Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Pomimo tego, że obecne plany mówią, iż budowa nowych linii w naszym regionie ruszy dopiero po 2030 roku, to jednak już teraz ruszają konsultacje społeczne. Na razie swoje uwagi dotyczące planowanych inwestycji, można zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej poświęconej CPK.

Ruszyły konsultacje społeczne związane z planowaną budową nowych linii kolejowych do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dwie z nich mają powstać w województwie lubelskim. Pierwsza z inwestycji obejmie trasę z Lublina, przez Zamość, Tomaszów Lubelski, a w perspektywie do granicy z Ukrainą. Umożliwi to znaczącą poprawę połączeń kolejowych z Zamojszczyzną i Roztoczem oraz w przyszłości uruchomienie szybkich pociągów z Warszawy i Lublina do Lwowa. Druga z nowych tras, to kolejowe połączenie Parczewa z Białą Podlaską. Nowa linia ma się zaczynać w Milanowie i prowadzić do Fronołowa w powiecie łosickim. Będzie ona stanowiła fragment tzw. Magistrali Wschodniej, łączącej Rzeszów, Lublin i Białystok.

Pomimo tego, że obecne plany mówią, iż budowa nowych linii w naszym regionie ruszy dopiero po 2030 roku, to jednak już teraz w ramach prowadzonych prac planistycznych, można zgłaszać swoje opinie, uwagi i wnioski związane z inwestycjami. Ma to pozwolić na udoskonalenie projektów, a także ułatwić optymalizację prac studialno-projektowych, które będą prowadzone na kolejnych etapach i posłużą, m.in. zdefiniowaniu lokalizacji poszczególnych przedsięwzięć w obrębie korytarzy linii kolejowych.

Przedstawiono też szczegóły związane z planowanymi liniami kolejowymi oraz mapy ich przebiegu. Wynika z nich, że jeden z ciągów zapewniających połączenie do Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie przebiegał nową linią nr 85 z lotniska do Warszawy Zachodniej, następnie istniejącymi liniami nr 2 Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia i nr 7 Warszawa Wschodnia – Trawniki – Chełm – Dorohusk. W Trawnikach zaczynać się będzie nowa linia nr 54 Trawniki – Krasnystaw Miasto, potem pociągi pojadą istniejącą linią nr 69 Krasnystaw Miasto – Wólka Orłowska, dalej zaś nową linią nr 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec. Zgodnie z założeniami ma to umożliwić stworzenie całkowicie nowej oferty szybkich i komfortowych przewozów pasażerskich z Bełżca, Tomaszowa Lubelskiego oraz miejscowości położonych w ich sąsiedztwie do Lublina i Warszawy.

Drugi z ciągów obejmuje trasę Stalowa Wola – Lublin – Biała Podlaska – Białystok, czyli tworzy połączenie największych miast Polski Wschodniej oraz licznych miejscowości tej części kraju pozbawionych efektywnego transportu kolejowego. W tym przypadku zaplanowano budowę nowej linii kolejowej nr 631 Milanów – Biała Podlaska – Fronołów oraz nowego odcinka skracającego przebieg linii nr 68 w rejonie Kraśnika, dokładnie od Kraśnika do Rzeczycy. Umożliwi to skrócenie czasu jazdy oraz włączenie Białej Podlaskiej w tę magistralę.

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

Planują budowę nowych linii kolejowych w naszym regionie. Ruszyły konsultacje społeczne (mapy)

(fot. CPK)

10 komentarzy

  1. lubelskY kolejosz

    Czy przypadkiem trasa do Tomaszowa przez Zamość, w sumie do Bełżca i Rawy Ruskiej. I to ma być „nowa trasa”?

  2. Budowa nowej trasy od Trawnik nie ma większego sensu. Jest łącznik w Rejowcu który mija stacje bez konieczności zmiany kierunku jazdy

  3. Ciekawe czy uda się wykupić grunty pod inwestycję? Dla ruchu pasażerskiego nie widzę potencjału, dla towarowego przy imporcie kolejowym z Chin jak najbardziej.

  4. Czy drzewa zostały juz pod te tory wycięte ?

  5. Jak widać za rządów PiS wreszcie coś u nas ruszyło. Owszem z pewnymi problemikami, ale i te daje się likwidować. Dalszy rozwój Polski nie tylko wschodniej zapewni reelekcja Pana Dudy. I niech tu sobie tęczowe gumowce z PSL wyją do woli. Takie są fakty. Za waszych rządów Polska zwijała się w rulonik i miała być do wywalenia do kosza. A teraz powoli odbudowuje się. Nie od razu wszystko, ale plany są ambitne. Oczywiście do dłuższej dyskusji, aby dogodzić jaknajwiększej liczbie mieszkańców. Są powody do optymistycznego patrzenia w przyszłość.

    • a Ty tak poważnie? Wierzysz w to co napisałeś? Za rządów PiS nic nie ruszyło to co się teraz realizuje to wszystko zaczęło się dziać za PO. W rulonik to teraz się zwijamy, rankingi gospodarek – przejrzyj proszę gdzie jesteśmy w tym roku, a gdzie byliśmy. Czyżby pisso trolle po 1,5 pln za wpis dotarły i na portal Lublin 112 ?

  6. jak dla mnie to mam gorzej , nie odbieram żadnych 500+ , pracuję od 30 lat w sklepach coraz drożej , w TVP same sukcesy , inflacja w górę , kradną tak samo jak za POprzedników nawet więcej i więcej pieniędzy na nierobów i coraz więcej nie opłaca się robić , kraj coraz bardziej socjalistyczny się robi . Poza granicami Polski większy wstyd , kłócą się ze wszystkimi krajami i niby co mi się polepszyło ? Polityka dno dna wstyd na cały świat , a jak zapytam się o coś to otrzymuję odpowiedź ,że za POprzedników więcej kradli i Polska to dopiero teraz mamy Amerykę , nie rozumiem co się dzieje w tym kraju ???

  7. Roobin(nie hoody)

    Antoni!! CO??? Amnezja Cię żre???Zmień lekarza.

  8. Do Warszawy nie moga skończyć a planują nowe, smiechu warte.

Z kraju