Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Otrzymałeś dwie kary za parkowanie na parkingu EuroPark w ciągu jednej doby? Jedna z nich zostanie anulowana

Nasz Czytelnik w ciągu kilku godzin został dwa razy ukarany za parkowanie na parkingu zarządzanym przez firmę EuroPark Sp. z o.o. Zapytaliśmy operatora parkingu, dlaczego doszło do takiej sytuacji i gdzie znajduje się w regulaminie zapis definiujący pojęcie „doby parkowania”.

Kilka dni temu pracownik obsługujący parking przy ul. Krańcowej w Lublinie wypisał w ciągu kilku godzin dwie kary za brak biletu pomimo, że pojazd stał przez kilka godzin. Pierwsza kara pojawiła się o godzinie 23 jednego dnia, zaś druga o godzinie 5 dnia następnego.

Zwróciliśmy się do operatora parkingu firmę EuroPark Sp. z o.o., z zapytaniem, dlaczego doszło do takie sytuacji i gdzie w regulaminie znajduje się zapis precyzujący pojęcie „doba parkowania”. Zaznaczyliśmy w zapytaniu, że doba to nie jest określenie jednego dnia od godziny 24 (00) do 24 (00), tylko określenie 24 godzin, a te jak wiadomo mogą być od np. godziny 13 do 13 następnego dnia. Przejrzeliśmy dostępne regulaminy parkowania i nie znaleźliśmy w nich określenia „doba parkowania”. Zwróciliśmy uwagę, że jeżeli ktoś ma zostać ukarany za to, że pojazd stał dobę, to powinien otrzymać jedną karę w ciągu 24 godzin, a nie w ciągu jednej doby dwie kary. Operator parkingu rozlicza przecież parkujących wg. godzin czy dni i dla takiego klienta doba parkowania jest okresem 24 godzin np. od godziny 17 do godziny 17, zaś dla tych, którzy zaparkowali i nie zapłacili firma rozliczyła karą biorąc za wzorzec koniec i początek danego dnia.

Ewa Wronowska Kierownik ds. Obsługi Klienta i Windykacji w firmie EuroPark Sp. z o.o., udzieliła nam następującej odpowiedzi:

Nasza firma świadczy usługi najmu krótkoterminowego i długoterminowego miejsc parkingowych. Parking zlokalizowany przy ul. Krańcowej 107 i 107A w Lublinie jest oznakowanym, płatnym parkingiem niestrzeżonym, prowadzonym przez EuroPark Sp. z o.o. od 29 maja 2019 roku. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby Klient chcący skorzystać z miejsca parkingowego mógł w łatwy sposób zapoznać się z zasadami panującymi na parkingu. W związku z czym na wjeździe oraz na terenie parkingu umieszczone zostały tablice informujące, że parking jest płatny. Informacja o płatnym parkingu umieszczona jest w trzech miejscach: na tablicy informacyjnej znajdującej się przy wjeździe na parking, w cenniku umieszczonym na parkomacie oraz w regulaminie parkingu. Dodam również, że nowe zasady funkcjonowania parkingu były szeroko komunikowane na terenie parkingu, poprzez przeprowadzoną akcje ulotkową. Do niniejszej wiadomości dołączam zdjęcia parkingu, które przedstawiają oznakowanie wjazdu oraz teren parkingu. Proszę zauważyć, że przed wjazdem na teren parkingu, znajduje się tablica informacyjna wraz z regulaminem parkingu oraz cennikiem.

Zgodnie z regulaminem parkingu do korzystania z miejsca postojowego uprawnieni są wyłącznie użytkownicy pojazdów, którzy wnieśli opłatę w parkomacie za cały czas postoju. W przypadku, gdy opłata nie została uiszczona lub przekroczono opłacony czas parkowania, a także gdy pojazd został zaparkowany w sposób nieprawidłowy (np. poza wyznaczonym miejscem parkingowym lub w sposób uniemożlwiający swobodne korzystanie z parkingu innym użytkownikom) właściciel parkingu jest upoważniony – na postawie regulaminu – do nałożenia na użytkownika pojazdu opłaty dodatkowej za naruszenie warunków umowy najmu miejsca parkingowego.

Z opisanej sytuacji wnioskować można, że obie opłaty dodatkowe wystawiono w dwóch innych dniach.

Pierwsza opłata była wystawiona o godzinie 23:00, a druga kolejnego dnia o 05:00. Dzień kończy się o 23:59, a następny zaczyna o 00:00. W tej sytuacji, kontroler miał prawo wystawić opłatę dodatkową, jeśli drugiego dnia podczas przeprowadzonej kontroli stwierdził brak za przednią szybą pojazdu umieszczonego ważnego biletu parkingowego.

W związku, że opłaty dodatkowe wystawione zostały w krótkim czasie, bardzo proszę aby użytkownik pojazdu skontaktował się z naszym działem reklamacji, jedna z opłat dodatkowych zostanie anulowana.

Jak widać na załączonych zdjęciach, regulamin nie zawiera zapisu precyzującego sposób nakładania kar i regulującego pojęcia „dzień parkowania” i „doba parkowania”, a one nie są jednoznaczne i mogą prowadzić do nadużyć w trakcie kontroli, a tym samym w ciągu kilku godzin można otrzymać dwie kary za parkowanie bez opłaty. Przykładowo kierowca zaparkuje o godzinie 23:50, za kilka minut może zostać ukarany za parkowanie bez biletu i po północy ta kara może być ponowiona pomimo, że pojazd stał np. tylko 15 minut.

Otrzymałeś dwie kary za parkowanie na parkingu EuroPark w ciągu jednej doby? Jedna z nich zostanie anulowana

Otrzymałeś dwie kary za parkowanie na parkingu EuroPark w ciągu jednej doby? Jedna z nich zostanie anulowana

Otrzymałeś dwie kary za parkowanie na parkingu EuroPark w ciągu jednej doby? Jedna z nich zostanie anulowana

Otrzymałeś dwie kary za parkowanie na parkingu EuroPark w ciągu jednej doby? Jedna z nich zostanie anulowana

(fot. EuroPark)

13 komentarzy

  1. Mariusz Tatary 2

    Dookoła tyle chodników i trawników, a Ci frajerzy parkują na płatnym i płacą jeszcze jakieś mandaty. Straż Miejska wystawia 17 mandatów miesięcznie, więc wasze auto prędzej skoroduje niż doczeka się Strażników Miejskich z mandatem w porażającej wysokości 100 złotych.

  2. Mariusz Tatary 2

    Kierowcy znowu dowalą mandat a pedalarze pewnie za darmo parkują. To niesprawiedliwe. Jak tak dalej pójdzie to sam zacznę jeździć rowerem, no nie mam zamiaru być dymanym na każdym kroku.

  3. to teraz pod blokami parkingi są płatne ?

  4. Trzeba być skrajnym kretynem żeby płacić za parkowanie. Za oddychanie też będą płacić?

  5. A czy firma Europark ma prawo do przetwarzania danych osobowych?

  6. omg wszędzie strefy parkowania. Nawet pod blokiem kilka km od centrum. Co będzie za 10 lat…?

  7. .....................

    Płacenie za parkowanie w tym miejscu to pomyłka. Tam są lokale usługowe w których pracują ludzie. Ciekawe jak rozwiązali sprawę dla mieszkańców- czy też płacą?

    • Nie znasz sprawy to się nie wypowiadaj.
      Artykuł jest napisany po łebkach i brak w nim informacji, że to mieszkańcy wynajęli firmę EuroPark do zarządzania parkingiem, ze względu na brak miejsc parkingowych dla mieszkańców, za które płacą w czynszu(utrzymanie), a połowa Bronowic sobie znalazła parking na swoje samochody. Sam osobiście widziałem jak parkowały osoby z okolic Dulęby.
      Mieszkańcy mają identyfikatory, które zwalniają z opłat za parkowanie, a jak umiesz czytać ze zrozumieniem to jest napisane, że godzina jest bezpłatna – właśnie dla klientów lokali usługowych.

      Artykuł się pojawił pewnie ze względu na doniesienie do lublin112, niezadowolonego mieszkańca okolic, który stracił darmowe parkowanie, nie przeczytał regulaminu i dostał mandat.

      • Chyba Czytelnik nie zrozumiał sensu artykułu…

        • sens artykułu został zrozumiany. jak widać odpowiedziałem na komentarz użytkownika, który nie doczytał się informacji, które nie zostały zawarte w artykule.

          A to że drugą sprawą jest podwójna kara dla czytelnika, też jest dla mnie absurdem, bo wjeżdżając na teren Krańcowej 107/107A jest jak byk i są znaki, że parking jest płatny i jakie są konsekwencje nieopłacenia biletu.

          Nie zostało również napisane, czy nie było zmiany pracownika EuroPark. Pewnikiem może być również, że „poszkodowany czytelnik” nie wsadził w ogóle biletu, to skąd kontroler miał informację kiedy naliczyć dobę.

          Polecam redakcji trochę bardziej się wysilić, bo kiedyś byliście lepszym serwisem, teraz szukacie taniej sensacji, w dodatku pomijając ważnych kwestii o czym napisałem.

          Osoba, która otrzymała podwójną karę sama sobie jest winna bo olała komunikat wjeżdżając na teren prywatny w dodatku oznakowany z każdej strony o płatnym parkingu, a potem się wyżaliła że nie zapłaciła mandatu i ją ukarali.

          • Proszę wskazać w regulaminie zapis definiujący pojęcia czasu parkowania i przyznawanie kar za to, a także co znaczy „doba” a co „dzień”. Jak widać firma obsługująca parking ma z tym problem, bo takiej informacji nam nie udzieliła, ani nie znajdziemy jej w regulaminie. Szanowny Czytelnik, chyba nie zrozumiał sensu materiału, w którym jest mowa o braku jednoznaczności w regulaminie i wystawianiu kar za parkowanie. A co nas obchodzi skąd kontroler ma wiedzieć. Ma stosować jasne przepisy w tej materii, a ich nie ma.

  8. Zlikwidować niekompetentna i chciwa firmę!!!!! Po problemie. Śmieci ci w Lublinie mamy pod dostatkiem…. nie potrzebujemy kolejnej firmy śmieciowej.

    • Jeżeli chodzi o materie to jest takie pojęcie jak doba cywilna

      Doba cywilna – okres między godziną 00:00 jednego dnia i godziną 00:00 dnia następnego w danej strefie czasowej. Z powodów praktycznych jej początek w stosunku do początku doby słonecznej jest przesunięty w każdym miejscu na Ziemi o mniej więcej (zależy to od momentu górowania Słońca na danej długości geograficznej) 12 godzin – teoretycznie, natomiast w rzeczywistości od 10 do 14 godzin (wynika to z podziału kuli ziemskiej na strefy czasowe, istnienia czasu letniego i innych przyczyn).

      a do tego co zostało napisane:

      „Kilka dni temu pracownik obsługujący parking przy ul. Krańcowej w Lublinie wypisał w ciągu kilku godzin dwie kary za brak biletu pomimo, że pojazd stał przez kilka godzin. Pierwsza kara pojawiła się o godzinie 23 jednego dnia, zaś druga o godzinie 5 dnia następnego.”

      czyli pojazd stał kilka godzin przed 23 – nie zapłacił dostał kare

      następna kara o godzinie 5 czyli dodatkowo 6 godzin.

      Liczmy że samochód stał od 17:00 dnia, w którym została naliczona kara do 6 rano kiedy użytkownik się zorientował o karze – daje to 13 godzin postoju BEZ BILETU (2 kary po 95zł to 190 zł) a jak by zapłacił to by go to wyniosło 39 zł. Nawet jak by dostał jeden mandat to nie zmienia faktu że bardziej opłacalne było by opłacenie biletu za postój tych 13 godzin, niż olanie komunikatu i zostawieniu samochodu nie u siebie.

      Podsumowanie:
      Kierowca „poszkodowany” – sam sobie jest winien i żali się teraz że mu naliczono kare bo przyznał się że nie zapłacił. A na pewno nie był gościem, któregoś z lokatorów, ponieważ lokatorzy mają dodatkowe identyfikatory dla swoich gości więc takie tłumaczenie też nie wchodzi w grę.

      Nie zapłacił za bilet bo Januszował, to niech teraz poniesie tego pełne konsekwencje. I niech ten artykuł będzie informacją dla innych, że należy płacić jak jest taka informacja, a nie zgrywać cwaniaka i poszkodowanego.

      Tyle w tej materii

Z kraju