Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Na pusto ważył więcej, niż mógł ważyć razem z ładunkiem (zdjęcia)

W trakcie kontroli pojazdu dostawczego okazało się, że ważył on więcej na pusto, niż mógł ważyć razem z ładunkiem. Waga pokazała okrągłe 4 tony.

W miniony poniedziałek w Sitańcu, na drodze krajowej nr 17, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, typując do kontroli pojazdy za pomocą systemu preselekcji wagowej zobaczyli na ekranie komputera, że zbliża się do nich przeładowany samochód dostawczy.

Jak się okazało po zatrzymaniu, pojazd marki Iveco był pusty. Po kolejnym ważeniu na punkcie kontroli okazało się, że masa własna pojazdu wynosiła aż 4 tony, a więc o blisko 1300 kg więcej niż wskazują wpisy w dowodzie rejestracyjnym.

Funkcjonariusze WITD zatrzymali dokument i zakazali kierowcy dalszej jazdy do czasu „odchudzenia pojazdu” z dodatkowego, dość bogatego, wyposażenia.

– Bardzo niepożądanym zjawiskiem jest zaniżanie masy własnej pojazdów dostawczych tak, by tylko teoretycznie zwiększyć ich ładowność. W wielu przypadkach właściciele i użytkownicy tych pojazdów nawet nie zdają sobie sprawy jak wiele, a właściwie jak niewiele, ładunku mogą faktycznie przewieźć. Oprócz kolejnego apelu do kierowców, by nie przekraczali dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów, apelujemy także do właścicieli i użytkowników pojazdów dostawczych, aby przed rozpoczęciem eksploatacji pojazd został zważony bez ładunku, ale z pełnym zbiornikiem paliwa i kierowcą. Umożliwi to określenie ile faktycznie ładunku można na konkretny pojazd załadować – informuje Paweł Gruszka Naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

Na pusto ważył więcej, niż mógł ważyć razem z ładunkiem (zdjęcia)

(fot. WITD)

16 komentarzy

  1. pewnie był podbity torami kolejowymi jak merc w zmiennikach:D

  2. Musiało być to baaardzooo bogate wyposażenie…

  3. A diagnosta siedzi? Q mać

  4. kupli sama rame i dolozyl pake izotermei agragat a w paierach zostal jako lekki

    • „kupli sama rame i dolozyl pake izotermei agragat a w paierach zostal jako lekki”
      A po polsku?

  5. Np Winda

  6. U nas też są podobne dailaki i na pusto ważą po 4 t ( lodówka z windą ) …z tym,że są zarejestrowane na dmc 7t

    • Znaczy, że właściciel to frajer. W Polsce nie opłaca się działać uczciwie, prawidłowo, bo to się znacznie mniej opłaca niż cwaniakować/kombinować i oszukiwać.

  7. Agregat panele wodne winda i będzie ok jak w dowodzie

  8. Standard w Iveco. Rama i zawieszenie wytrzyma spokojnie 3 tony ładunku ale trzeba tacho i kierowcę z C. A to już kosztuje.

  9. Czyli już wiemy że widnda i lodówa z agregatem ważą 1300kg 🙂

  10. Firmy dziad tak często mają. Na kategorii „B” można kierowcę ganiać ile się chce. A na „C” już nie za bardzo.

Z kraju