Planują budowę linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy
18:30 14-09-2021
Trwa opracowywanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla nowej trasy kolejowej, która ma połączyć Łęczną z Lublinem. Prowadzący do Bogdanki odcinek, według planów ma umożliwić zarówno lepszą komunikację obu miast, jak też dowożenie pracowników kopalni węgla. Nowa linia ma również służyć przewozom towarowym na potrzeby zakładów zlokalizowanych w jej sąsiedztwie. Obecnie powstają dokumenty planistyczne, które są też konsultowane przez wykonawców z samorządami, przedsiębiorcami, jak też z lokalną społecznością.
Władze województwa, które realizują Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, w ramach którego ma powstać nowa linia, chcą też poznać zdanie mieszkańców w tej sprawie. Przygotowana została ankieta, której celem jest zweryfikowanie potrzeb oraz oczekiwań lokalnych społeczności.
Są w niej pytania m.in. o to, jak często podróżuje się autobusami, samochodem jak też pociągiem, jakie są główne kierunku podróży transportem publicznym oraz prywatnym, czy zamierza się korzystać z planowanego połączenia na odcinku Bogdanka – Łęczna – Lublin, oraz jak często będzie się tą linią podróżować. Należy też wskazać istotne problemy transportowe obecnie występujące w obszarze zamieszkania, oczekiwania w zakresie dostosowania infrastruktury kolejowej, a także preferowany wariant przebiegu nowej linii kolejowej.
Zaprezentowane zostały również wstępne warianty przebiegu linii. W pierwszym, będzie ona miała swój początek w Dominowie łącząc się z linią nr 7. Maksymalna prędkość ma wynosić do 80km/h, zaplanowano też 9 przystanków: Kajetanówka, Zakrzów, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Kolejne warianty to początek linii w rejonie Portu Lotniczego Lublin w Świdniku.
Wariant 2 i 2a ma taki sam przebieg, różni się jedynie maksymalną prędkością pociągów, która ma wynosić do 80 km/h i do 120 km/h. Na obu ma się znaleźć 12 przystanków: Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Z kolei wariant trzeci to 12 przystanków w następujących lokalizacjach: Lublin Lotnisko, Mełgiew, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Kardynała Wyszyńskiego, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Każdy wariant przewiduje też elektryfikację.
(fot. lublin112)
Nie ośmieszajcie się ta linia która nigdy nie powstanie bo jest nie potrzebna!
Haha, kretowisko z miastem Lublin metrem połączcie
Lokomotywy przecież są na węgiel więc wszystko jest zaplanowane.
Szybciej zamkną Bogdankę niż tą linie wybudują. Kasa wywalona na mżonki projektantów gdziej jest NIK ? Trzeba zgłaszać kontrolę. Lepiej chodnik przy DK 82 zróbcie ze ścieżką rowerową nawet z kruszywa bo jak tiry z węglem i kruszywem jadą to strach iśc do przystanku a dzieci na autobus chodzą. Burmistrz Łęcznej to kasę na głupoty trwoni – rozliczymy go na wyborach. Kładkę sobie do pracy zrobił…
Czegoś Budny? Boś głupi!
Bicie piany dla elektoratu, by się cieszył.
Wschodnia Polska pęka z dumy widząc jak następcy Gierka, towarzysze z PiSu uszczęśliwiają ich. Już planują kolejną linię kolejową łączącą Janów Lubelski (zagłębie wyborców – Godziszów, Chrzanów) z Kraśnikiem i Biłgorajem. Już widzę te tłumy podróżnych na peronach. Jeśli już, to tymi pociągami wyjadą nasze lasy, wycinana na potęgę Puszcza Solska, również w okolicach Janowa (wystarczy wkraść się w głąb lasu, poza szlabany – a tam wycięte ogromne połacie i równiutkie drogi z tłucznia do transportu drewna). Skończy się jak za Gierka – wielkie plany, zadęcie i długi na pokolenia. Zobaczcie co ze szwalnią w Stalowej Woli i Ostrołęką.
To dobry pomysł będzie krótrza trasa do Łencznej i będą nowe przystanki.