Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Mieszkańcy Lubartowa za utworzeniem komunikacji miejskiej. Chcą, by autobusy jeździły też do pobliskich miejscowości

Po tym, jak mieszkańcy powiedzieli zdecydowane tak dla pomysłu utworzenia komunikacji miejskiej na terenie Lubartowa, burmistrz zapewnia, że prace w tym kierunku będą prowadzone. Miasto postara się zdobyć środki na zakup pojazdów niskoemisyjnych.

W Lubartowie podsumowane zostały konsultacje społeczne, jakie ogłoszono w ubiegłym miesiącu w sprawie zorganizowania na terenie miasta transportu publicznego. Urzędnicy chcieli poznać opinie mieszkańców na ten temat. Przede wszystkim chodziło o to, czy pomysł ten się podoba, czy autobus ma kursować tylko po terenie Lubartowa czy też ma dojeżdżać do pobliskich miejscowości, a jeżeli tak, to do których. Były też pytania, czy komunikacja miejska ma funkcjonować od poniedziałku do piątku czy też przez cały tydzień, z jaką częstotliwością i w jakich godzinach ma jeździć autobus, czy też jaka ma być cena biletu jednorazowego i miesięcznego.

Swoje opinie na ten temat wyraziło 368 osób: 206 kobiet i 162 mężczyzn. Prawie 90 procent ankietowanych opowiedziało się za wprowadzeniem komunikacji miejskiej. Największe zainteresowanie ankietą było wśród osób w przedziale wiekowym 36-50 lat – 34,8%, następnie 20-35 lat – 33,4% i powyżej 50 roku życia – 25,5%. Najmniej respondentów było w wieku poniżej 19 lat. Przeważająca liczba ankietowanych, gdyż 82,3%, to mieszkańcy Lubartowa, pozostałe 60 osób, to mieszkańcy m.in. miejscowości Łucka, Lisów, Trzciniec, Szczekarków i Skrobów.

Większość osób, które wzięły udział w ankiecie uważa, że autobusy powinny kursować po terenie Lubartowa oraz docierać do pobliskich miejscowości. Tutaj najczęściej wskazywane były: Łucka, Lisów, Skrobów, Szczekarków, Nowodwór, Chlewiska jak też Serniki. Jeżeli chodzi o ceny biletu za przejazd, najwięcej osób, gdyż ponad 40%, wskazało 2 złote. Kolejne 32% opowiedziało się za biletem w cenie 1 złotego.

Przeważająca liczba ankietowanych uważa, że autobusy powinny kursować przez cały tydzień, jednak przy zmniejszonej o połowie licznie kursów w weekendy. Większość, gdyż 55,7% ankietowanych uważa, że pojazdy powinny jeździć w godzinach od 6:00 do 23:00 a 33,7% od 6:00 do 18:00. Praktycznie po równo ułożyły się głosy dotyczące częstotliwości kursowania. Po ok. 40% ankietowanych chce, aby pojazdy poruszały się non stop po zapętlonej trasie lub też co godzinę.Taka sama sytuacja dotyczy ceny biletu miesięcznego. Po ok. 30 proc. wskazywało kwoty 20, 30 i 40 złotych.

Jak tłumaczy burmistrz Lubartowa Krzysztof Paśnik, wyniki konsultacji są jasnym sygnałem, że komunikacja miejska w Lubartowie powinna powstać. Zapowiada też, że urzędnicy będą się starali pozyskać środki zewnętrzne na zakup pojazdów niskoemisyjnych, jak również rozbudowywać niezbędną infrastrukturę, tak aby dostosować ją do przyszłych tras przejazdu autobusu miejskiego.

(fot. lublin112)

15 komentarzy

  1. Zdarło ich…poza miastem żeby nie użyć terminu wIESNIAKOW wioskę która w max 15 min przejdę w zdloz i w szerz PIRCHOTA żądają komunikacji…śmiech na sali….?

  2. Niezła komuna czy też biznesplan – załóżmy że aby pokryć koszty funkcjonowania, za bilet wyjdzie 5 zł, ale nie – będzie musiało być 2 zł – ot zupełnie jakby budowę domu zaczynać od kładzenia dachu zamiast fundamentów. Kolejna metropolia powstaje, Lublin powinien zacząć się bać, bo aspiracje też ma przerośnięte. A tak na marginesie ciekawe dlaczego w ankiecie nie było opcji „bilet darmowy”.

    • Bez komuny to byś chodził pieszo po błotnistych drogach, bo bogacz by sobie helikopter kupił.

      • Ech ty biedna ofiaro propagandy komunistycznej. Polska w ciagu 19 lat II RP rozwijała sie w takim tempie że gdyby nie konuna to nie bylibyśmy dziś daleko w tyle Europy. Powiedz jeszcze że nadal oswietlalibysmy domy naftą gdyby komuna nas nie zelektryfikowala.

  3. Dwa złote to zdzierstwo , złotówka to też dużo …za darmo powinno być ewentulanie koszyczek u kierowcy na „cołaski „

    • Ci sami zapłacą, czy w podatkach czy w biletach. A tak by ruchu było więcej w Lubartowie, i dla przedsiębiorców więcej klientów, i ludzie by zaoszczędzili na dojazdach do pracy/rodziny.

  4. To się normalnie we łbie nie mieści by na wichurach zakładać komunikację miejską. W centrum tej metropolii leżą na stołach trzonki do szpadli i gdaczą kury a teraz solarisy nisko emisyjne będą kursować

  5. jestem za budową metra ale nie było można wybrać takiej odpowiedzi w ankiecie

  6. Kiedy Hyperloop do Lubartowa ???

  7. Dobry pomysł bedzie mniej bmw i awdi i mniej wypadków

  8. PSL zrujnuje to miasto. Jak można brać pod uwagę ankiety ok 1% mieszkańców jako wyrażenie ich woli. Czy były plakaty na mieście w tej sprawie. Czy tylko wzmianka na stronie urzędu na która mało kto zagląda. Autobus niskoemisyjny to ponad 1 mln zł. Bateria w takim wytrzyma krótko a potem kto ją zakupi? Koszt utrzymania komunikacji to wiele km chodników czy dróg. Wynik ankiety jest jak za PRL 90% poparcia?! Czyż to nie dziwne? Sami zwolennicy tylko głosowali? Covid ratuje d… obecnej władzy bo referendum już dawno by ich pogoniło! Apeluję jak Prezydent Duda do Sejmu (powołanie nad wymiar sędziów do TK) aby decyzji strategicznych nie podejmować bez poparcia większości mieszkańców. Prywaciarz wie najlepiej co jest opłacalne. Komunizm, socjalizm w głowach kwitnie ZSLowców. Ale czy te ustroje już nie pokazały jak gospodarka za ich czasów upadła i zrujnowała naród. Dalej chcecie uprawiać swoją chorą wizję kosztem zadłużania miasta aby rzucić kiełbasę wyborczą przed referendum o odwołanie burmiastrza i rady miasta?!

    • Lubelak w Lubartowie

      Obóz opozycyjny się odezwał, he he
      Obecna władza ma słuszną linię, będziemy mieć dwie toalety miejskie w mieście, komunikacje nisko emisyjną, żłobek dla 30 maluchów etc…
      Ps. Jutro będą opady śniegu, więc kamery w dłoń i kroniki kręcić, jak to Lubartów zasypany śniegiem będzie.

  9. A nie nonstop i za darmo? 😉

  10. Do Lublina niech jeżdżą i do Świdnika, a może nawet do Puław.

Z kraju