Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Planowali wyciąć na Al. Racławickich 261 drzew, dzisiaj mówią o trzech. Ratusz przedstawił plany ochrony zieleni w centrum

Z 261 drzew przeznaczonych do wycięcia w trakcie przebudowy Al. Racławickich, na liście pozostało ich tylko 26. Z czego trzy mają zostać wycięte. Kolejne 23 miasto chce ochronić, będzie to jednak dopiero możliwe, jeżeli uda się wprowadzić zmiany w projekcie.

36 komentarzy

  1. Żuk gra pod publikę. Tu idzie ludziom na rękę, a Górki będą wycięte.

    • Walić Górki, przynajmniej cywilizacja do tej dziczy zawita

      • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

        Za „cywilizację” w wykonaniu deweloperów serdecznie dziękujemy. Bokiem już nam ona wychodzi.

      • Czechowskie Górki

        może rozum w postaci buntu dzikich zwierząt skoro ludzie w Lublinie nie umieją się dogadac

  2. Na tej drodze nie powinno być buspasów. Cała ta jezdnia powinna być wielkim buspasem. Nad dopuszczeniem innych pojazdów do ruchu bym się zastanawiał. Skuterem nie można jeździć po autostradach, rowerem wjeżdżać do niektórych tuneli, więc tak samo po głównych arteriach komunikacji miejskiej powinien być zakaz ruchu osobówek.
    Robienie 5-pasowch dróg (w obrębie skrzyżowań), tylko po to, żeby kilka szrotów więcej przejechało w jednym cyklu zielonego to marnotrawstwo miejsca i zachęcanie ludzi do jazdy własnym samochodem – na co nie ma miejsca, szczególnie w centrum i śródmieściu. Na cholerę tam wjeżdżać jak i tak nie ma gdzie zaparkować. Gdy jeden z drugim odstoją swoje w korku, to następnym razem pojadą autobusem. Pozorne zmniejszanie korków poprzez rozbudowywanie skrzyżowań powoduje tylko zwiększanie korków.

    • Ty coś ćpasz?
      Pytam zupełnie poważnie, po dwukrotnym przeczytaniu tych światłych myśli.

      • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

        Nie wiem, czy i co Franio ćpa, ale jeśli przez chwilę przestaniesz skupiać się na tej kwestii i prześledzisz, jak z biegiem czasu były wyłączane z ruchu odcinki ul. Krakowskie Przedmieście, tj. najpierw od ul. Królewskiej do Placu Litewskiego, a potem aż (stan na chwilę obecną) do ul. 3 Maja, to odkryjesz, że jego rozumowanie – które ironicznie określasz „światłymi myślami” – odzwierciedla ogólną tendencją zmian w organizacji ruchu w centrum Lublina. Tendencję podyktowaną właśnie brakiem miejsc parkingowych w centrum, który czyni bezsensownym dopuszczenie tam ruchu samochodowego.

    • Chcesz zachęcenia jazda komunikacji miejskiej? Zrób Pan darmowe bilety a i tak pasazserow nie przybedzie. Wolę czekać w klimatyzowanym szrocie niż śmierdzieć w mpku. Bydło i biedaki jeżdżą mpkami.

  3. Następna do remontu bedzie Sowińskiego czy się to podoba mieszkańcom czy nie bo jest nieremontowana od wojny. Bedzie po dwa pasy w jedną stronę .

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      Założysz się, że nie będzie dwóch pasów ruchu w każdą stronę? O ile w kierunku Głębokiej ma to jeszcze sens, bo tam dwa pasy mogłyby być do skrętu w prawo, o tyle w kierunku Racławickich to zupełna głupota, gdyż jakieś 90% kierowców kontynuuje swoją jazdę za skrzyżowaniem jadąc na wprost ul. Poniatowskiego, a tam – choćbyś nie wiem jak chciał – nie upchniesz dwóch pasów ruchu w każdą stronę, czyli dojeżdżając do skrzyżowania z Racławickimi i tak tworzyłby się korek, bo prawie wszyscy chcą jechać prosto właśnie w Poniatowskiego.

      Jedyne rozwiązanie to zrobienie z Sowińskiego drogi jednokierunkowej w stronę Racławickich z kontynuacją OBU pasów ruchu na Poniatowskiego na odcinku od skrzyżowania z Racławickimi do skrzyżowania z Popiełuszki. Dalej, za skrzyżowaniem z Popiełuszki Poniatowskiego i tak ma już dwa pasy ruchu, więc byłaby to naturalna kontynuacja dla tych jadących w stronę Czechowa. Rozwiązanie to umożliwiłoby także zrobienie podwójnego lewoskrętu na skrzyżowaniu w Sowińskiego na skrzyżowaniu z Głęboką.

      Natomiast jeśli chodzi jadących z Czechowa w stronę LSM i Czubów, to wystarczyłoby zrobić jednokierunkową ze Spadochroniarzy i Pagi. Po dojechaniu do skrzyżowania z Głęboką miałoby się alternatywę – albo jechać na wprost Wileńską, albo skręcić w lewo w Głęboką, a potem w prawo na skrzyżowaniu z Filaretów. Teraz też tak można, ale dwukierunkowość ul. Spadochroniarzy sprawia, że zarówno ci, którzy chcą jechać prosto w Wileńską, jak i ci, którzy chcą skręcić w lewo w Głęboką muszą tłoczyć się w długim korku na jednym pasie, który ma rozwidlenie dopiero na samym końcu.

      Prosta reorganizacja ruchu, która zaoszczędziłaby mnóstwo środków. I korków nie będzie, i drzew nie będzie trzeba wycinać. Wilk syty i owca cała.

      • „ul. Poniatowskiego, a tam – choćbyś nie wiem jak chciał – nie upchniesz dwóch pasów ruchu w każdą stronę,”

        I tu jesteś w błędzie. Plan zakłada na Poniatowskiego dwa pasy ruchu w każdą stronę i jeszcze zmieściła się serwisówka do dojazdu do posesji. Niestety jeśli ktoś myśli, że to poprawi przejazd to mam złą wiadomość. Skrajne pasy będą buspasami 🙂

        • „Niestety jeśli ktoś myśli, że to poprawi przejazd to mam złą wiadomość. Skrajne pasy będą buspasami”
          Nie mam dostępu do planów, a chętnie przypomniałabym sobie, jak wyglądają, jednak tworzenie buspasów dla linii autobusowej, która nie istnieje?

          • Przecież buspasy w tym mieście nie są dla autobusów tylko dla dofinansowania z UE 🙂

            mirl.info.pl/publications/projects_on_map/

          • Dziękuję za plany. Może mi ktoś wyjaśnić, w jakim celu jest tyle wysepek na AL. Racławickich? Przecież to zdecydowanie podnosi koszt inwestycji. Zrozumiałabym, gdyby tam nie było planowanych świateł na PDP, ale poczynając od skrzyżowania z Lipową wysepki ciągną się aż do ronda HDK. Przecież to totalny nonsens, by poszerzać ulicę tylko dla 10 (!) wysepek na środku jezdni. Kto zatwierdzał te plany? Dlaczego nie może być normalnie, tylko trzeba zawsze coś spieprzyć?

      • Nie mogę się z Tobą zgodzić. Jezdnia o podwójnych pasach ruchu w każdym kierunku PN-PD jest możliwa do wykonania bez najmniejszych problemów. Już dawno budynek Poniatowskiego 1 (równoległy do istniejącej jezdni) jest przeznaczony do rozbiórki.
        Piszesz, że chciałbyś zrobić z Sowińskiego na odcinku od Popiełuszki do Racławickich, drogą jednokierunkową.
        O ile Cię dobrze zrozumiałam, to kierunek ruchu byłby PD – PN.
        To wyznacz proszę trasę dla ludzi chcących dostać się z PN do PD Lublina. Którędy? Mijamy wiadukt Poniatowskiego i… w prawo w Popiełuszki, czy w lewo w Popiełuszki? I co dalej? Którędy ci jadący mieliby się dostać do tej „jednokierunkowej” Spadochroniarzy – Pagi? Popiełuszki i dalej Legionową? Jechałeś tamtędy choć raz? Utknąłeś za śmieciarką?
        Sowińskiego powinna zostać przebudowana do dwóch pasów, bo jest na to miejsce i zapotrzebowanie społeczne.

        • Nie koniecznie, chcesz się przedostać z Czechowa na Czuby i odwrotnie masz ekspresówkę dookoła miasta, zamiast mnożyć dodatkowe pasy w centrum należałoby by zamknąć pierścień od Konopnicy do Świdnika i nie interesuje mnie że zamiast 5 trzeba zrobić 25 kilometrów. Dosyć zatartych szrotów w TDI z cofniętym licznikiem dymiących w korku pod balkonem.

      • i co wymięty związku zakładaj się z kim innym ,

      • W sumie mądrze to rozkminiłeś. Ma to sens.

  4. I dzięki takim protestom w tym kraju studzienki robi się na ulicy choć w cywilizowanych krajach studzienki wystają z trawnikach. No ale buspasy zostały i protest przeciw wycince był bezcelowy bo drzewa to tylko była przykrywka.

  5. czy ta ulica to aleja ?

  6. dobre- dory żuk przeciwko złemu żukowi. A wielbiciele łykają jak wyznawcy jara

  7. Z jednej strony miasto zachęca do płacenia podatków w Lublinie a z drugiej straszy takimi inwestycjami jak przebudowa Racławickich robiona jakby na złość mieszkańcom.

  8. A ja sie tylko zastanawiam Na jednym otoz Na gorkach jest pelno materialow wybuchowych w tym min I nie sa to brednie a potwierdzone fakty a mimo to wladze chca by tam budowac bloki dopiszmy do tego pogrzebanych.tam.ok 20tysi ludzi I co niz z tym nie mozna zrobic tylko pozwolic Na dwewloperska samowole? A czemu jesinie.pan prezydent nic nie baknie ze teraz wykopuje sie tam ludzkie kosci I to jest w takim miescie gdzie wymordowano Na majdanku tysiace ludzi w pozadku ?

  9. Dlaczego pytam aby oszczędzić drzewa przeprojektować trzeba chodniki czy drogi rowerowe a NIE ZBYT SZEROKIE PASY JEZDNI I ZBYT DŁUGIE LEWOSKRĘTY. Al. Racławickie powinny mieć jak możliwie wąskie jezdnie aby nie zachęcały do szybkiej jazdy , wąskie aby wymusiły SPOKOJNĄ JAZDĘ. Nie potrzebujemy autostrady na al. Racławickich, chcemy aby ruch w miescie w końcu się cywilizował tzn USPOKOIŁ TĘ DZICZ

  10. Co się w tym Lublinie nie zrobi to i tak będzie korek.

Z kraju