Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Planują budowę linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

Powstały trzy warianty przebiegu planowanej linii kolejowej z Lublina do Łęcznej i Bogdanki. Jednocześnie ruszyły konsultacje z mieszkańcami.

Trwa opracowywanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla nowej trasy kolejowej, która ma połączyć Łęczną z Lublinem. Prowadzący do Bogdanki odcinek, według planów ma umożliwić zarówno lepszą komunikację obu miast, jak też dowożenie pracowników kopalni węgla. Nowa linia ma również służyć przewozom towarowym na potrzeby zakładów zlokalizowanych w jej sąsiedztwie. Obecnie powstają dokumenty planistyczne, które są też konsultowane przez wykonawców z samorządami, przedsiębiorcami, jak też z lokalną społecznością.

Władze województwa, które realizują Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, w ramach którego ma powstać nowa linia, chcą też poznać zdanie mieszkańców w tej sprawie. Przygotowana została ankieta, której celem jest zweryfikowanie potrzeb oraz oczekiwań lokalnych społeczności.

Są w niej pytania m.in. o to, jak często podróżuje się autobusami, samochodem jak też pociągiem, jakie są główne kierunku podróży transportem publicznym oraz prywatnym, czy zamierza się korzystać z planowanego połączenia na odcinku Bogdanka – Łęczna – Lublin, oraz jak często będzie się tą linią podróżować. Należy też wskazać istotne problemy transportowe obecnie występujące w obszarze zamieszkania, oczekiwania w zakresie dostosowania infrastruktury kolejowej, a także preferowany wariant przebiegu nowej linii kolejowej.

Zaprezentowane zostały również wstępne warianty przebiegu linii. W pierwszym, będzie ona miała swój początek w Dominowie łącząc się z linią nr 7. Maksymalna prędkość ma wynosić do 80km/h, zaplanowano też 9 przystanków: Kajetanówka, Zakrzów, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Kolejne warianty to początek linii w rejonie Portu Lotniczego Lublin w Świdniku.

Wariant 2 i 2a ma taki sam przebieg, różni się jedynie maksymalną prędkością pociągów, która ma wynosić do 80 km/h i do 120 km/h. Na obu ma się znaleźć 12 przystanków: Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Z kolei wariant trzeci to 12 przystanków w następujących lokalizacjach: Lublin Lotnisko, Mełgiew, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Kardynała Wyszyńskiego, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Każdy wariant przewiduje też elektryfikację.

Planują budowę linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

Planują budowę linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

Planują budowę linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

(fot. lublin112)

22 komentarze

  1. Nie ośmieszajcie się ta linia która nigdy nie powstanie bo jest nie potrzebna!

  2. Haha, kretowisko z miastem Lublin metrem połączcie

  3. Lokomotywy przecież są na węgiel więc wszystko jest zaplanowane.

  4. Szybciej zamkną Bogdankę niż tą linie wybudują. Kasa wywalona na mżonki projektantów gdziej jest NIK ? Trzeba zgłaszać kontrolę. Lepiej chodnik przy DK 82 zróbcie ze ścieżką rowerową nawet z kruszywa bo jak tiry z węglem i kruszywem jadą to strach iśc do przystanku a dzieci na autobus chodzą. Burmistrz Łęcznej to kasę na głupoty trwoni – rozliczymy go na wyborach. Kładkę sobie do pracy zrobił…

  5. Bicie piany dla elektoratu, by się cieszył.

  6. Wschodnia Polska pęka z dumy widząc jak następcy Gierka, towarzysze z PiSu uszczęśliwiają ich. Już planują kolejną linię kolejową łączącą Janów Lubelski (zagłębie wyborców – Godziszów, Chrzanów) z Kraśnikiem i Biłgorajem. Już widzę te tłumy podróżnych na peronach. Jeśli już, to tymi pociągami wyjadą nasze lasy, wycinana na potęgę Puszcza Solska, również w okolicach Janowa (wystarczy wkraść się w głąb lasu, poza szlabany – a tam wycięte ogromne połacie i równiutkie drogi z tłucznia do transportu drewna). Skończy się jak za Gierka – wielkie plany, zadęcie i długi na pokolenia. Zobaczcie co ze szwalnią w Stalowej Woli i Ostrołęką.

  7. To dobry pomysł będzie krótrza trasa do Łencznej i będą nowe przystanki.

Z kraju