Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Montują wagi w nawierzchni dróg. Przeładowane ciężarówki będą natychmiast zatrzymywane

Największą plagą polskich dróg, są przeładowane ciężarówki. Niebawem rozpocznie się skuteczna walka z kierowcami, którzy nie stosują się do ograniczeń tonażowych. Mają w tym pomóc wagi zamontowane w nawierzchni.

38 komentarzy

  1. I to jest metoda na dbanie o stan dróg. Jedna taka waga skontroluje ciężar o 1000 razy więcej liczby pojazdów niż brygada krokodyli. Powinno to wyłapywać również ciężarowe busy (do 3,5t) przeładowane kilkukrotnie.

    • Czytaj uważnie, po sprawdzeniu że jest przeładowany, zatrzymują i sprawdzają na wadze, a więc ilu ich tam bedzie stało, niech się trafi kilu takich przeładowanych, to gdzie będą stały te samochody?? Dodatkowo, musi być miejsce gdzieś na przeładunek. Nie widzi mi się to. Jednego , dwóch zatrzymają, 20 przejedzie 🙁

      • Ci którzy przejada dostana pisemnie na adres firmy stosowna receptę na chytrość. Ciekawa sprawa z tym dwukrotnym przekroczeniem dopuszczalnej masy, autor ma chyba na myśli właśnie pojazdy do 3,5t gdyż tak przeładować pełnowymiarowy zestaw da nam ok 80t DMC a to naprawde rzadkość…

      • Jak Przyjdzie komuś zapłacić za dojazd koparki przeladunek mandat itp itd… To szybko się odechce innym ryzykować… Wiem bo byłem świadkiem takiej akcji akurat. Nocowalem. Na takim parkingu gdy trwała taka misja specjalna.. Faktura ok10000 zł..

    • tak tak szczególnie te busy niszczą drogę jak ty zatruwasz powietrze

  2. Spoko spoko jak będziesz płacił za 1,5 l wody 6,50 zł to busy do 3,5 t nie będą przeładowane, to po pierwsze, a po drugie jakie rozwalone drogi jak auta ciężarowe są przeładowane tonę bądź dwie. Sorry ale się z Tobą nie zgadzam

    • Ja wybieram bezpieczeństwo kosztem tańszej butelki wody. Bo leczenie, ewentualna renta, albo przeliczenie ludzkiej śmierci na pieniądze to są miliony złotych za tylko jedną ofiarę ciężko ranną lub śmiertelną.
      Nie zgadzam się na to, żeby niewyspany kierowca (robiący na czarno) jechał 140km/h przeładowanym busem, bo Januszowi to się bardziej opłaca niż wynająć prawdziwą legalną ciężarówkę.

    • Tak,tak woda busami, a świstak…Takie pirdy to opowiadaj u siebie na wsi w geesie

  3. Jakby drogi byly zrobione dobrze to i przeladowane ciezarówki ich nierozwalą. A przeładowana cięźarówka nawet o 2 tony to tak jakby przeladowac osobówke o 50 kg

    • Widzę, że fizyki w szkole to się nie uczyłeś. Tutaj chodzi o ciężar jaki przypada na 1cm^2 asfaltu. Wyprowadź sobie wzory i sprawdź. Większa ilość dopuszczalnej ładowności, to więcej kół i osi w ciężarówce.

  4. Ooooo odezwali się przepakowani ciężarowcy…

  5. Nie może być normalnie i uczciwie. Trzeba ciągle kombinować/naginać przepisy. Jeżeli jest norma, jakieś ograniczenie to należy go przestrzegać i koniec dyskusji (nie ma wyjątków, bo jak jeden przekroczy o 2 to znajdzie się następny, który przekroczy o 4, następny znowu o 2 i zrobi się 16 itd).
    Ciężarówki mają ograniczenia do 90km/h i jakoś da się z tym żyć. Jeżeli istnieją ograniczenia prędkości i niemal 100% ciężarówek go przestrzega, to dlaczego nie można przestrzegać ograniczeń tonażowych?

    • iras tu ie do końca się z Toba zgodzę bo cięzarówki to jadą 90-80 poza terenem , ale i ok 80-70 w terenie zabudowanym . A na to ja nie daja przyzwolenia, a jak ja próbuje jechać 50-60 max to wyprzedzaja mnie w obszarze zabud i tu brakuje POLICJI

      • Dziwisz się? oni mają ograniczenie czasowe, a jak jedziesz osobówką 50 km/h i co często się zdarza trzymając się lewej krawędzi jezdni to już jest totalna masakra.
        Ja widzę jak ludzie jeżdżą np w Lublinie gdzie prawym pasem szybciej pojedziesz jak lewym :/

        Czepiacie się TIR-ów że są przeładowane itd i w tym widzicie problem? Wystarczy spojrzeć na busy do 3.5 ton, tam to się dopiero dzieje. Większość z nich ma ładowności 700 – 900 kg a wożą 2,5 tony co nie zmyślam bo wiem, widziałem tego należy się bać i to należy kontrolować

    • Ciężarówki maja ograniczniki ustawione na ok. 90 km/h, ale maksymalna prędkość w Polsce to 80 km/h.

    • Jak masz 23.500 towaru na 33 paletach. Nie jesteś przladowany. Tylko przednia os. Bo nie ma możliwości manewrowania paletami. I za co ja mam płacić?

  6. jak widać można

  7. ****** ILE CZASU MOŻNA TAK POZOSTAWIAĆ BEZ OSÓB NA MIEJSCU NIC NIE DZIEJE SIĘ NA TAK GŁÓWNEJ DRODZE POWINNI JAK NAJSZYBCIEJ DZIAŁAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. Aaron Fleischman

    Zaraz rozlegną się lamenty Januszy biznesu i im podobnego cebulactwa o „dławieniu przedsiębiorczości”, „komunie” i urzędnikach, którzy „NIE DAJO ZAROBIĆ!!!” 🙂

  9. A po jedzenie wodę meble to się chodzi do sklepu ale transport już be 😀

    • Transport nie jest be, ale trzeba się trzymać pewnych reguł. Zasady są równe dla wszystkich.

    • Aaron Fleischman

      @Łukaszu, a teraz zagadka dla Ciebie: w jaki sposób jedzenie, woda i meble były transportowane do sklepów, kiedy nie było 40-tonowych ciężarówek niszczących drogi? 🙂 Nie, nie teleportowano tych towarów 🙂

      • przeladowanymi busami marki star jelcz na sztywnych resorach

      • czyżbyś mówił o czasach komuny kiedy nie było nic na półkach w sklepach
        jakby nie te ciężarówki to nie byłoby promocji w sklepach, nie byłoby takiego wyboru a towar kończyłby się z samego rana bo tylko taka partia by przyjechała
        oczywiście trzeba przestrzegać tonaży bo nam zrujnują drogi, ale jak ktoś powie że ciężarówki są niepotrzebne to niech spada na mirabelki i szczaw

  10. Wszystko super, tylko jedna rzecz mi się nie podoba.
    Pełna inwigilacja na drogach. Ktoś jest wstanie udowodnić, że ten system nie zbiera danych każdego samochodu i kierowcy który przejedzie przez bramkę ? Orwell jego mać…

Z kraju