Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Nie ma szans na więcej Dartów na Lubelszczyźnie

Były wojewoda lubelski, obecnie poseł Wojciech Wilk poinformował o staraniach, nad zwiększeniem ilości nowoczesnych pociągów na trasach w naszym regionie. Jednak na chwilę obecną, nic się nie zmieni.

Wojciech Wilk złożył interpelację, w której apelował do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, aby rozważyło możliwość skierowania większej ilości nowoczesnych pociągów Dart do obsługi linii kolejowych w naszym województwie. Okazuje się, że Ministerstwo nie widzi takiej możliwości.

Podsekretarz stanu Piotr Stomma wyjaśnia, że odcinki linii kolejowych przewidziane do obsługi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Dart, zostały szczegółowo określone w założeniach unijnego projektu, z którego dofinansowano ich zakup. Dlatego też, by pociągi te można było skierować na inne trasy, konieczne byłoby wszczęcie procedury pozwalającej uzyskać odstępstwo od warunków dofinansowania. Co więcej, poszczególne trasy, po których kursują Darty, ustalono na podstawie stanu infrastruktury.

Wyczekiwane przez wielu pasażerów nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne Dart rozpoczęły regularne kursy po polskich torach 29 grudnia. Inauguracyjny kurs odbył się na trasie z Warszawy do Lublina. Od tamtej pory składy te codziennie kursują pomiędzy tymi miastami. Od początku roku Dart obsługuje również połączenie IC Roździeński. Pociąg wyjeżdża z Lublina o godzinie 9.58, by przez Warszawę i Częstochowę o godzinie 16.14 dotrzeć do Katowic. Z kolei z Górnego Śląska skład wyrusza o godzinie 11.42, na dworcu w Lublinie melduje się o 18.04.

(fot. lublin112)
2016-02-28 16:06:12

13 komentarzy

  1. Za jego czasow nie bylo mowy o takim taborze a on chce wiecej niech zlozy projekt do UNII o dofinansowanie to i do Zamoscia by pojezdzily…

  2. jak by nie złodzieje którzy przepłacili za niby pendolino(bo polska nie ma pendolino) i kupiła polskie składy odliczając inflacje i brak gwaracji 5 razy taniej i dala prace polskim robotnikom było by ich stac, a tak kasy w budżecie niema kościół też swoje musi brac póki daja, wiec się prosze nie dziwic ze w kasie pusto

    • Kiego wuja mieszasz Kościół do tego? Dodaj w takim razie też kolosalne emerytury ubeków, sekretarzy,towarzyszy itp. hołoty. Wymień personalnie osoby, które są za to odpowiedzialne. Pan Tic-Tac nie był jedyny, który na tym skorzystał. Swoją drogą, jako poseł i wojewoda z ramienia PO, Pan Wilk nic nie zrobił w chwili składania wniosku o wsparcie Unijne, a była możliwość zwiększenia ilości połączeń i tras na Lubelszczyżnie. Teraz się obudził?

    • gdyby nie bylo Pendolino to i fabryki Fiata w Tychach by nie było. Polityka wbrew pozorom nie jest taka prosta i oczywista. Poza tym w czasie gdy był przetarg na szybką kolej to Pesa miała nowoczesne pociągi rozrysowane na szkicowniku.

      • Obawam się, że nawet szkicownika jeszcze nie mieli. Ledwie „Bydgostia” wtedy raczkowała i odchodziła masówka na szynobusy dla marszałków, więc PESA miała w poważaniu szybke pociągi.
        Przypomnę, że nasz Pendolino miało jeździć po igreku (tzw. Y, tudzież KDP), ze stolicy przez Uć do Posen und Breslau, z opcją przedłużenia nach Berlin, ale zabrakło woli politycznej na ten projekt i kasa poszła na co innego. Głównie na autostrady, żeby można było dojechać na Basen Narodowy w celu obejrzenia orłów Smudy.

        A do miana Polskiego Pendolino to rawo powinien mieć Impulsz Newagu, do którego należy rekord prędkości w kategorii pojazdów wyprodukowanych w PL.

  3. Pisze się „Dartów”. Ten wyraz można normalnie odmieniać. Nie ma potrzeby oddzielania końcówki jakimikolwiek znakami.

  4. Bardzo szkoda a przydało by się to rozwój dla Polski wschodniej

    • Rozwojem dla Polski Wschodniej to będą tory przystosowane do 200km/h i nowe linie kolejowe.

      • Rechotnik prasowy zwyczajny

        Nie „będą”, a „byłyby”, gdyby kasa (26 baniek) nie poszła np. na dofinansowanie projektów Ojca Narodu z Torunia i pokrycie zobowiązań konkordatowych dla Kościoła.

        • Mylisz pojęcia, kolego – kasa dla Rydzyka jest wynikiem machlojek niejakiego wiceministra Gawłowskiego przy decyzjach Rady Nadzorczej NFOŚiGW. Rydzyk dostał odszkodowanie po ugodzie sądowej. A w kwestii Dartów trochę dziwi mnie i śmieszy niewiedza byłego wojewody – toż to jego koledzy rozdysponowywali kasę unijną na lata 2007-2013, więc powinien chyba wiedzieć na jakich warunkach Lubelszczyzna dostała Darty. Jak widać przejście do opozycji nie służy 🙂

        • Faktycznie, 26 baniek to mnóstwo kasy Jedno Pindolino więcej, bo na remont torowiska do Motycza nawet by nie wystarczyło.

  5. Jaki to zatroskany były wojewoda jak i poseł poprzednich kadencji. Miał wiele czasu i możliwości, by się wykazać. Siedział cicho w obawie o stołek a teraz medialnie zadaje interpelacje, bo przeciwnicy u władzy? Jak się rozwaliło gospodarkę i zostawiło po sobie miliardy długów, to i Salomon z pustego nie naleje. Hipokryci i tle w temacie.

  6. łośsuperktoś

    Czyli ten pOSEŁ marnuje czas na pierdoły innym posłom, zamiast najpierw sprawdzić dla czego Darty kursują tak a nie inaczej. Typowy Seba z gim. Coś powiem, coś udam że niby robię będzie głośno o mnie czyli dobrze. Żal.pl

Z kraju