Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Niebezpieczny przewóz ładunku. Kierowca ukarany mandatami, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne (zdjęcia)

W miniony piątek w miejscowości Woroniec funkcjonariusze WITD zatrzymali do kontroli pojazd ciężarowy przewożący węglan sodu. Na kierowcę pojazdu nałożono mandaty karne, zaś wobec przewoźnika prowadzone jest postepowanie administracyjne.

Do kontroli doszło w miniony piątek na drodze krajowej nr 2 w miejscowości Woroniec. Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali ciągnik siodłowy z naczepą należący do polskiego przewoźnika. W naczepie przewożony był z Moskwy do Wrocławia ładunek 21 palet węglanu sodu tj. materiału niebezpiecznego utleniającego.

W trakcie kontroli okazało się, że ładunek znajdował się na 21 paletach, z których tylko 3 zostały zabezpieczone przez przemieszczaniem się. Pozostałe 18 sztuk swobodnie spoczywało na podłodze ładowni.

Jak informują funkcjonariusze, brak zabezpieczenia palet groził niekontrolowanym przemieszczeniem ładunku podczas wykonywania manewrów na drodze, a nawet spadnięciem z ładowni i przygnieceniem innych pojazdów bądź pieszych. Co więcej, na zewnątrz opakowań znajdowały się resztki materiału niebezpiecznego.

Efektem kontroli było nałożenie na kierowcę mandatów karnych na kwotę 600 złotych, a wobec przewoźnika będzie prowadzone postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w kwocie 1300 zł. Zakazano jednocześnie dalszej jazdy do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

Niebezpieczny przewóz ładunku. Kierowca ukarany mandatami, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne (zdjęcia)

Niebezpieczny przewóz ładunku. Kierowca ukarany mandatami, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne (zdjęcia)

Niebezpieczny przewóz ładunku. Kierowca ukarany mandatami, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne (zdjęcia)

Niebezpieczny przewóz ładunku. Kierowca ukarany mandatami, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne (zdjęcia)

(fot. WITD)

15 komentarzy

  1. Zenek kierowca żuka

    Woziłem big bagi z nawozami wiązałem to różnie ale najlepiej wychodziło na sznurówkę splatając wszystkie worki jednym pasem od przodu do tyłu i 4 pasy od lewej do prawej jedzie się jak nic. kolega wiózł pasany każdy rząd od lewej do prawej przy omijaniu łosia cały ładunek położył się na prawo tyle że firanka miała xl to nie wypadło

Z kraju