Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Nie żyje mężczyzna potrącony na przejściu dla pieszych

W niedzielę wieczorem w Łukowie doszło do wypadku drogowego z udziałem pieszego. Niestety w wyniku odniesionych obrażeń mężczyzna zmarł w szpitalu.

Do wypadku doszło w niedzielę wieczorem na jednym z przejść dla pieszych w Łukowie. Policjanci z łukowskiej drogówki, zauważyli leżącego w pobliżu przejścia dla pieszych mężczyznę. Okazało się, że potrącił go samochód marki Toyota, którym kierował 53-latek z Siedlec.

Mężczyzna z obrażeniami ciała został przewieziony do szpitala.

Policjanci ustalili, że pieszy przechodził przez jezdnię po wyznaczonym przejściu. Kierowca toyoty tłumaczył się policjantom, że mężczyznę zauważył w ostatniej chwili, a obserwację drogi utrudniał mu padający wówczas deszcz, zaś pieszy miał być ubrany w ciemną odzież.

Mundurowi za rażące naruszenie przepisów o bezpieczeństwie w ruchu drogowym zatrzymali 53-latkowi prawo jazdy. W poniedziałek po południu łukowscy funkcjonariusze otrzymali informację, że poszkodowany w wypadku mężczyzna zmarł w szpitalu wskutek odniesionych obrażeń.

Trwa ustalanie szczegółowych okoliczności tego tragicznego wypadku.

(fot. Policja Łuków)

13 komentarzy

  1. Twierdzi że zauważył w ostatniej chwili, trzeba patrzeć na znaki bo zapewne taki istniał informujący o przejściu dla pieszych…..

    • Może Pan Kierowca wykupił abonament na pierwszeństwo na przejściach dla pieszych. Przypominam, że w takim wariancie, to jednak pieszy powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na PdP.
      Przed świętami jest promocja. Jak kupi się razem w zestawie z „Zawsze Zielone.” to wychodzi taniej. Jakby ktoś nie wiedział, to oferta „Zawsze Zielone” uprawnia do przejeżdżania na czerwonym świetle.
      Nie mogę się doczekać stycznia 2019. Wtedy wejdą nowe taryfy. M.in.: Jazda pod prąd ekspresówkami, pierwszeństwo na przejazdach kolejowych i możliwość kierowania pojazdami z wyższym limitem alkoholu we krwi.

      • Ten to pełen pakiet od Ciebie już wykupił zapewne do końca roku,chyba tylko zapomniał że to miało być dla kierowców… http://www.lublin112.pl/pijany-zatoczyl-sie-na-jezdnie-zostal-potracony-przez-audi-zdjecia/

        „Przypominam, że w takim wariancie, to jednak pieszy powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na PdP” – swoją drogą nie wmawiaj ludziom głupot i używaj ściślej słów. Pierwszeństwo ma pieszy znajdujący się na przejściu, przed przejściem musi zachować ostrożność i upewnić czy nie nadjeżdża pojazd.
        Jeśli nie wiesz co to KD masz jeszcze cytat, by zgasić twoje częściowe farmazony w postach

        :W Kodeksie Drogowym jasno określono, czego pieszy robić nie może. W art. 14 KD czytamy, że pieszemu zabrania się:

        – wchodzenia na jezdnię:
        a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
        b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi,
        – przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi,
        – zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko,
        – przebiegania przez jezdnię,
        – chodzenia po torowisku,
        – wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto.

        PS w tym przypadku akurat kierujący ponosi odpowiedzialność

        • 1. Maszynista pociągu również jest zobligowany do zachowania ostrożności zbliżając się do przejazdu kolejowego. No i co z tego? Jeżeli nie zachowa ostrożności i zacznie hamować skład 3 sekundy później to zostanie uznany za winnego?

          2. Przepisy dotyczące zachowania pieszego – dotyczą pieszego. Dziwne, że wypowiadając się w obronie pseudo-kierowców nie przytaczasz przepisów dotyczących kierowców, a tylko tych dotyczących innych uczestników.

          3. Nieprawidłowe zachowanie pieszego na PdP nie jest zezwoleniem na nieprawidłowe zachowanie kierującego. A ten ma dwa podstawowe zadania:
          -ustąpić pieszemu na PdP oraz
          -zmniejszyć prędkość, żeby nie narazić na potrącenie nawet pieszych dopiero wchodzących wchodzących

    • Mądrala, który nigdy nie siedział za kółkiem. Bez wątpienia winny jest kierowca ale na pewno tego nie chciał. A znaki jeszcze nikogo nie uchroniły.

      • Jeszcze by tego brakowało, żeby kierowcy rozjeżdżali pieszych na PdP celowo. A znaki wbrew pozorom wielu ludzi uchroniły. Np. gdyby ten kierowca potraktował kwadratowy znak na niebieskim tle poważnie, to dzisiaj by siedział spokojnie przed telewizorkiem z piwem w ręku. A tak kolejne kilka lat będzie miał przerąbane. O wyrzutach sumienia nie wspomnę.

      • Znaki codziennie ratują tysiące osób w Polsce i miliony osób na świecie. Bez znaków i przepisów ruch drogowy by nie istniał.

  2. Centrum czy obrzeża niewielkiego miasteczka. Wieczór, więc dość ciemno. Dobrze oznakowane przejście dla pieszych. Oczywiście obszar zabudowany.
    Dostrzeżenie ewentualnego pieszego na przejściu utrudnione, dlatego można by zwolnić z tego powodu. Ale po co skoro można jechać bezpiecznie szybciej, powiedzmy 50-70km/h. Zawsze to te 2 minuty zaoszczędzone na siedzenie przed telewizorem.

  3. Wydawanie pieniędzy na DDR uważam za zmarnowane w naszym klimacie, lepiej zamiast budowy dróg dla rowerów doświetlać przejścia. Zdecydowanie może zmniejszyć to liczbę wypadków.

  4. I co przyszło z pierwszeństwa?

    • Kierowca pójdzie siedzieć, tak kończy się lekceważenie przepisów.

    • Każdego roku kilkaset osób ginie, a kilka tysięcy zostaje ciężko rannych, bo jeden kierujący nie ustąpił innemu pierwszeństwa przejazdu. Czasem ginie sprawca, czasem oboje. Jeszcze innym razem tylko osoba niewinna.
      Tych ofiar zapytaj.

    • A co przyszło kierowcy z tego, że (z powodu nieuwagi/pośpiechu/niebezpiecznego stylu jazdy/innego powodu) doprowadził do śmierci niewinnego człowieka?

Z kraju