Na ekspresówce pod prąd. Groźna sytuacja drogowa na S12/S17

Do groźnej sytuacji drogowej, na drodze ekspresowej S12/S17, doprowadził dzisiaj kierowca pojazdu osobowego jadącego pod prąd. Zdarzenie zarejestrował nas Czytelnik.

Wielokrotnie pisaliśmy o wyczynach kierowców na drodze ekspresowej S12/S17. Niestety informacje takie wracają jak bumerang, za sprawą zdjęć i nagrań od Czytelników rejestrujących takie zdarzenia.

W poniedziałek po południu, w rejonie węzła Rudnik, kierowca pojazdu widocznego na zdjęciu poruszał się pod prąd. Nietrudno sobie wyobrazić do czego może doprowadzić tak bezmyślne zachowanie na drodze.

W tym roku na drogach ekspresowych i autostradach w Polsce doszło do kilku zdarzeń drogowych, niestety niektóre były śmiertelne. Spowodowali je właśnie kierowcy jadący pod prąd.

Materiały prezentujące ten problem:
Fiatem pod prąd na ekspresówce. „Nie była w stanie pojąć, że musi zawrócić”

Wjechał na obwodnicę pod prąd, zginęła jedna osoba [zdjęcia]

Na autostradzie pod prąd [zdjęcia]

Jechał na autostradzie A1 pod prąd. Doszło do śmiertelnego wypadku [zdjęcia]

(fot. nadesłane Sylwek)

Zobacz również

19 komentarzy

  1. Może trzeba wrowadzić znaki poziome informujące o kierynku jazdy

  2. Myślę że za taki numer dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów załatwi sprawe

  3. Masakra, a ty jedziesz z rodziną i taki gość ci wyjedzie :/ Powinien stracić prawo jazdy o ile je posiadał.

  4. Psychotesty dla wszystkich kierowców(nie tylko zawodowych) okresowo raz na kilka lat !!Za coś takiego powinno być 1500 zł mandatu i 20 punktów karnych i oczywiście prawo jazdy zatrzymane na 6 miesięcy !!!

  5. A może wystarczyło by, żeby kursanta przewieść kilka razy po ekspresówce podczas kursów, a nie tylko po mieście po oklepanych miejscach byle tylko zdał? Kiedyś nie było takiej możliwości, bo nie było gdzie, ale obecnie możliwości są. A to tylko ekspresówka, to co zrobi taki agent jak będzie chciał po autostradzie pojechać? Jak pierwszy raz wyjechałem na autostradę też byłem zaskoczony, że tak szybko trzeba reagować na wszystko co się dzieje dookoła i jeszcze pilnować zjazdów, chociaż jeździłem samochodem już dobre kilka lat. Jakiś przepis zabrania poruszania się Lką po ekspresówce czy jak? Lepiej niech się uczą tego z instruktorem, a nie potem sami wpadają w panikę i nie wiedzą co zrobić.

    • Zdradzę ci tajemnicę. Po obwodnicy i Lublinie jeżdżą też ludzie z całej Polski i zagranicy. Uważasz że będą tu przyjeżdżać robiąc kurs? Trzeba być uważnym za kółkiem i tyle.

    • Każdy zdrowo myślący człowiek nawet jak już popełni ten błąd i wjedzie pod prąd to nie będzie tłukł się tak do najbliższego zjazdu 10 km, tylko odbije na pobocze i postara się zawrócić, zdając sobie sprawę z niebezpieczeństwa takiej jazdy, nadrabiając trochę kilometrów.
      A jak ktoś ma okrojone horyzonty to będzie walił 50 – 100 km/h „najszybszym pasem” bo przecież jedzie „przy prawej krawędzi jezdni”.
      Proszę pamiętać, że przewiezienie kursanta daną drogą czy miastem to nie jest klucz do bezpieczeństwa.
      Naprawdę trzeba pojąć, że siedzi się w przynajmniej 1.5 tonowej puszcze złomu stwarzającej prawdziwe zagrożenie.
      Nie rozumiem co ma Pan na myśli twierdząc, że należy tak pilnować zjazdów – znaki o najbliższej możliwości zjazdu widoczne są co najmniej od 2 km – ja w tej kwestii wypowiem się tak – jeśli nie znam głównego kierunku, w którym podążam a tylko „poboczny” to mogę się rozczarować i przejechać zjazd ale nie upoważnia mnie to do jechania pod prąd.
      Nie zwalniam z odpowiedzialności jadących , którzy za nic by mieli 10 metrową ścianę ceglaną usypaną przypadkowo przez wywróconą wywrotkę ale nie rozważamy przeszkody nieruchomej tylko świadomego „kierowcę” wyjeżdżającego nagle w przeciwnym nam kierunku ruchu na ostrym zakręcie na pasie do wyprzedania – w takim przypadku da się bezpiecznie wyhamować – ale trzeba być „bezbłędnie skupionym na drodze” – w wielu przypadkach wystarczy tylko sekunda nieuwagi: spojrzenie na śpiące z tyłu dzieci, na drugą połówkę życia czy nawet najczęstsza z możliwych opcji – przestawienie stacji radiowej.
      Nie można tłumaczyć tumanów – dlaczego jak zawsze znajduje się wyższy powód zdarzenia od samej osoby ją powodującej.
      Jak ktoś spowoduje wypadek na przejściu to wina zatrzymującego się poprawnie samochodu bo jest uprzejmym idiotą.
      Jak ktoś jedzie pod prąd na trasie szybkiego ruchu to wina kursu nauki jazdy, bo go nie nauczyli nic o różnicach w budowie dróg. Samochody z prawej za pasem zieleni i barierkami podążające w tym samym kierunku – ciężko zrozumieć? Dalej cisnę? Kurs to tylko wprowadzenie mające zapoznać użytkowników drogi z przepisami – jak ktoś ma coś nie tak pod sufitem to później kończy się wypadkami.
      Zawsze coś się znajdzie – byle tylko oddalić od siebie winę…

  6. Z kad się biorą tacy de bile?

  7. Droga redakcjo proszę nie pisać „kierowca” tylko zgodnie z rzeczywistością : potencjalny morderca, zabójca! (ewentualnie idiota, debil).

  8. Drogówka do roboty

  9. Tu nie pomogą żadne psychotesty i mandaty,jak ktos się na kierowcę nie nadaje.A jest takich niestety wielu ,którzy jakimś cudem zdali ,a wsiadajac za kierownicę „kaleczą rzemioslo ” całe zycie

    • Jeśli ktoś za 5 razem zdał w Chełmie (w Lbn 2 próby bez szans) to za takie przewinienia trzeba mu po prostu zabrać kwity.

  10. Normalnie szok.

  11. To tylko potwierdza że wszyscy kierowcy osobówek na nic nie zwracają uwagi. I mają wszystko głęboko w d… dla nich liczy się aby jazda i oni sami

  12. Po co mi mózg? W piwnicy mam rower.

  13. Zdarza się nawet najlepszym.

Pozostaw odpowiedź Mysza Anuluj pisanie odpowiedzi

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.862zł -0.01%
    • GBP 4.8906zł -0.27%
    • EUR 4.3098zł 0.1%
    • CHF 3.8209zł -0.07%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
    Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)
    Przeprawa przez Wisłę 12 Brygady Zmechanizowanej. Zobacz nagranie z drona (wideo)
    „Grzesiu czego ty nie śpisz”. Spotkanie leśniczego z niedźwiedziem (wideo)
    Fotograficzne podsumowanie roku 2018 w Porcie Lotniczym Lublin (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Weekend w Kazimierzu Dolnym: Kino plenerowe, Koncert i nocne zwiedzanie miasteczka
    Rodzinna Majówka w Ogrodzie Botanicznym
    Wystawa roślin mięsożernych w Ogrodzie Botanicznym w Lublinie
    Generalnie o Lotnictwie: Spotkanie z pilotem Franciszkiem Maciołą
    Kolejna Wyprzedaż Garażowa w Lublinie
    x

    Szanowny Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

    Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

    Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

    Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

    Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

    Kto jest administratorem danych osobowych?

    Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

    Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

    Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

    • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
    • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

    Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

    Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

    Twoje prawa

    Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

    Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

    * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.