Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ul. Urbanowicza pojawiły się nowe miejsca parkingowe (zdjęcia)

Do dyspozycji mieszkańców na ul. Urbanowicza na lubelskim Kośminku pojawił się nowe miejsca parkingowe. To efekt realizacji projektu VI edycji Budżetu Obywatelskiego. Koszt wykonania prac to blisko 136 tys. złotych.

Na projekt składają się dwa kluczowe elementy, czyli budowa dwóch bezpiecznych przejść dla pieszych przez ul. Józefa Franczaka „Lalka” oraz budowa zatoki parkowania równoległego na ul. Gen. Witolda Urbanowicza. Projekt zrealizowano w części dotyczącej miejsc parkingowych. W ramach Budżetu Obywatelskiego zaprojektowano i wybudowano 26 miejsc parkingowych w pasie drogowym ul. Urbanowicza.

– Realizacja projektu przyczyniła się do poprawy płynności ruchu na ul. Urbanowicza i zwiększenia liczby ogólnodostępnych miejsc parkingowych. Wpłynęła tym samym na bezpieczeństwo pieszych i kierowców korzystających z tej ulicy – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin, ds. Inwestycji i Rozwoju.

Koszt wykonania tych prac to blisko 136 tys. zł. Natomiast przejścia dla pieszych zostaną wykonane i sfinansowane przez inwestora w ramach przebudowy skrzyżowania, na podstawie umowy z Miastem.

– Cieszę się, że projekt zaspokoił chociaż w części zapotrzebowanie na miejsca parkingowe na osiedlu Nowy Felin. Dzięki Budżetowi Obywatelskiemu mieszkańcom osiedla znacznie podniósł się komfort życia – mówi Piotr Domański, autor zwycięskiego projektu.

Projekt D-6 Bezpieczna Ulica – aktywne przejścia dla pieszych w drodze do szkoły i nowe miejsca parkingowe zrealizowano w ramach VI edycji Budżetu Obywatelskiego w 2020 roku. Głosowało na niego 448 osób.

Na ul. Urbanowicza pojawiły się nowe miejsca parkingowe (zdjęcia)

Na ul. Urbanowicza pojawiły się nowe miejsca parkingowe (zdjęcia)

Na ul. Urbanowicza pojawiły się nowe miejsca parkingowe (zdjęcia)

(fot. Miasto Lublin)

38 komentarzy

  1. No tak… po to jest BO, żeby finansować „landlordom” z zapupia miejsca do trzymania rzęchów.

    • RomeKochaćPiS

      placą podatki to mają
      lepsze to niz robienei drog gdzieś gdzie stoi 1 dom np na zebporzycach w polu

      • Nie o to chodzi, moim zdaniem BO jest po to, żeby poprawiać jakość przestrzeni… a nie, żeby ją psuć.
        Był trawnik, jest kostka… brawo oni!

        • RomeKochaćPiS

          moze i tak

        • a co mi poprawi jakość życia? Miejsce parkingowe jak wracam o 22 po robicie do domu, czy trawnik którego nie widzę bo od 8 do 22 jestem w robocie? Co lepsze – ileś miejsc więcej czy jeżdżenie 20 min w poszukiwaniu miejsca do parkowania?
          Weż się wyprowadź na pola jak chcesz widzieć zielone.

  2. Jasny Gwint !!!

    Ja odniosę się tylko do wysokości kosztów w przełożeniu na nakład prac:
    Gdyby wykonawca płacił swoim ludziom nie stawkę godzinową, a hurtem za całość wykonanej pracy to prace trwałyby krócej, przez co całość byłaby sporo tańsza.
    A tak do pracy przyjeżdżało 5-7 pracowników, z tego pracowało 2-3 a reszta paląc papieroski i opowiadając sobie co i ile ostatnio wypili, „nadzorowała” tych 2-3 pracujących.

  3. Rzęchami jeżdżą miastowe dzbany .

  4. stop patodeveloperce

    patodeveloperka polega na wycięciu drzew, powciskaniu jak największym budynek obok budynku i brak parkingów.

  5. Realizacja projektu przyczyniła się do poprawy płynności ruchu a w innym miejscu robią wszystko by tą płynność zmniejszyć. Lublin miastem marnotrawstwa.

Z kraju