Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Mieszkańcy Lublina mogą zadecydować jak będzie wyglądał Lubelski Rower Miejski (zdjęcia)

We wtorek rano ruszyło głosowanie, w którym mieszkańcy miasta mogą zadecydować jak będzie wkrótce wyglądał Lubelski Rower Miejski. Są trzy propozycje graficzne do wyboru.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zachęca do wzięcia udziału w głosowaniu. Dzięki oddanym przez mieszkańcom głosom, dowiemy się, jak w nowym sezonie będzie wyglądał rower miejski.

Przypomnijmy, wraz z końcem października wygaśnie umowa z obecnym operatorem systemu rowerowego, czyli firmą Nextbike. Rowery na kilka miesięcy znikną z ulic. W tym czasie jednoślady przejdą szczegółowy przegląd, zostaną poddane niezbędnym naprawom, a także zmienią barwy.

Zajmie się tym miejska spółka, jaką jest MPK Lublin. Decyzję taką podjęto z kilku powodów. Przede wszystkim rowery należą do miasta, a obecnie na ich utrzymaniu zarabia prywatna firma. Po zmianach dochody z tego tytułu pozostaną w strukturze finansów miasta. Po drugie postanowiono, że miejskie rowery będą uzupełnieniem publicznego transportu zbiorowego.

Od dzisiaj mieszkańcy mogą oddać swoje głosy i poprzeć jedną z trzech propozycji wyglądu miejskich jednośladów. Oto one:

Mieszkańcy Lublina mogą zadecydować jak będzie wyglądał Lubelski Rower Miejski (zdjęcia)

Mieszkańcy Lublina mogą zadecydować jak będzie wyglądał Lubelski Rower Miejski (zdjęcia)

Mieszkańcy Lublina mogą zadecydować jak będzie wyglądał Lubelski Rower Miejski (zdjęcia)

Swój głos można oddać tutaj: https://ztm.lublin.eu/pl/ankieta/lrm

(fot. ZTM Lublin)

12 komentarzy

  1. Naprawdę nie mają problemów. Wieczorami ciemno na ulicach a oni nad kolorystyka rowerów miejskich debatują. Jakby te kasę, która wydają na utrzymanie tego pomysłu zamienili na dofinansowanie zakupu przez mieszkańców miasta (tylko tych zameldowanych na stałe i płacących tu podatki) to bylibyśmy stolica rowerową Polski.

  2. Chętnie zobaczyłbym statystyki ilości wypożyczeń, po wprowadzeniu nowego cennika,
    mam wrażenie, od czasu, jak rower miejski już nie jest „darmowy”, trochę mniej go widać na ulicach.
    Pytanie, czy taki był cel.

    • I bardzo dobrze bo to najgorszy sort rowerzysty tzn niedzielny ,nieprzytomny, nie przestrzegający obowiązku jazdy prawą stroną DDR

  3. Jak się za zarządzanie bierze MPK, to kolorystyka nie ma znaczenia, bo zaraz będzie jak w Łodzi (ponad 1500 rowerów w systemie, z czego 13 sprawnych i dostępnych).

  4. granat vel osioł

    Dajcie na „część układu napędowego roweru, która służy przenoszeniu energii z nóg rowerzysty, poprzez korby, do całego układu napędowego” facjatę łysego.

  5. Tam powinien znajdować się napis „TRZYMAJ SIĘ PRAWEJ STRONY, NIE UŻYWAJ TELEFONU W CZASIE JAZDY”

  6. Czyli jak wpiszą w rozkład na przystanku to będzie widać że coś w końcu jeździ a nie autobus/trolejbus raz na godzinę.

  7. Niech raczej te pieniądze przeznaczy miasto na pomalowanie(oznakowanie) DDR tzn linia przerywana na środku i oznaczenie kierunku strzałkami co 100 metrów bo dalej zbyt wielu rowerzystów i „hulajnogistów” jeżdzi pod prąd i uważają że nic złego sie nie dzieje. Otóż dzieje się bo takiego pajaca na hulajnodze jadącego dowolną stroną lub bujającego się i jeszcze w słuchawkach trudno i niebezpiecznie jest wyprzedzać itp. Na DDR masz OBOWIĄZEK jechać PRAWĄ STRONĄ !!

Z kraju