Oszuści przekonali ją do przelania pieniędzy na nowy rachunek „premium”
18:16 08-11-2022
Do lubelskich policjantów zgłosiła się 49-letnia mieszkanka miasta, która oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedziała, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje dokonać nieautoryzowanych transakcji.
By uniknąć utraty pieniędzy, polecono pokrzywdzonej zainstalowanie aplikacji Zoom i dołączenie do spotkania z bankowcami. Następnie 49-latka miała za zadanie założyć nowy „rachunek premium”, na który pilnie musiała przetransferować oszczędności. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i realizowała zadania. Straciła 50 tysięcy złotych. Policjanci poszukują sprawców.
Mundurowi apelują o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku.
(fot. pixabay.com)
brak słów…. ile już ostrzeżeń było , artykułów….
Oddała bardziej potrzebującym
To co będzie jak szubrawcy wprowadzą wyłącznie obrót bezgotówkowy?A może właśnie dlatego chcą to zrobić?
Niestety, na obrót gotówkowy też są sposoby, np. zostawianie gotówki w śmietniku, wyrzucanie przez okno, przekazywanie „oficerowi policji” lub kurierowi…
Czy ci ludzie kiedykolwiek zmądrzeją?????
I co się dziwić,że lepsza zmiana wygrywa wybory,jak taka ciemnota w raju