Na stacjach i przystankach kolejowych montują nowe gabloty informacyjne i przeszklone wiaty (zdjęcia)
12:36 22-04-2020
Kolejne inwestycje, mające na celu zwiększenie komfortu obsługi podróżnych, zaplanowało w naszym regionie PKP PLK. Wśród nich jest wymiana m.in. tablic z oznakowaniem na stacjach w Bełżcu i Lublinie Północnym. Nowe gabloty informacyjne będą zamontowane na ponad 20 stacjach i przystankach, m.in. w Borowinie, Rejowcu, Zamościu i Dorohusku.
Wkrótce zwiększy się standard podróży na kolejnych stacjach i przystankach na Lubelszczyźnie w ramach modernizacji linii z Warszawy do Lublina oraz z Siedlec do Terespola. Pasażerowie korzystają już m.in. z dwóch nowych peronów w Lublinie Głównym i z nowego przystanku Lublin Zachodni. Kończą się prace na peronach pomiędzy Dęblinem a Lublinem. Z kolei w ramach modernizacji linii Siedlce – Terespol budowany jest nowy peron na stacji w Białej Podlaskiej oraz perony na przystanku Biała Podlaska Rozrządowa, z których pasażerowie skorzystają jeszcze w tym roku. Na stacji Biała Podlaska gotowa jest już konstrukcja szerokiej wiaty o długości kilkuset metrów.
W ostatnich miesiącach na ośmiu stacjach i przystankach kolejowych w naszym regionie zamontowane zostały nowe przeszklone wiaty. Podróżni mają ochronę przed deszczem m.in. w Chełmie, Tereszpolu Biłgorajskim, Zawadzie, Bełżcu i Szczebrzeszynie. Na stacji w Chełmie, w miejscu starych konstrukcji, zamontowano osiem nowych wiat. Dodatkowo, dla zapewnienia lepszej informacji, montowane są dodatkowe gabloty informacyjne. Można w nich sprawdzić rozkład jazdy oraz zapoznać się z najważniejszymi informacjami o podróży. W ubiegłym roku gabloty ustawiono m.in. we Włodawie, Szczebrzeszynie, Chełmie, Okunince-Białe oraz Karolinówce.
Dodatkowo na siedmiu stacjach i przystankach poprawiono oznakowania. Między innymi w Wandzinie, Niemcach, Chełmie i Bystrzycy k. Lublina zamontowane zostały nowe tablice z nazwami stacji, numerami peronów i torów. Pomagają one pasażerom w podróży. Prace zrealizowano ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość montażu i wymiany wiat, gablot oraz tablic to 350 tys. zł.
(fot. PKP PLK)
Kraśnik- 40 tysięczne miasto ma wiatę rodem z MPK. O hucznie ogłoszony nowy dworzec nawet nie pytam.
Wstaliśmy już z tych kolan?
Kraśnik jest miastem ?? Chyba przez jakąś pomyłkę…
zawsze tak uważałem