Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Niebezpieczny transport farby. Mandat i postępowanie administracyjne

Podczas kontroli ciężarówki na drodze krajowej nr 19 inspektorzy transportu drogowego z WITD w Lublinie ujawnili niezabezpieczony ładunek łatwopalnych farb. Dodatkowo niewłaściwie oznakowano opakowania zbiorcze, a tablica barwy pomarańczowej nie została prawidłowo zamocowana z tyłu pojazdu.

Na początku tego tygodnia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali, należący do polskiego przewoźnika, ciągnik siodłowy z naczepą przewożący 23 tony łatwopalnej farby (UN 1263).

Kontrola ładowni wykonana przez inspektorów wykazała, że ładunek nie został zabezpieczony przed ewentualnym przemieszczeniem się. Groziło to niekontrolowanym przemieszczeniem ładunku podczas wykonywania manewrów na drodze. W skrajnym przypadku mogło dojść nawet do spadnięciem z ładowni i przygniecenia innych pojazdów bądź pieszych.

Kolejną nieprawidłowością było niewłaściwe mocowanie tablicy barwy pomarańczowej na naczepie. Zgodnie z przepisami, tablica musi pozostać na miejscu bez względu na położenie pojazdu. Dodatkowo stwierdzono, niewłaściwe oznakowanie opakowań zbiorczych.

W konsekwencji zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Na kierowcę nałożono mandaty karne w kwocie 500 złotych. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w kwocie 2000 złotych, a wobec nadawcy ładunku kara pieniężna może wynieść 800 złotych.

(fot. WITD)

9 komentarzy

  1. to jak to maja przewozic ?

  2. Tablica ma być na wysokości 158O mmn z lewej strony od wypukłej krawędzi pod kątem 43 stopni symetrycznie do osi pojazdu nie wykluczając kąt padania słońca i przejrzystość księżyca

  3. To się wszyscy przejmą tymi karami.

  4. Przecież tam burty są…to co niby miało spaść na jezdnię ?? Którędy ?

  5. Zenek kierowca żuka

    Jest jeszcze coś takiego jak certyfikat na firankę xxl, co do zabezpieczenia to jeszcze powinien inspektor powiedzieć jak to zabezpieczyć. Woziłem kilka lat temu meble do Niemiec załadowany po dach deski aluminium, i firanka xxl i nikt nie miał problemu nawet BAG, tak samo opony na jodełkę złożone jak to spiąć, a tu burto firanka i znalazł się mądry. Tak samo jak wozi się nawozy w workach na palecie jak by tego nie spioł to przy gwałtownym manewrze wszystko na naczepie rozłożone i większość na firance wisi.

Z kraju