Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Niebezpieczna sytuacja w rejonie przejścia dla pieszych. „Ile czasu ma kierowca na reakcję?” (wideo)

Ile czasu ma kierowca na reakcję przed przejściem dla pieszych? Tak pyta nasz Czytelnik, który przesłał nam nagranie z jednej z ulic Lublina.

W ostatnim czasie na drogach regionu doszło do kilku groźnych wypadków z udziałem pieszych. Podobne zdarzenia miały również miejsce na ulicach Lublina.

Czytelnik przesłał nam nagranie, na którym widać pieszą wchodzącą na przejście, ubraną w ciemny płaszcz, mającą na głowie kaptur. Po chwili osoba ta dostrzegła, że nadjeżdża pojazd i zaczęła biec.

Autor nagrania zwraca uwagę, na to, jak nieodpowiedzialne zachowanie pieszych może prowadzić do wypadków z ich udziałem. Osoby wchodzą na pasy nie upewniając się, czy jakiś pojazd zbliża się do przejścia. Co więcej, nie obserwują tego, co dzieje się dookoła. Kolejnym problemem jest niedoświetlenie miejsc, gdzie znajdują się piesi. Sprawia to, że osoby ubrane w ciemne kurtki, czy płaszcze są po prostu niewidoczne dla kierowców.

Kierowcy pojazdów z kolei muszą pamiętać, że podczas zbliżania się do przejść dla pieszych zobowiązani są zachować szczególną ostrożność.

(fot. wideo nadesłane)

96 komentarzy

  1. Człowiek Nowej Ery

    Od kiedy przesiadłem się do nowego Audi A8 z laserowymi światłami, nie mam problemu z dostrzeżeniem pieszych czy nawet księży chodzących po przejściach. Także polecam. A innym polecam MPK.

  2. Pieszy ma pierwszeństwo kiedy ma w ręku telefon lub na uszach słuchawki!!to wprowadził PiS.

    • Nie chcę nikogo tłumaczyć, ale jestem zwolennikiem tego, żeby kary za korzystanie z telefonu były wyższe i żeby policja zaczęła za to karać. W niektórych krajach są fotoradary wyłapujące tych, którzy trzymają telefon w ręku?

  3. slabe oswietlenie przejscia, pieszy caly na czarno ( wiadomo czarny wyszczupla.. ) przepis na sytuacje potencjalnie niebezpieczna….

  4. Jaja to dopiero będą jak w myśl nowych przepisów to kierowca ma wiedzieć co pieszy zamierza zrobić w okolicy pdp.
    Tylko policja nie będzie miała wątpliwości, każde potrącenie na pdp to ewidentna wina kierowcy. Ciekawi mnie tylko jak przekonają potrącone ofiary i ich rodziny, że ochrona prawna jakoś ich nie ochroniła. Będą oczywiści sprawcy ale też będą ich ofiary, dużo ofiar.

  5. Polemika z Franiem to jakiś totalny absurd, pamiętajcie. Sprawdza się tu przysłowie: „z idiotą nie rozmawiaj, bo sprowadzi cię do wspólnego poziomu i pokona doświadczeniem”. A wy się wciąż z nim kłócicie. To nie ma sensu. Pogoda na ekspertów od siedmiu boleści jest obecnie świetna w naszym kraju (szczególnie w sferach rządowych).
    Gość sam ze sobą prowadzi dyskusję, zadaje pytania i sam na nie odpowiada, ma jakąś paranoję na punkcie ochrony pieszych bez wyobraźni i samochodów AUDI. Może go któryś jakiś czas temu potrącił i stąd to szaleństwo? Miejcie wyrozumiałość.

    • To bardzo ciężko chory człowiek, trzeba mu współczuć. I jak wyżej – nie prowadzić dyskusji bo idiota zawsze ale to zawsze pokona cię doświadczeniem w takiej dyskusji.

  6. Fantazję o zwalnanianiu przed przejsciem do 30 km/h ,maja tylko ci co nigdy nie siedzieli za kierownicą .Jadac nawet ponizej dopuszczalnej 50 tki ,nie jesteśmy w stanie zareagować jak nam coś nagle wtargnie na jezdnię .A nawet jak jakimś cudem zareagujemy i zdązymy się zatrzymać ,to jadący za nami wiecznie spieszący się „zderzakowiec” kotrych jest wiekszosć ,na bank wjedzie nam w bagaznik

  7. Żeby o czymś fantazjować trzeba mieć wiedzę. Wielu kierowców nie fantazjuje o zwalnianiu bo nawet nie ma pojęcia, że trzeba to robić. Po co znać swoje obowiązki?

Z kraju