazdów elektrycznych (20 elektrobusów i 15 trolejbusów przegubowych). Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych) – informuje Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie.

(fot. ZTM Lublin)

10 komentarzy

  1. Trolejbusy jeżdżą w trzech polskich miastach: Gdyni, Lublinie oraz Tychach.

    Źródło: Wikipedia

    Zatem poroniony pomysł. Wyrzucanie podatników pieniędzy w uj.
    Ktoś powinien za to beknac, zafajdani łapówkarze.

  2. Głupota do potęgi.
    Ekologia ????
    Ile trzeba spalić węgla żeby tym jeździć?

  3. Najpierw rozwiesili nad połową miasta sieć, nakupowali trolejbusów z akumulatorami aby się ładowały podczas jazdy i jechały dalej gdzie nie ma sieci, a teraz kupują elektryczne autobusy z ładowarkami. Czyli jak dobrze rozumiem rozbudowa sieci dla trolejbusów się nie sprawdziła ?? Kto za to odpowiada, przecież to kosztowało miliony…

    • wielbicielka krzyśa

      to tylko uwielbiany przez okreslone grupy inspirator chętnie wycinajacy drzewa w imię budowy bus-pasów i ścieżek rowerowych dla kolesi dostarczających rowerki

  4. Przełoży się to na zwiększenie liczby kursów czy nadal będziemy pieszo z pracy wracać?

  5. Alojzy podkowa

    Pieszo, bo kasy im tylko na zakup starczy.

  6. Po co im nowe autobusy, jeśli nie wykorzystują w pełni floty, którą posiadają? Kursy są tak okrojone, że coraz więcej lublinian będzie wybierać transport prywatny.

  7. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z Solarisem – no to się Hiszpanie ucieszyli…

  8. kierowca fiata

    NA CH…. WAM TO G….NO TAK JAK FOTOWOLTAIKA ALE MOZE KIEDYS….

Z kraju