Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Oszuści podali się za pracowników banku. „Wyczyścili” konto 20-latki

Policjanci z Biłgoraja poszukują oszustów, którzy „wyczyścili” konto 20-latki. Przestępcy w rozmowie telefonicznej z kobietą zdobyli numer karty, a następnie ukradli ponad 1500 złotych.

Do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 20-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta odebrała telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku i zapytała, czy 20-latka dokonywała przelewów na pewne nazwisko. Kiedy ta zaprzeczyła, poinformował ją, że osoba ta jest oszustem, a bank poinformował już o tym fakcie policję. W związku z powyższym kobieta musi zablokować swoją kartę.

Następnie rozmowa została „przekierowana” do innego działu. Tam dalszą rozmowę prowadziła inna „pracownica” banku, która przedstawiła się fałszywym nazwiskiem oraz podała fałszywy numer służbowy. Kobieta tak pokierowała rozmową, że 20-latka podała jej dane swojej karty. Następnie oszustka poinformowała 20-latkę, że jej karta została zablokowana, a kurier dostarczy jej nową oraz uprzedziła, że kontaktować się z nią będzie policja.

Jak się okazało po pewnym czasie z konta kobiety zniknęło ponad 1500 złotych. Pieniądze z konta kobiety zostały przelane za granicę, a na jej dane próbowano wziąć szybką pożyczkę.

Dzień wcześniej do policjantów zgłosiła się 39-latka, która poinformowała, że ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i bez jej wiedzy oraz zgody rozesłał do znajomych wiadomość z prośbą o pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK. Na wiadomość zareagowała znajoma 39-latki, która by pomóc koleżance przekazała kwotę ponad 1500 złotych.

Policjanci poszukują oszustów i apelują o rozwagę podczas rozmów telefonicznych oraz poprzez internetowe komunikatory.

(fot. pixabay.com)

8 komentarzy

  1. Dwie *** opisane w jednym artykule. Normalnie kumulacja. 🙂

  2. dobrze, że ze staruszków z demencją przerzucają się na tę.pych milenialsów!

  3. No i git.Stara,aż brak słów na głupotę.

  4. Wszedzie sie smiejo, ze ktos poszkodowany. Co za parszywe mienso przyczepione do szkieletu.. Podle nic nie majace, bez perspektyw zło.

    Nic dziwnego, ze ludzi od Was odpycha. Tff

  5. A banki zawsze informują i trąbią że nigdy nie proszą w korespondencji z klientem o dane karty ,czy jakieś kody .Wystaczy o tym pamietać i nic nam nie grozi .A Jednak są naiwni którzy dają się nabrać .

  6. Gorzka i kosztowna lekcja i do końca życia już nikomu nie zaufa.

  7. Tu nie chodzi o głupotę… w moim przekonaniu chodzi o dziwne prawo. Prawo ,które „wymyślili” ludzie ,którzy zostali wybrani kiedyś… przez uczciwych ludzi , którzy głosowali na nich w bdb wierze. Od lat zastanawiam się… czemu żadna opcja polityczna będąca przy korycie tego nie zmieni. Wydaje mi się ,że odp jest banalna. 🙂 Nie będę się rozpisywał o co chodzi… Ludzie w miarę poprawnie myślący wiedzą , co mam na myśli.

Z kraju