Młoda kobieta potrącona przez audi. Kierowca autobusu starał się ją ostrzec (zdjęcia)

Groźny wypadek na ul. Filaretów w Lublinie. Zablokowany jest jeden pas jezdni w kierunku centrum. Na miejscu pracują policjanci.

171 komentarzy

  1. A3 na gwintowanym zawieszeniu i podlubelskiej rejestracji = studenciak rajdowiec u którego na wsi nie ma oznakowanego przejścia w związku z tym nie wiedział że ma zwolnić. Lala zapewne ze słuchawkami skoro nie słyszała klaksonu , bo słysząc odwróciłaby się odruchowo. Tyle w temacie.

    • To jest s3 nie A 3

      • to jest a3 XD poszerzenia (ich brak) z tyłu i progi go zdradzają

        • Czemu studenciak? Moze to jakis dziadek po 80-tce sie zagapil. Oby ofiara szybko wrocila do zdrowia, a kierowca niech sie czym predzej zapisze na jakies kursy doszkalajace i niech stara sie ogarniac to, co sie dzieje na drodze zamiast myslec nie wiadomo o czym.

  2. Klasyka gatunku. Niezwykle trudna sytuacja w ruchu. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest pozostanie przy starym, dobrym, logicznym i dalej obowiązującym w kodeksie zapisie, że pieszy stojąc na przejściu musi poczekać, aż będzie mógł z niego skorzystać. Gdy samochodu nie ma lub jest w odpowiedniej odległości, korzysta z pdp. Wprowadzanie na siłę zasady pierwszeństwa bezwzględnego dla pieszych generuje wiele b. groźnych sytuacji, jak ta.
    Wszystkie strony zdarzenia są bez szans, kierowcy nie dają rady wyhamować przed nagle zatrzymującymi się innymi samochodami i walą w ich tył, a piesi wchodzący pod rozpędzone auta tracą instynkt samozachowawczy i często są potrącani. Dlaczego kiedyś ten problem nie występował w takim stopniu?
    Wiem, że niejakie franie i inne aarony mają inne zdanie, ale oni są twardogłowi, niezdolni do jakiejkolwiek dyskusji. Dla nich kierowcy to zabójcy, a piesi mogą wchodzić pod tony jadącego żelastwa, bo mają takie prawo.
    Mam nadzieję, że potrącona młoda kobieta wyjdzie z tego cało.

    • A w jaki sposób miała zobaczyć ałdi skoro autobus jej zasłaniał ignorancie?

      • Prosty odruch. Wystarczyło zwolnić i spojrzeć w lewo.

      • „Nawrócony” ośla ł,,,,,,ako przecież napisane jest że minał autobus lewym pasem więc co miał niby zasłonić . Masz mniej inteligencji niż ten z audi

        • W taki, ze to dwupasmówka i są 2 PASY – miał prawo jechać lewym. I kto tu ma mniejszy iloraz, padłam hahahaha. Korzystam z tego przejscia bardzo czesto i faktycznie autobus mogl zaslonic, ale doszla do polowy, mogla skrecic swoja szanowna glowe w lewo i sprawdzic czy cos nie zapier****, a nie wlazla jak swieta krowa.

          • Czyli każdy kto wjechał na zielonym i zginął w wypadku jest sam sobie winien, bo powinien sprawdzić, czy ktoś nie zap…dala na czerwonym.
            A ten kto zap…dala na czerwonym jest niewinny.

          • Franio – czy tu było zielone światło?

          • @rider
            […] Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest pozostanie przy starym, dobrym, logicznym i dalej obowiązującym w kodeksie zapisie, że pieszy stojąc na przejściu musi poczekać, aż będzie mógł z niego skorzystać. […]

            W czasach, kiedy natężenie ruchu stanowiło 20%, góra 30% obecnego taki przepis miał rację bytu. Z resztą, to nie ze „świętymi krowami” w postaci pieszych mamy problem, tylko z marnym wykształceniem i brakiem instynktu u kierowców. Wkur***a mnie pier**nie o tym, że „piesza mogła się rozejrzeć”. Kierujący audi ma papiery w postaci PJ. Czy uzyskał przez to przywilej absolutnego pierwszeństwa na drodze? Czy zwalnia go to z obowiązku przewidywania sytuacji na drodze? Co zawiodło tym razem? Brawura? Rutyna? Brak wyobraźni? A może dla co poniektórych kierowców „zebry” na drodze i znak D6 w żółtej (dla zwiększenia widoczności) obwódce to jedynie zbędny element wystroju drogi czy ulicy… Jesteście, ku**a, niereformowalni, Panie i Panowie kierowcy.

            @Gość (gender żeńska 😉
            Rozumiem, że określając pieszą jako „świętą krowę” już wiesz wszystko o przyczynach i okolicznościach wypadku. A nieeee…. tylko powielasz zasłyszane opinie (przeczytane). Możesz tym przejściem przechodzić sobie 1000 razy – a za 1001-ym możesz znaleźć się w podobnej sytuacji. Zgubi Cię rutyna, Twoją uwagę rozproszy otoczenie a zza „uprzejmego idioty” w postaci wypuszczającego Cię na PdPn autobusu MPK wyskoczy jakiś młody-gniewny w tedeiku, audi esce, „ciwikuR” czy też jakimś małym szybkim „eresie”. I BUM!
            Czyja wtedy będzie wina?

            Nie znasz dnia ani godziny. Idioci za kółkiem są wszędzie (parafrazując klasyka…)

            @hfs
            Franio w sarkastyczny sposób wyraża swój niepokój o zdrowie psychiczne niektórych użytkowników forum, a przynajmniej o przejrzystość ich opinii, w których więcej filozofii niż logiki… 😈

      • Tak trudno spojrzeć na pas na który się wchodzi? Łatwiej się leży połamanym?

      • Ale przecież to jest jasne że jak autobus staje przed pasami to znaczy że pieszy przechodzi. Każdy mądry kierowca się zatrzymuje. A pieszy w tym wypadku nie jest winien, chociaż mogła spojrzeć ale nie musiała widząc że autobus się zatrzymał. Za takie zachowanie tzn wyprzedzanie lewym pasem drugi pojazd powinna być surowa kara.

        • „…chociaż mogła spojrzeć ale nie musiała widząc że autobus się zatrzymał.”
          Pewnie, pewnie.
          Lepiej być martwym, niż „nie musieć” spojrzeć.
          Wina absolutna kierowcy pojazdu wyprzedzającego/omijającego autobus, ale czy naprawdę musiało dojść do tragedii? Czy ta ilość filmów na YT, gdzie kierowcy na sąsiednich pasach ignorują pieszych na PDP naprawdę niczego nie uczy ani pieszych, ani prowadzących pojazdy?
          Jeszcze Ty swoje mądrości dodajesz, a potem czytający to piesi w to święcie wierzą, że ” nie muszą” się rozglądać dla własnego dobra.

          • Na prawie sto wpisów NIKT, absolutnie NIKT nie napisał, że piesi „nie muszą się rozglądać”. Więc dlaczego budujesz nieprawdziwy obraz tego, że ktoś wpycha pieszych pod samochody, wymagając od kierowców TYLKO przestrzegania przepisów.
            To, że mniej ostrożny pieszy nie zapobiegnie potrąceniu – nie umniejsza winy sprawcy wypadku i nie czyni z pieszego sprawcy wypadku.
            W przypadku OMIJANIA na PdP winnym zawsze jest kierowca. Nie może być inaczej, bo jeżeli pojazd poprzedzający był w stanie się zatrzymać, znaczy, że kolejne także.

          • @QUERTY
            […] Wina absolutna kierowcy pojazdu wyprzedzającego/omijającego autobus, ale… […]

            Weźcie się, drodzy Koledzy i Koleżanki, zdecydujcie… To kierowca jest winien czy nie? Wprowadzając jakieś „ale” dajecie przyzwolenie na umniejszenie winy idioty za kółkiem. Może w ogóle zlikwidujmy PdP? Problem kierowców, którzy nie znają zasad KD nie zniknie tylko dlatego, że mniej pieszych zginie/odniesie rany podczas pokonywania dróg wzdłuż (pobocza, chodniki) i w poprzek (PdP). Ktoś rozj***e Wasz samochód na skrzyżowaniu, kiedy będziecie przejeżdżać nim na „zielonym”, bo wydawało mu się że on miał „zielone” na wprost, a to była tylko zielona strzałka warunkowa w prawo… ktoś inny staranuje Was na rondzie, bo będzie wydawało mu się że był „z prawej” i miał pierwszeństwo.

            Trzeba potępiać zdecydowanie takie zachowania na drodze a nie starać się rozmydlać winę w podobnych sytuacjach na pieszego i kierującego. Bo jest na naszych ulicach co raz gorzej… Inaczej… wasze gadanie staje się jedynie swoistym „pitu pitu”…

      • „A w jaki sposób miała zobaczyć ałdi skoro autobus jej zasłaniał ignorancie?”
        Sam udzieliłeś pośrednio odpowiedzi.
        Jak widzę autobus na prawym pasie, a nie widzę co jedzie lewym, to nie wchodzę na przejście.
        Skoro ja tak mogę robić, to dlaczego ona nie mogła?

    • Tyle się rozpisałeś, a cały twój wywód można zastąpić jednym zdanie: „zlikwidować przejścia dla pieszych”. Uzasadnienie: „bo kierowcy nie dają rady wyhamować”.

    • Niebezpieczne sytuacje powstają także na przejazdach kolejowych, bo pociągi bezmyślnie egzekwują swoje pierwszeństwo. Nie wpadłeś geniuszu ruchu drogowego, żeby także to zmienić?

      Niebezpieczeństwa nie powodują prawidłowo przechodzący piesi czy prawidłowo zachowujący się kierowcy.
      Niebezpieczeństwo powodują wyłącznie ci kierowcy, których bronisz. Bronisz, bo nawet się nie zająknąłeś o bezpośredniej przyczynie tego wypadku i człowieku, który nigdy w życiu nie powinien niczym kierować.

      • Franiu – czy nigdy nie myślałeś, że Twoje kategoryczne pisanie o pierwszeństwie pieszych w każdej sytuacji, o ich bezwarunkowym i świętym pierwszeństwie na przejściach dla pieszych może spowodować taką sytuację jak powyżej? Nie bronię absolutnie żadnego z idiotów kierowców, ale nie zdajesz sobie chyba sprawy, że zabierasz się za naprawianie świata od d..py strony. Nie sprawisz, że nagle ci ,,pseudokierownicy,, zaczną jeździć idealnie. Utwierdzanie pieszych w ich poczuciu pełnego bezpieczeństwa, pierwszeństwa na przejściu na drodze nie jest niczym innym jak zaklinaniem rzeczywistości do Twoich parametrów. Nie wpadło Ci nigdy do głowy, że ktoś jak może ta dziewczyna czyta sobie Twoje uwagi, nabiera pewności , że na przejściu nic jej się stać nie może, bo przecież Franio tak uparcie o tym wypisuje i nagle BUUUM! A wystarczyłaby zasada ograniczonego zaufania podczas przechodzenia przez jezdnię na przejściu – najlepsza samoobrona przed kierowcami idiotami. Pamiętaj o tym. Nie tylko piętnuj/edukuj takich kierowców, ale podpowiedz to pieszym – będziesz bardziej wiarygodny.

        • Bo gdy ktoś okradnie ci dziecko, albo zgwałci żonę, to nie będziesz mieć pretensji do złodzieja, czy gwałciciela, lecz będziesz tłumaczyć dziecku, żonie, że coś zrobili nie tak.

          • Wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd jest złamaniem przepisów. Nawet na przejściu dla pieszych. Wbij to sobie do głowy zamiast mówić o niewinnosci pieszych.

          • „Wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd jest złamaniem przepisów” – bzdura, podaj przepis? Powielasz kolejny mit, a nie masz pojęcia o przepisach.

            jeżeli o to ci chodzi:
            „zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,”

            -to piesza była już na jedni i zmieniając pas ruchu, nie weszła drugi raz na jezdnię

          • „Wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd jest złamaniem przepisów.”

            -HALO, doczekam się odpowiedzi? jakiego dokładnie przepisu? którego?

          • Dopisek „również na przejściu dla pieszych” jest jak widać niezrozumiały.
            A obowiązuje to także gdy pieszy jest już na przejściu. Zrozumiał?

          • Niereformowalny typ. Współczuję i pozdrawiam

          • @hfs
            […] Wchodzenie pod nadjeżdżający pojazd jest złamaniem przepisów. […]

            Piątą zasadą termodynamiki… nigdy i nigdzie nie opublikowana – po raz pierwszy (i nie ostatni) na lublin112.pl

            😵

    • „że pieszy stojąc na przejściu musi poczekać, aż będzie mógł z niego skorzystać.” – bełkot.

      • ale wcześniej musi uzyskać zgodę na przejście

        • Franiu , przestań robić z siebie kretyna.

          Z KRD art. 14.
          Zabrania się:

          1) wchodzenia na jezdnię:
          a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
          b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

      • Znasz przepisy czy nie?

    • Czyli chcesz odwrócenia pierwszeństwa, które będzie skutkowało tym, że:
      -bandyci drogowi będą jeździć jeszcze szybciej
      -a pieszych będzie ginąć jeszcze więcej – zmieni się tylko to, że sprawstwo za wypadek będzie na pieszym
      Dopisz jeszcze o zniesieniu zakazu omijania/wyprzedzania na PdP, żeby już można było się poczuć całkiem jak na rajdzie, bo cały Twój wywód tylko do tego się sprowadza.
      Są na świecie wypracowane wzory bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym, ale ty ciągniesz bardzo mocno na wschód, bo tam jest zgodnie z twoją logiką bezpiecznie.
      Jest na tym forum wielu pogromców pieszych, ale ciężko będzie pobić im twoje racje.

      • Bzdury.
        Z resztą na świecie prawie nigdzie nie wyznacza się przejść na drogach wielopasmowych. Nie robi sie z ludzi kalek a kierowców bandytów. Kwestia chęci.

        • pseudo-kierowcy sami z siebie robią bandytów

        • @ter

          […] prawie nigdzie […]

          Czyli jednak – skoro już są, to sposób przemieszczania się po nich musi być – I JEST – prawnie uregulowany. Tylko szkoda, że piesi płacą swoim zdrowiem i życiem, kiedy kierowcy mają wyj**ne na przepisy RD…

      • A ty przepisy znasz? Gdy pieszy jest na przejściu, musi przez nie przechodzić, a nie stać. Stanie na przejściu to blokowanie ruchu.

        • Zatrzymanie na przejściu jest dozwolone jeśli wymagają tego warunki. Tu mogła się zatrzymać żeby nie wejść pod samochód. Nie opowiadaj bzdur że przepisy kazały jej wejść pod samochód.

          • @hfs
            Przepisy nie nakazywały ani nie umożliwiały kierowcy audi wjazd na przejście. A wręcz – w tej sytuacji – zakazywały wjazdu na PdP!

            A mimo to – wjechał…

            Następnym razem proponuję Koledze włożyć obie dłonie pod pracującą prasę hydrauliczną do kształtowania blach. Proszę sprawdzić, czy się zatrzyma i nie uczyni mu krzywdy.

            Czy w związku z tym… uwierzysz, że piesza nie była samobójczynią i z własnej nieprzymuszonej woli nie chciała się zabić? Wkroczyła na przejście, na którym posiada przywilej… którego Ty, z tego co czytam, i Tobie podobni – nie respektujecie…

    • 👍👍👍 jako pieszy i jako kierowca

  3. Taki samochód przed przejściem nie hamuje. On leci jak strzała na alumach. Szyby muzą dudnią, kierowca 20+, przeszkody w grze ulicznej wymija… . A może to nie gra ?

  4. Wracałem z pracy i praktycznie na moich oczach potrącił kobietę. Jadąc dalej w prawo w Jana Pawła za rondem stłuczka forda ka (młoda kobitka). Zablokowane dwa pasy. Ludzie. Co z Wami nie tak?

    • z nimi nic nie tak, oni tacy są.
      problemem jest to że dają prawo jazdy każdemu jak leci, to jest biznes, od szkół po word’y liczy się ilość a nie każdy powinien dostać prawko, nie którzy po prostu się do tego nie nadają.

      • Od kilkunastu lat zdać egzamin na prawo jazdy nie jest łatwo. Może to z egzaminatorami i szkoleniowcami jest coś nie tak? Najmniej wypadków dzisiaj powodują kierowcy, którzy zdawali egzamin dawniej niż 25 lat temu? Gdzie są szkoleniowcy i egzaminatorzy z tamtych lat?

        • „Gdzie są szkoleniowcy i egzaminatorzy z tamtych lat?”
          Niestety na emeryturze lub w grobie.
          Sama pierwszą kategorię PJ uzyskałam w 1992. Do dzisiaj z rozrzewnieniem wspominam pierwszą kadrę instruktorów. Ale ja po kilkunastu latach od zrobienia pierwszej kategorii, potrafiłam wykopać instruktora C+E po pierwszych 2 godzinach praktycznych. Wiedziałam, czego oczekuję od instruktora, a on też zobaczył, że opieprzanie się nie przejdzie. Na kolejnych godzinach praktycznych pojawił się już inny instruktor i egzamin zdałam za pierwszym razem. 🙂

      • 👍👍👍

  5. Powinien pójść siedzieć z art. 148.

  6. Nie pierwszy taki wypadek na tym przejściu. Widać, że zarządca drogi robi tam co może, aby idiotom wbić do łba, że zbliżają się do PdP (kolorowa zebra, fluorescencyjne podkładki pod znakami) – niestety dla niektórych to wciąż za mało. No i 50 km/h tam raczej nie było.

    • Niestety kłania się błąd koncepcyjny! Na jednokierunkowej drodze, przejście powinno być przed zatoczką autobusową, a nie za. Na przeciwnej jezdni jest prawidłowo i tam pieszy widzi nadjeżdżające samochody.

  7. Ta… Widziałem go wcześniej jak się popisywal ruszaniem na światłach… Buractwo i tyle… Wkoncu się doigral tylko szkoda kobiety

    • Typowy kierowca k-ałdi i bolidu młodzieży wiejskiej jest typowy.
      Te dwie marki powinny być zabronione dla ludzi poniżej 25 roku życia. Serio.
      Oczywiście znajdą się idioci i w innym wieku; ale zauważcie, że te najpoważniejsze i bezmyślne wypadki powodują królowie szos z takiego przedziału wiekowego w tych właśnie markach.

  8. znał ktoś dziewczynę? , mam nadzieję, że dojdzie do siebie i będzie mogła normalnie funkcjonować..

  9. Jak można wejść na przejście nie mając widoczności i nie upewniając się co się dzieje na sąsiednim pasie. Typowa baba, brak instynktu samozachowawczego.

    • Jak można wjechać na przejście dla pieszych, gdy obok stoi pojazd uniemożliwiający obserwację przejścia? Brak instynktu nie bycia zamkniętym w więzieniu.

  10. A co z koronnymi argumentami pogromców? Jak była ubrana i dlaczego LAZŁA bez kamizelki? Może słońce oślepiało, a może padał mokry deszcz. A może był tam żywopłot ograniczający widoczność?

    • Jesteś idiotą. Drwisz z wypadku!

      • Nie drwię.
        Gdyby wypadek wydarzył się parę godzin później, tj. po zmroku wtedy pogromcy pieszych pisaliby:
        -w takich warunkach kierowca nie mógł jej zauważyć
        -dlaczego nie miała kamizelki
        -czy pieszym wydaje się, że kierowcy mają noktowizory
        -samochody z naprzeciwka oślepiają tak, że nie da się dostrzec pieszego, itp.

        • Pisząc bzdury o kamizelkach, dajesz tylko świadectwo, jakim jesteś nieukiem w przypadku przepisów o ruchu drogowym.

  11. Nieźle ją grzmotnął.Zobaczcie w jakiej odległości od pasów leży.Mnie wczoraj wieczorem jakiś buraczysko usiłował wyprzedzić na zakręcie na Nałęczowskiej za nową stokrotką jak się zjeżdża w dół.Masakra jakaś.Rejestracja LOP

  12. Audi a3 -populary wśród patologi na równi z e36 i e46 w kompocie.

  13. Do olo:
    S3 ma fabrycznie obniżone zawieszenie

  14. Nie bronię bandyty w ałłdi ale jeśli ktoś przechodzi przez przejście i coś mu zasłania w tym przypadku autobus to powinien dla swojego zdrowia upewnić się czy nie jedzie ktoś szybko innym pasem… Na pasach nie ma się nieśmiertelności. Dziewczynie życzę szybkiego powrotu do zdrowia a bandycie oby nigdy już nie wsiadł za kółko.

  15. pieszy i kierowca

    Dopóki taki kierowca nie będzie karany jak za usiłowanie zabojstwa z premedytacja, dopóty nic sie nie zmieni.

    • Najlepiej eksterminacja wszystkich kierowców. Będzie bezpiecznie że szok.

      • Dlaczego wszystkich?
        Wystarczy pozbawianie praw jazdy tylko tych kierowców, co nie potrafią jeździć.
        Zanim spowodują wypadek i trzeba będzie ich wsadzić do więzienia.

        • W obecnej sytuacji, gdzie piesi wchodzą na jezdnię jak święte krowy każdy może zostać „bandytą”. Kwestia tylko czy ktoś ma szczęście czy nie. Tylko tyle.

  16. Standardowa sytuacja, brak wyobraźni kierowcy z audi a druga dobra sytuacja, przejścia dla pieszych w obrębie przystanków lub jak kto woli, przystanki w obrębie przejść dla pieszych. Bardzo dobry przykład ul. Kosmowskiej. Stojący na przystanku autobus zaslania pol przejscia dla pieszych. Po zmroku praktycznie nic nie widać.

  17. Na słupie koło przejścia powinien być napis.
    Uważaj samochody są wszędzie.
    Też nieśmiertelność na przejściu.

    • Nieśmiertelny się odezwał. W dodatku wyznawca hasła: „Róbta co chceta na drodze. Niech inni się martwią, gdy ja wsiadam do samochodu.”

      • Twoje hasło to: „Róbta co chceta na drodze. Niech inni się martwią, gdy na przechodzę przez jezdnię.”

        • Co ty opowiadasz?
          Kto ma się czym martwić?
          Zatrzymanie się samochodem przed PdP to jest powód do zmartwień?
          Czy pamiętanie o tym, żeby nie wyprzedzać/omijac na PdP?
          Jak ktoś ma takie zmartwienie – nie powinien kierować samochodem.

          • A poczekanie aż samochód który nie ma szans się zatrzymać to takie zmartwienie?

          • @hfs

            A czy kierujący audi prowadził pojazd uprzywilejowany? Bo ja nie rozumiem, jaki jest problem z oceną osoby, która w drastyczny i bezmyślny sposób łamie przepisy.

    • Nie zapomnij na nagrobku własnym, czy kogoś bliskiego w skutek śmierci w wypadku wyryć tej sentencji.

  18. Chyba s3 jak już – znafcy.

    • Jeżeli ktoś jest na tyle pusty że sam nie dba o własny zad to co tu żałować.
      Wchodzę na przejście i jak nie mam widoczności to wyglądam z za auta ostrożnie czy ktoś nie ma zamiaru we mnie wjechać.
      A ty Franiu dopuki jedyne doświadczenie z pojazdami jakie masz to to zdobyte w MPK jako pasażer to zmień działy do komentowania.

      • Ja tak chodzę. I mimo że już kilka razy o mało byłbym rozjechany to jak na razie nic mi się nie stało.

    • znafco patrz na brak poszerzeń i progi to a3 typie XD

  19. Dokładnie tak, zgadzam się z „rider” przedmówcą. „Pieszy przekracza jezdnię w wyznaczonym do tego miejscu, po ustąpieniu pierwszeństwa nadjeżdżającym pojazdom” (tak powinno nawet brzmieć 11przykazanie Boże), a przeszczepianie głupoty od jakichś skundlonych nacji prowadzi tylko do katastrofy i upadku moralnego.

  20. Komentujący powyżej gamonie, na przejściu nie wyprzedzamy, wbijcie sobie to do bani i nie produkuj sie się w komentarzach, bo żal czytać.

  21. Wystarczyło żeby kierowca w autobusie jej nie przepuścił. Wypadku by nie było…

    • Przechodzenie pieszego przez jezdnię nie jest zabronione. W przeciwieństwie do omijania.

    • Wystarczyło, żeby się wysunęła zapora z jezdni, a pieszej nic by się nie stało.
      Wystarczyło parę wykroczeń wcześniej wsadzić degenerata drogowego do więzienia, jeżeli odebranie prawa jazdy na niewiele by się zdało.
      Wystarczyło zrobić tam próg zwalniający, albo przejście z sygnalizację świetlną, choć to drugie też „nie daje nieśmiertelności”.

      Wybrałeś wariant obarczający niewinnego kierowcę autobusu.

      • Ja piszę co wystarczyło zrobić żeby nikomu nic się nie stało. Ale niektórzy są tak podli że dobrze że dziewcyna cierpi bo można wieśniaka w Audi do więzienia móc wsadzić. Koszmar.

        • To, że można wieśniaka w aŁdi do więzienia wsadzić, to dobrze.
          Dzięki temu do części innych pseudo-kierowców (w samochodzie każdej marki) dotrze, że za bezmyślną jazdę i spowodowanie wypadku idzie się siedzieć.
          Utarło się przekonanie, że za wypadki na PdP ma cierpieć tylko pieszy, bo kierowca dostanie 1000 PLN grzywny i karę w zawieszeniu.

        • Bo miejsce bandytów jest w wiezieniu. Bandytów drogowych także.

    • Jak kierujący pojazdem może nie przepuścić pieszego będącego na PdP? Kierowca autobusu miał przejechać dziewczynę, żeby uchronić są przed potrąceniem?

    • Tak, czep się jeszcze kierowcy autobusu…
      Napisz, że to wina pieszej, bo mogła dzisiaj z domu nie wychodzić.
      Wina w 100% pirata w audi, a wy staracie się cześć winy przypisać innym…

    • Wystarczyło żeby nie wyprzedzał autobusu…

  22. Dlaczego za wypadki na przejściu wini się tylko kierowców? Osoba, która przechodzi przez jezdnię powinna dokładnie sprawdzić, czy może przejść. Wszędzie kierujemy się zasadą ograniczonego zaufania….tym bardziej , ze kierowca autobusu ostrzegał ją, no ale cóż pewnie słuchawki na uszach nie pozwoliły zareagować.

    • A dlaczego za wypadki na przejazdach kolejowych winni są zawsze kierowcy. Proste: bo nie ustąpili pierwszeństwa przejazdu pociągowi.

      • Franiu – nie znasz przepisów. Te nakładają na kierującego inne obowiązki przed przejściem dla pieszych a inne przed przejazdem kolejowym.
        Naucz się przepisów – będziesz bezpieczniejszy.

    • Dlaczego kiedy mężczyzna bije swoją partnerkę wini się tylko jego? Kobieta, która wchodzi w związek powinna dokładnie poznać swojego partnera. Tym bardziej, że rodzice, koleżanki ostrzegały ją, że to drań. Ale cóż, pewnie klapki na oczach i zakochanie nie pozwoliły go właściwie ocenić.

    • Dlaczego za gwałt winni się tylko gwałciciela?
      Mogła przecież nie wychodzić z domu.

      (Dla wolniej myślących, to jest sarkazm.)

  23. zabrać prawko dozywotnie

    • Zabrać, nie zabrać. Bez znaczenia. W więzieniu nie będzie miał dostępu do samochodu.
      A jak wyjdzie, to będzie jeździł z pilotem. Po to, żeby przed każdym PdP pilot wysiadł i sprawdził, czy nikt nie przechodzi.

  24. gosc z autobusu mogl bebila do wawozu zepchnac jak widzial .moze by lajza poszukala rozumu.

  25. Dziś na rano na następnym przejściu dla pieszych kierowca autobusu wystawił mi pieszego. Autobus ruszył z zatoki więc zmieniłem pas na lewy. Autobus powoli bez hamowania jechał w kierunku przejscia a piezxy na nie wchodził. Gdy byłem bezposrednio przed przejsciem pieszy przeszedł na drugi pas po ktorym jechałem a kierowca autobusu zaraz za pieszym bez hamowania przejechał przrz przejscie. Gdybym jechał jak typowy Seba z ałdi lub bemki to potrąciłbym tego pieszego. Kierowca autobusu nie wciskając hamulca i przejeżdzając za jego plecami doprowadził do niebezpiecznej sytuacji.

    • Widzę, że zaczął się koncert przykładów, że obowiązujące przepisy są bez sensu. To co należy zrobić, żeby było bezpiecznie. Znak STOPu postawić przed każdym PdP. Czy sygnalizację świetlną zrobić na każdym przejściu?

      • Zaczęłabym od edukacji pieszych już w przedszkolach. Takie lekcje kiedyś były w przedszkolach, szkołach. Komu to przeszkadzało? Lepiej było zrobić kilka godzin „religii” w tygodniu?

    • Masz zakaz wyprzedzania na przejściu i bezpośrednio przed nim. Czego tu nie rozumiesz?

      Możesz tylko zrównać się z autobusem i jechać na tyle wolno, aby w każdej chwili móc się zatrzymać tak aby nie narazić pieszego na niebezpieczeństwo.

  26. SYTUACJA A:
    Zderzyły się dla samochody. Winny jest jeden z kierowców.
    Komentarz: No trudno, stało się. Zdarza się nawet najlepszym, albo zabrać prawo jazdy staremu dziadowi.

    SYTUACJA B:
    Z winy kierującego doszło do potrącenia pieszego.
    Komentarz: dlaczego ta ślepa krowa nie uniknęła wypadku? jak ona LAZŁA?

  27. Stop i światła.

    Stop? Światła? Franiu – optymista z Ciebie ;). Tzn. może zmniejszy to liczbę podobnych zdarzeń, co też będzie jakimś zyskiem. Ale sam wiesz, choćby przeglądając ten portal,. że niektórych kierowców to ani znaki, ani światła nie zatrzymają. O czym zresztą mogą się przekonać nie tylko piesi, ale też inni kierowcy.

  28. Widać, że lobby poganiaczy trzyma się mocno. Tradycyjnie tu na wschodzie kraju i UE, czemu wyraz codziennie dają statystyki wypadkowości.
    Pod płaszczykiem fałszywej troski o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu drogowego próbują narzucić swój sposób jazdy. Z pominięciem tak podstawowych zasad jak zakaz omijania/wyprzedzania na PdP.

  29. http://www.youtube.com/watch?v=E1XYZjmqvTc

    No i co? Jest ktoś chętny do skomentowania tego filmu?

    • Komentarz powiedział na końcu policjant. Nie rozumie pan przepisów ruchu drogowego. Następne zdanie powinno być zatrzymuję prawo jazdy

  30. Kilka miesięcy w roku spędzam w Bawarii. Tam nie ma takich wypadków w miastach małych i średnich. Czasem są w Monachium. Czemu? Może piesi nie wchodzą? Wchodzą nawet bezpośrednio przed samochód
    A może nie ma rajdowców?

    Ale za rozjechanie pieszego lub rowerzysty płaci się olbrzymi mandat , traci się prawo jazdy na stałe i prawnik rozjechanego puści winnego z torbami na kilka pokoleń
    Efekt? Przed przejściem nawet pustym każdy zwalnia. Jeśli człek jest 20, m od przejścia na chodniku – kierowca staje i czeka
    Ruch drogowy w Ulm, kempten memingen jest płynny . Takie zatrzymywanie się jakoś korka nie generuje….
    W Lublinie widzac przejście za 100 m dociska się gaz , coby pieszy jak czeka nie wpadł na pomysł wejść . Na hasło przepuść pieszego bo tak trzeba bo tak mówi przepis- odpowiedź trzeba zmienić przepis….

    • Trzeba projektować bezpieczniejsze przejścia. W Bawarii widziałaś przejście przez taką dwupasmówkę? Nie bo zabraniają tego przepisy. Więc odniesienie do tej sytuacji jest co najmniej nie na miejscu i świadczy o braku wiedzy.

      • W Niemczech obowiązują inne przepisy dot. zachowania się pieszych korzystających z pdp. Sprawdź i porównaj.
        Poza tym ostrzegałem wszystkich w moim 1. poście, że jakakolwiek konstruktywna rozmowa z franiem i jemu podobnymi ekspertami do niczego nie prowadzi. Sprawdza się tu przysłowie: Z idiotą nie rozmawiaj, bo sprowadzi cię na wspólną płaszczyznę i pokona doświadczeniem.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9322zł -0.23%
    • GBP 4.8953zł 0.15%
    • EUR 4.3419zł 0.02%
    • CHF 3.9499zł -0.38%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Policjanci zapraszają na Akcję Honorowego Oddawania Krwi
      Obchody 80. rocznicy agresji Rosji sowieckiej na Polskę
      Wschodnia Konferencja i Targi Ochrony Granic „GRANICE”. Lublin, 25-26 września 2019
      UMCS na Pikniku Naukowym XVI Lubelskiego Festiwalu Nauki
      Kozłówka inspiracją dla akwarelistów
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.