Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Od 1 kwietnia w Lublinie wchodzą zmiany w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej

Od 1 kwietnia br. będą obowiązywały nowe rozkłady jazdy uwzględniające okres Świąt Wielkanocnych. Zarząd Transportu Miejskiego przypomina jednocześnie o prowadzonych działaniach mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Od 1 kwietnia br. obowiązują nowe rozkłady jazdy uwzględniające okres Świąt Wielkanocnych, a także modyfikację rozkładu i trasy linii nr 85 oraz korekty w rozkładach linii nr 13, 14, 26, 42, 52, 57 i 157.

Szczegóły zmian:

1/ Kursowanie komunikacji miejskiej w okresie Świąt Wielkanocnych:

– 2 kwietnia – Wielki Piątek – komunikacja kursuje wg rozkładu jazdy „dzień powszedni, rok szkolny”
– 3 kwietnia – Wielka Sobota – komunikacja kursuje wg rozkładu jazdy „sobota, rok szkolny”
– 4 kwietnia – Niedziela Wielkanocna – komunikacja kursuje wg rozkładu jazdy „Wielkanoc, 4-5 kwietnia 2021”
– 5 kwietnia – Poniedziałek Wielkanocny – komunikacja kursuje wg rozkładu jazdy „Wielkanoc, 4-5 kwietnia 2021”
– 6 kwietnia – wtorek – komunikacja kursuje wg rozkładu jazdy „dzień powszedni, rok szkolny”

2/ Modyfikacje trasy linii nr 85 – wprowadzenie dwukierunkowego zajeżdżania autobusu w rejon stacji kolejowej Motycz i uruchomienie dwóch nowych zespołów przystanków: Motycz PKP i Kozubszczyzna-przejazd NŻ.

3/ Korekty w rozkładach poszczególnych linii uwzględniające wnioski pasażerów (dotyczy rozkładów ważnych w dzień powszedni):

– linia nr 13 – kurs z przystanku Os. Poręba przesunięty z godziny 5:59 na 6:02,
– linia nr 14 – kursy z przystanku Węglin-centrum handlowe 02 o godzinie 16:40 i 16:50 skierowane przez ul. Moritza i Vetterów,
– linia nr 26 – kurs z przystanku Paderewskiego 02 przesunięty z godziny 15:20 na 15:24, kurs z przystanku Węglin-centrum handlowe 02 przesunięty z godziny 16:32 na 16:36,
– linia nr 42 – kurs z przystanku Kupiecka IKEA 04 przesunięty z godziny 15:53 na 15:58,
– linia nr 52 – kursy z przystanku Świdnik Duży-Leśniczówka 02 przesunięte z godziny 4:55 na 4:53 i z godziny 5:50 na 5:48, kurs z przystanku Brama Krakowska 03 przesunięty z godziny 5:27 na 5:20,
– linia nr 57 – kurs z przystanku Kalinowszczyzna 02 przesunięty z godziny 4:48 na 4:44,
– linia nr 157 – kurs z przystanku Felin 02 przesunięty z godziny 6:47 na 6:53.

Dodatkowo, w związku ze wzrostem zakażeń w Polsce, ZTM przypomina, że w komunikacji miejskiej od początku pandemii prowadzone są działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

  • Wszyscy przewoźnicy świadczący usługi przewozu w systemie ZTMM w Lublinie, dezynfekują swoje pojazdy, ze szczególnym uwzględnieniem poręczy, biletomatów, kasowników i przycisków, a więc powierzchni najbardziej narażonych na kontakt.
  • Miejskie przewoźnik MPK Lublin rozpoczął testowanie nowej metody dezynfekcji pojazdów – lamp UV-C , które wykorzystują promieniowanie o najszerszym spektrum biobójczym. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu niszczone są wirusy, w tym SARS-CoV-2, oraz bakterie, grzyby i pleśnie.
  • Stałej dezynfekcji podlegają przystanki oraz infrastruktura przystankowa.
  • W dalszym ciągu zawieszona jest funkcja „ciepłego guzika” a kierowcy zatrzymują się na wszystkich przystankach niezależnie od ich statusu (również na przystankach „na żądanie”).
  • Wstrzymana jest sprzedaż biletów przez kierowców, a w każdym pojeździe wydzielone są strefy buforowe – brak możliwości wsiadania i wysiadania z pojazdu pierwszymi drzwiami i odgrodzenie strefy w pobliżu kabiny kierowcy i pierwszych drzwi. O tym, że jest to strefa wydzielona, w której nie powinni przebywać pasażerowie informuje specjalne oznakowanie.
  • Kierowcy, kontrolerzy biletów i pracownicy obsługi wyposażeni są w środki ochrony bezpośredniej.
  • Obwiązują limity przewozów pasażerskich: 30% wszystkich miejsc siedzących i stojących, przy czym 50% miejsc siedzących musi pozostać niezajęta.
  • Pojazdy komunikacji miejskiej w okolicy drzwi są oznakowane naklejkami informującymi o zakazie wejścia do pojazdu w przypadku przekroczenia maksymalnej liczby osób mogących znajdować się w pojeździe. W zależności od modelu autobusu i trolejbusu liczba ta jest zmienna i wskazana na naklejce. Dla przykładu w autobusie 12-metrowym czyli standardowej długości może jechać ok. 30 osób, zaś w pojeździe przegubowym 18-metrowym może znajdować się jednocześnie ok. 45 pasażerów.
  • W przypadku przekroczenia limitów na konkretnym kursie uruchamiany jest tzw. „kurs bisowy” – na przystanek jednocześnie podjeżdżają dwa pojazdy obsługujące ten sam kurs.
  • Obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa
  • W pojazdach emitowane są komunikaty głosowe dotyczące obowiązujących obostrzeń i nakazów.

ZTM apeluje do pasażerów o zrozumienie i wspólną odpowiedzialność w tym trudnym i wyjątkowym dla wszystkich okresie.

(fot. lublin112.pl)

17 komentarzy

  1. Do MPK: w autobusach NIKT nie przestrzega zasady 50% miejsc niezajętych! Czy wzorem innych miast nie można by oznaczyć taśmami miejsc, które muszą pozostać wolne? Inna sprawa to maski pod nosem lub na brodzie…

  2. A ja przypominam ZTO-owi by nie szli tą drogą i zrezygnowali ze stadnego poruszania się pojazdów o tej samej porze w tym samym kierunku. Później dłuugo dłuugo nic.

  3. Tosz to szok afera na calego

  4. Covidowe autobusy

    Autobusy są źródłem zakażeń covid-19 a lampy UV wsadźcie sobie w ….

  5. BUS AS. Janów lubelski-Lublin. Naładowany do granic możliwości. Tłok ścisk duchota…. Coto ma być żarty?! Ktoś sprawdza to go…..no?! Gdzie Policja? Sanepid?;!
    Liczba kursów została zmniejszona, cwany prywaciarz podniósł sobie ceny biletów a busy jeżdżą przeładowane. Biznes w pandemie się kręci.

  6. Myśliciel czy tam Myśliwy...

    Czas w końcu policzyć i się zastanowić czy nas stać na utrzymywanie zbędnej komunikacji ? Ilu jest zatrudnionych bezproduktywnie urzędników, ile kosztuje druk biletów, ich kontrola, utrzymanie autobusów, paliwo spalane codziennie przez te stare diesle (autobusy 18xx – to co przyjechały do nas z ukrainy), a i tak aby dojechać gdziekolwiek trzeba jechać samochodem, bo autobusem zajmuje to pół dnia. Ile kosztuje nas druk co tydzień nowych rozkładów, ile przez to jest marnowanych ton papieru. Nie wiem czy taniej nas nie wyjdzie likwidacja komunikacji psedomiejskiej i zamiana wszelkich zatoczek czy pętli na parkingi. Co roku dofinansujemy milionami tego trupa, a jak trzeba gdzieś dojechać to trzeba samochodem albo taksówką. Czas powiedzieć dość ani to ekologiczne, ani tanie.

    • Do-Mysliciel czy .....

      Chyba jesteś chory umysłowo! Likwidacja komunikacji miejskiej w największym mieście po prawej stronie Wisły. Ha ha ha ha

    • Pierwsze słyszę, że „trzeba” taksówką. Nie wyobrażam sobie, żeby dzieci na angielski woziły mi się taksówkami.

      • Myśliciel czy tam Myśliwy...

        Wiesz w kraśniku też nie wyobrażają sobie jak działa internet…

  7. Po co dezynfekcja

    Wszyscy przewoźnicy świadczący usługi przewozu w systemie ZTMM w Lublinie, dezynfekują swoje pojazdy, ze szczególnym uwzględnieniem poręczy, biletomatów, kasowników i przycisków, a więc powierzchni najbardziej narażonych na kontakt.Dezynfekcja odbywa się raz dziennie na zajezdni!!. MPK nie dezynfekuje parkomatów bo po co!!

    • Stałej dezynfekcji podlegają przystanki oraz infrastruktura przystankowa.Mam monitoring wizyjny na którym widać przystanek i jeszcze nigdy nie był dezynfekowany !!!.

      • Myśliciel czy tam Myśliwy...

        Przedstaw mi realne korzyści jakie niesie dalsze utrzymywanie ,,komunikacji” w obecnej formie.

    • Myśliciel czy tam Myśliwy...

      Ale jak to ?? Biletomaty w autobusach z numerami 18XX i tablicami rejestracyjnymi ze Świdnika ?? Coś tu nie gra… Na pewno na zajezdni a nie u miecia za stodołą ?

  8. To jest oszustwo !!.

    Miejskie przewoźnik MPK Lublin rozpoczął testowanie nowej metody dezynfekcji pojazdów – lamp UV-C , które wykorzystują promieniowanie o najszerszym spektrum biobójczym. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu niszczone są wirusy, w tym SARS-CoV-2, oraz bakterie, grzyby i pleśnie.Promieniowanie UV musi padać na powierzchnie na której znajdują się wirusy nie wolno przebywać w pomieszczeniu w którym jest włączona lampa UV-C ponieważ uszkadza DNA!!. Lampa UV-C musiała bu być dużej mocy żeby działał w czasie rzeczywistym.Oczyszczanie powietrza promieniowaniem UV-C nie ma sensu w pojeździe jadącym i podczas wysiadania i wsiadania ludzi .Ciekawe ile ktoś zarobi na tych idiotyzmach !!

  9. Wszyscy piszecie że źle, nie dobrze, że nie potrzeba, że to bez sensu. Jak się nie podoba to nie korzystajcie.
    Jeśli zadbacie sami o swoje bezpieczeństwo to i wy i inni będą bezpieczni.

    • Myśliciel czy tam Myśliwy...

      Niech nie idą na utrzymanie tej zbędnej hucpy pieniądze z moich podatków.

  10. Do-Mysliciel czy .....

    Ja ci przedstawię realne korzyści ,mianowicie ta komunikacja miejska powinna być darmowa! Wtedy to by były realne namacalne korzyśći dla ludzi. Są miasta w Polsce z darmową i jest ok.

Z kraju