Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Niedozwolone manipulacje przy tachografie. Przewoźnikowi grozi wysoka kara (zdjęcia)

Podczas kontroli ciężarówki należącej do macedońskiego przewoźnika inspektorzy z WITD w Lublinie ujawnili nieprawidłowości w działaniu tachografu. Urządzenie zostało tak zmodyfikowane, aby umożliwić kierującemu rejestrowanie rzekomego odpoczynku podczas jazdy.

Wczoraj na odcinku drogi krajowej numer 68 w pobliżu terminala w Koroszczynie funkcjonariusze lubelskiej ITD zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw należący do macedońskiego przewoźnika, który jechał z Białorusi.

Wstępna kontrola prawidłowości działania tachografu wykazała, że został on prawdopodobnie zmodyfikowany w taki sposób, aby umożliwić kierującemu rejestrowanie rzekomego odpoczynku podczas jazdy.

Instalacja tachografu została zmodyfikowana i wyposażona w dodatkowe sterowanie blokujące działanie tachografu. W czasie, gdy kierowca prowadził pojazd jego tachograf, mógł zapisywać, że kierowca odpoczywa. Dla kontrolujących nie jest to nic nowego gdyż z „macedońską myślą techniczną” mieli już do czynienia wielokrotnie.

Dodatkowe elementy zdemontowano i przywrócono tachograf do stanu fabrycznego. Kierowca będzie kontynuował podróż m.in. po uiszczeniu kaucji na poczet grożącej kary pieniężnej tj. 10.000 złotych i dodatkowo pokrycia kosztów pracy serwisu.

Niedozwolone manipulacje przy tachografie. Przewoźnikowi grozi wysoka kara (zdjęcia)

Niedozwolone manipulacje przy tachografie. Przewoźnikowi grozi wysoka kara (zdjęcia)

Niedozwolone manipulacje przy tachografie. Przewoźnikowi grozi wysoka kara (zdjęcia)

(fot. WITD)

6 komentarzy

  1. To niesprawiedliwe, że w pojazdach osobowych, pojazdach innych do 3,5t, a także rowerach, motorowerach oraz motocyklach nie ma nakazu posiadania tachografów. Gdzie tu sprawiedliwość i równość wobec prawa?

    • ja to nie rozumiem dlaczego *** pozwalają mówić i pisać

    • Onanis Samokopoulos

      Spokojnie, „czarna skrzynka” od 2022 roku będzie obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów wprowadzanych na rynek UE

  2. No i dlaczego kierowcy zawodowi (kierujący autobusami, pojazdami ciężarowymi) muszą posiadać dodatkowe kwalifikacje zawodowe, a kierujący rowerami czy samochodami już nie?

  3. Dlaczego lekarz pracujący na trzech etatach po 15 godzin dziennie i operujący pacjentów nie ma tachografu?
    Nie jest zagrożeniem ?

  4. Nie uczciwa konkurencja, tepic takich ale obawiam sie ze ma to wliczone w cene

Z kraju