Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Na tej ulicy łatwo będzie można stracić prawo jazdy. Wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h

Szereg zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym wprowadzono na ul. Nadbystrzyckiej w Lublinie. Jednym z nich jest ograniczenie prędkości. Warto pamiętać, że miejsce to często odwiedzają policjanci, którzy kontrolują prędkość.

63 komentarze

  1. Ja tam w zacnym celu poprawy bezpieczeństwa tego miasta wprowadziłbym na terenie całego koziego grodu ograniczenie prędkości poruszania się do 10 km/h dla wszystkich, pedalarzy, biegaczy i spacerowiczów też!

    • a dla idiotów Jak Ty zakaz wstępu ?

    • 1. Ci co teraz wąchają kwiatki od spodu myśleli podobnie. I gdyby na Nałęczowskiej jadąc trochę wolniej (bo obawiając się fotoradaru) – to prawdopodobnie by teraz żyli.
      2. Ograniczenia prędkości dotyczą wszystkich pojazdów – więc nie wiem dlaczego z pośród wszystkich pojazdów wymieniasz rower – pojazd jak każdy inny.
      3. Pomiędzy 10km/h, a 40km/h jest spora różnica, więc nie wiem skąd u ciebie wzięło się akurat 10km/h?
      4. W centrach miast jest/powinno być 30km/h i normalnych użytkowników to nie dziwi. A dla ciebie to jakiś kosmos.

      • Niech wąchają jak nie mieli rozumu. Musi być jakaś selekcja. Przez to, że kilku leszczy nie umie jeździć spowalnia się ruch dla wszystkich. Lewackie metody.

      • 1. Jeżeli ktoś wącha kwiatki od spodu bo zapierdzielał jak głupi to jakoś mi go nie szkoda.
        2. Powyżej 50 km/h to rowerem na lekkim spadku można się bez problemu rozpędzić.
        3. Mam gdzieś te ograniczenia, jak zresztą większość kierowców która tamtędy jeździ. Tylko tyle, że ja pochwalić się mogę że jak widzę rowerzystów to ich przepuszczam, a i na pieszych bardzo uważam (nie tylko z życzliwości ale także dlatego, że wg mnie sporo ludzi zachowuje się jak ameby intelektualne – tak, tak – także kierowców, jak Pani w białym SUV,ie którą tamtędy dzisiaj miałem i jechała po 2 pasach…).

  2. ale glupota niech zrobia 20km/h na dwupasmowej jezdni, przeciez oni nie robia wypadku przy 50km/h wiec takie ograniczenia to produkcja korkow i nabijanie kasy

    • Jeżeli uważasz, że warunki jazdy nie pozwalają na jazdę szybszą niż 20km/h w tamtym miejscu – to tyle masz prawo jechać. Ale nie zmuszaj wszystkich do jazdy z taką prędkością, bo jeszcze względnie bezpiecznie można się tam poruszać z prędkością 40km/h.

    • To, że droga ma 2 jezdnie nie zwiększa dopuszczalnej prędkości na niej w obszarze zabudowanym. Nadal występują skrzyżowania, PdP, przejazdy rowerowe, więc z jakiego powodu wydaje Ci się, że powinno być dopuszczone poruszanie się po niej z większą prędkością.
      Rowerzyści omijają niektóre ulice. Np. Kraśnicka, Witosa, Solidarności itp. pomimo tego, że mogą się nimi poruszać. Nie odpowiada im natężenie ruchu, albo zbyt duża prędkość samochodów, więc jadą innymi drogami.
      Jeżeli tobie nie odpowiadają ulice z obniżonym limitem prędkości – omijaj je. Nikt Cię nie zmusza do poruszania się nimi.

      • Franio – ty naprawdę powinieneś oddać prawo jazdy, choć mam nadzieję że tak naprawdę masz 15 lat i prawa jazdy nie posiadasz i nigdy mieć nie będziesz. Jeśli dla ciebie 50 km/h to prędkość w której nie ogarniasz sytuacji, przy której nie jesteś w stanie kontrolować tego co robisz z własnym autem to nigdy nie wsiadaj za kierownice. To właśnie przez takich kierowców jest najwięcej wypadków.
        Nie zdziwię się jak sytuacja nic się nie poprawi – bo kierowca zamiast obserwować drogę będzie pilnował licznika czy 40 km/h nie przekracza.

    • Ci, którzy do tej pory nie przestrzegali 50km/h, nie będą tym bardziej przestrzegali 40km/h. Ci którzy jechali przepisowo 50km/h i tak nie stanowili żadnego zagrożenia dla pieszych. Jak chcą tam na stałe ustawić patrol, to też nie trzeba było zmieniać ograniczenia. Krótko mówiąc głupota i zagranie pod opinię publiczną: „Robimy coś dla bezpieczeństwa!”

  3. moim zdaniem powinno być ograniczenie do 20km/h i tylko na 1wszym biegu. bo przy 30km/h tam strasznie wynosi

    • Na tych kierujących, którzy nie wiedzą (lub nie chcą wiedzieć), że rowerzysta ma pierwszeństwo przejazdu na przejeździe – bym nakładał ograniczenia indywidualne prędkości. Właśnie do 20km/h.

      • co to znaczy ma pierwszeństwo? tzn że może wjechać pod jadący samochód przed samą maską bo ma pierwszeństwo?

    • chciałem tylko dodać że rowerzyści będą nas wyprzedzać i być może Ci na hulajnogach.

  4. Te pasy to chyba słychać w jakimś starym gruchocie z wybitym zawieszeniem. W dobrze wyciszonym aucie ze sprawnym zawieszeniem ledwo co słychać.

  5. Było 50 km ludzie jeździli 100 km i się zabijali, co da zmniejszenie o 10 km? Będą jeździć 90 żeby prawka nie stracić, głupota, a zwłaszcza projektowanie w mieście słupów od trakcji blisko ulicy. Zginąć na takim słupie może równie dobrze, nie tylko dureń, który chce się popisać ale też kierowca np. karetki czy innego pojazdu, który musi jechać szybciej.

    • Lepsze 90 niż 100.

    • Tego jeszcze nie było na forum. Projektujmy drogi od razu pod wyścigi. Wygrywasz dzisiejszy konkurs w najbardziej absurdalnym wpisie.

      • Niestety ty już pozamiatałeś dawno wszystkie nagrody – pierwsze 10 miejsc jest zawsze jest twoje. ZAWSZE

    • Jeżeli aż tak bardzo leży Ci na sercu to, żeby służby były w stanie szybko dotrzeć na miejsca akcji – proszę zwracaj większą uwagę na niezastawiania dróg pożarowych i tych które muszą być przejezdne dla służb.
      Chodzi mi o twoje parkowanie osobiście, jak o zwracanie uwagi innym kierującym dopuszczającym się tego wykroczenia. Zadbajmy wspólnie o bezpieczeństwo.

    • który musi jechać szybciej- nie MUSI tylko MOŻE jesli warunki na to pozwalają.

  6. Miasto rajdowców. Korony z głów spadają tym, którzy zwolnią do 40km/h. Jak nie odstoją najdłużej na następnych światłach to biegunki dostaną.

    • A ty gościu to nic nie robisz tylko przez cały dzień zaśmiecasz swoimi wypocinami forum. Znajdź sobie jakieś hobby, przejdź się albo stuknij w głowę.

  7. Na tamtejszych przejściach i przejazdach rowerowych powinny działać dodatkowo rejestratory wyprzedzania/omijania.
    Połowa by się dowiedziała, że wyprzedzanie nie ma nic wspólnego ze zmianą pasa ruchu na ten w przeciwnym kierunku.

  8. Kolejna głupata, ha, ha !!!! I kogo to ma niby chronić ??? Nic to nie usprawni, a zwiększy tylko zator drogowy. Przecież oni w tych wypadkach na Nadbystrzyckiej powybijali się sami, na własne życzenie.

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      Zator to Ty masz w mózgu. Gdzie Ty na Nadbystrzyckiej widziałeś zator drogowy? Gdyby tam były drogowe zatory, to rajdowcy z łajnem zamiast mózgu nie jeździliby tam 100 km/h i nie rozbijaliby się na słupach.

    • Kolejny który mysli że najważniejsze w mieście decyzje mają służyć kierowcom, tj usprawnieniu ruchu samochodów, a jak ci powiem że JUZ CZAS na usprawnienie ruchu pieszego , rowerowego, bo samochodów mamy ZA DUŻO i czas coś z tym robić bo szpecą miasto, powodują hałas i smog.

  9. A zamknąć w cholere i zrobić deptak najlepiej, typowe podcieranie d… szkłem .

  10. Grześ przez wieś,zwaną lublinem

    Żadne ograniczenia prędkości nie ograniczą głupich pędzących.

    • Ograniczą. Nie bezpośrednio, ale pośrednio.
      Jeżeli potok pojazdów (na lewym i prawym pasie) będzie poruszał się wolniej, to „głupio pędzący” będą zmuszeni do poruszania się z taką samą prędkością.
      Połącz to Pierwszym paragrafem Kodeksu Drogowe Poganiaczy (i chyba najważniejszym) „Lewy Pas to nie kółko różańcowe” i zrozumiesz dlaczego ich to tak złości. Skąd biorą się te słynne zajeżdżania drogi/zatrzymywanie ruchu nawet na autostradach.

Z kraju