Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Miasto wprowadza nowe przepisy w sprawie oznakowania taksówek. Chodzi o „ucywilizowanie rynku”

Nowe wytyczne dotyczące oznakowania pojazdów służących do transportu osób mają na celu m.in. ograniczyć przypadki naciągania klientów przez nieuczciwych kierowców. Sprawią również, że każdy pojazd będzie miał umieszczone takie same i w tych samych miejscach informacje dla pasażerów.

37 komentarzy

  1. Ja wolę Bolt

    • Panie Marguła..a dlaczego nie możemy być lepsi od Krakowa. Proponuję naklejkę o wymiarach 110 cm x 110 cm. A co? nie stać nas?

    • Lubisz bić oszukiwany to twoja sprawa. Tylko sobie policz następnym razem czy zeczywiscie za kurs wychodzi ci 1,30 zł jak mają w cenniku plus oczywiście 0,25 zł za minutę. Bo ja kiedy nie liczyłam to wychodziło drożej. A przy mnożniki który był nie wiadomo z jakiego powodu to dużo drożej. Ogólnie przez trzy miesiące jak jeździłam z Boltem zapłaciłam do pracy i z powrotem więcej niż jeżdżąc taksówkami. Szybko przypomniałam sobie lekcje matematyki i już nie daje się naciągać. Nie wierzę już w tą reklamę polegająca na wmawianiu że taksówki są beee a Bolt cacy.

  2. Zdrowie i higiena pracy

    A co z naklejkami dla drugich drzwi jak jakaś taksówką jest 2 drzwiowa?

  3. Problem z tym ze cennik na szybie w bolcie czy uber to fikcja.

  4. W Bolcie zapytaj o paragon, jak oni nie mają taksometrów ani kas fiskalnych 😀 nieźle…. Posypią się kary dla Bolta

    • Za to masz jasno określone ile zapłacisz za przejazd i masz w d…..ie którędy finalnie pojedzie. W taxi masz na szybie stawki a i tak złotówa jak chce to zarobi na tobie kilka dodatkowych groszy.

    • W bolcie paragon dostajesz na maila po każdym kursie. Proszę najpierw sprawdzić zanim Pan coś napisze. To w taksówkach z korporacji w większości przypadków nie dostaje Pan paragonów

      • Przepisy nakazują wydać papierowy paragon. Tu nic się nie zmieniło. Tak samo jak w sklepie masz mieć czarno na białym a nie że coś na maila dostaniesz. Poza tym jak wsiadasz na postoju to co w tedy. Masz podawać dane kierowcy do wysyłki? Przepisy zobowiązują do wydania paragonu papierowego tak samo jak w każdym sklepie. Tu przepisy się nie zmieniły.

  5. To ma ” ucywilizować ” rynek? To ma chyba na celu umożliwić dalsze łupienie pasażerów. Ilość ” boltów” mówi o tym co pasażerowie myślą o „złotówach” . Ale nie powinni się temu dziwić. Sami na to zapracowali.

  6. Wolałbym, aby ustalono jakie kryteria powinien spełniać samochód, który ma być taksówką. Ostatnio pojawiło się mnóstwo aut z segmentu A (np. Mazda 2), gdzie trudno wsiadać, a o przestrzeni na tylnej kanapie nie wspomnę

  7. Nie ogarniam dlaczego w lublinie… w Polsce tak bronią się przed czymś co jest normalne wszędzie indziej. Przyjeżdża ktoś z zagranicy chce zamówić ubera… a tu się okazuje, że doopa, średniowiecze, trzeba latać za złotówą… dzwonisz na infolinię, mówią, ze będzie za 7 minut, przyjeżdża po 15… w apce przynajmniej wszystko masz jasno i wyraźnie.

    • Ano może dlatego że prawo jest po to aby go przestrzegać, a nie robić wszystko by jakoś go obejść. Jeszcze nie widziałem ubiera czy bolta by działał zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce.

    • Wszystkie korporacje też mają aplikacje. Poza tym tu nie chodzi o bronienie się przed cywilizacją jak to określasz, tylko przed nieuczciwą firma która łamie w każdym kraju panujące przepisy żeby wykosić lokalne firmy a potem sama windować ceny wedle uznania. Uważasz za uczciwe mnożniki w Bolcie czy Uberze? Przecież jest tam 1,30 za km to czemu czasem na tej samej trasie trzeba płacić 12 zł a czasem 25 zl bo wskoczył jakiś mnożnik? To jeszcze więksi oszuści niż taksówkarze. Ale widzę że część ludzi jest albo głupia albo ślepa i na własne życzenie daje się oszukiwać i jeszcze się cieszą bo są nowocześni. Za parę lat jeszcze będzie się tęsknić za taksówkami. Ja jeżdżę z jedną korporacja i nigdy mnie nie oszukali. Ale jak się wsiada pod PKP do byle jakiej taksówki słupa to tak wychodzi i potem pretensja do całego świata tylko nie do siebie że się nie popatrzyło na cennik

      • Pabloo(oryginał)

        Ola…a kto zabrania korporacjom wprowadzać mnożnik, jak jest duże zapotrzebowanie na TAXI ? Czemu klient dostaje info na sms kto przyjedzie ? Można ? Na centrali może być wcześniej informacja głosowa że – ” w związku z dużym zapotrzebowaniem na pojazdy cena chwilowo może ulec zmianie”. Plus info od pani na słuchawce. Poza tym mają swoje taryfy i strefy. Tyle.

        • licencjonowany taksówkarz

          Mnożniki w zależności od zapotrzebowania to jest zwykłe oszustwo. Jedyne LEGALNE „mnożniki” przy zarobkowym przewozie osób to „x 1,5” w przypadku taryfy nocnej w godz. 22 – 6 lub świątecznej i „x 2” w przypadku wyjazdu poza granice administracyjne Lublina lub poza granice 1 strefy w innych miastach. Obecnie obowiązująca ustawa ZABRANIA stosowania mnożników w zależności od zapotrzebowania i za to naruszenie oraz za brak papierowych paragonów wręczanych do ręki powinniście zostać zdelegalizowani. Są już kraje, które zdobyły się na ten krok i chwała im za to. Uczciwa konkurencja polega na tym, że wszystkie podmioty prowadzące działalność działają na TYCH SAMYCH zasadach.

        • Zabrania zwykła uczciwość….

      • aha czyli legalna* złotówa naciągacz jest ok, i to moja wina jak mnie zedrze, ale uber nawet uczciwy to już nie… hmm

  8. Tylko dlaczego złotówa ma taryfę dzienną i nocną a bolt nie? Tak się cieszycie, że macie gotową cenę? To zweryfikujcie cenę z cennikiem Bolta. Oficjalna kwota to 1,30 za kilometr. To nich mi ktoś wyjaśni, jak to możliwe że w taxi cena kursu 20 zł, a w bolcie 14 zł na 40 % rabacie. Wychodzi tyle samo. Taxi jeździ po 2 zł z kilometra. I gdzie tu jest 1,3 zł w Bolcie? Na tym właśnie polega wał. Robią mnożnik a wy nawet nie wiecie czy jeżdżą zgodnie z cennikiem. I nie piszcie głupot, że tyle czekacie na taxi. Ale ok. Lepiej płacić firmie z Estonii niż dać zarobić swoim.

  9. I jeszcze jedno. Poproś Bolta żeby na ciebie zaczekał albo zmień trasę kursu. Życzę powodzenia.

    • To wezmę drugiego i przyjedzie z pocałowaniem w rękę w ciągu kilku minut. Nie muszę dzwonić do zmęczonej Pani, wyjaśniać gdzie kierowca ma dojechać (nie raz 5 min tłumaczenia) ani czekać kolejny raz aż przyjedzie po deklarowanych 7-10 a rzeczywistych 15 minutach. Klikam, mam jasną informację za ile będzie i gdzie jest oraz cenę od A do B którą dokładnie zapłacę. Złotówy walczyły z boltem i ubrerem, blokowały i niszczyły im samochody, lały rzewne łzy w telewizji, a żaden z nich nie z zrobił nic żeby obniżyć cenę, podnieść standard czy poprawić swój wizerunek. Im się należy bo tak…. . Nie opłaca się jeździć na taryfie? Jest tyle innych zawodów. Zawsze można zmienić ;). Do kręcenia kółkiem nie potrzeba 5 lat studiów więc nie szkoda poszukać innej drogi.

  10. Jest taki jeden. Grzeczny pan ok 50-tki. Z siwą bródką. Zawsze czyste auto, zawsze czeka i zawsze uśmiechnięty. Zawodowy driver, widziałem kwity. Nie szarżuje po mieście. 15 lat temu jeździł TAXI.(licencja zawieszona) A najlepsze jest to, że wytłumaczy dlaczego i jak to w Bolt funkcjonuje.
    Pozdrawiam Złotówy. Róbcie tak dalej, jak robicie to wyginiecie jak mamuty.

Z kraju