Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Miasto Lublin przeznaczy 3 mln złotych na promocję poprzez żużel

Znana jest już kwota pieniędzy jaką Miasto Lublin przeznaczy na żużel. Tak jak w latach poprzednich, zespół Motor Lublin może liczyć również na korzystanie ze stadionu przy Al. Zygmuntowskich na preferencyjnych warunkach.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk poinformował o kwocie, jaką Miasto przeznaczy na żużel w mieście. Jak zaznaczył, jej wysokość została ustalona z radnymi i wpisana do miejskiego budżetu.

– Żużel cieszy się w Lublinie ogromną popularnością. W kończącym się roku na meczach Speedway Motor Lublin oraz na zawodach z cyklu Grand Prix, które po raz pierwszy w historii gościły w naszym mieście, trybuny stadionu przy Al. Zygmuntowskich były pełne. Lubelski klub osiągnął historyczny sukces sięgając po wicemistrzostwo Polski. Od pewnego czasu dochodzą do mnie pytania ze strony kibiców o wysokość wsparcia finansowego, jakie możemy przeznaczyć w 2022 roku dla klubu. Trudna sytuacja finansowa wynikająca z ustawowego obniżenia dochodów Lublina (udziałów w PIT) o ok. 150 mln zł wymaga od nas, by była to kwota mniejsza niż w ubiegłych latach, więc po konsultacji z Radnymi ostatecznie do projektu budżetu miasta wpisaliśmy kwotę 3 milionów złotych na promocję miasta poprzez żużel – poinformował prezydent Lublina.

Klub będzie mógł nadal korzystać ze stadionu przy Al. Zygmuntowskich na preferencyjnych warunkach.

– Podkreślam, że nadal Lublin jest miastem, które, obok Wrocławia, najmocniej wspiera finansowo klub żużlowy. Wierzę, że w 2022 roku Speedway Motor Lublin będzie znów w czołówce żużlowej Ekstraligi, będziemy emocjonować się znakomitą jazdą lubelskich żużlowców i świetnymi wynikami – dodaje Krzysztof Żuk.

W tym tygodniu otrzymaliśmy od Speedway Motor Lublin informację dotyczącą raportu marketingowego. Wynika z niego, że zwrot marketingowy sponsorów głównych klubu oraz marki wyniósł ponad 160 milionów złotych.

– Według otrzymanego raportu marketingowego za sezon 2021 sporządzonego przez firmę Sponsoring Insight, zwrot marketingowy sponsorów głównych naszego klubu oraz naszej marki wyniósł ponad 160 milionów złotych. Ogromnym sukcesem jest zwrot Miasto Lublin, który wyniósł ponad 46 milionów złotych, co jest prawie 2-krotnym wzrostem w stosunku do sezonu 2020. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez zaangażowania całego środowiska żużlowego, które z każdym rokiem rośnie oraz możliwości organizacji imprez międzynarodowych takich jak Speedway Grand Prix, przez które Lublin był na ustach fanów czarnego sportu na całym świecie. Jesteśmy dumni, że o naszym mieście i klubie jest coraz głośniej- to daje nam motywację do realizacji kolejnych stawianych przez nas celów. Dziękujemy wszystkim Państwu za kolejny, jeszcze bardziej udany sezon – informuje Katarzyna Głowacka, dyrektor ds. marketingu Speedway Motor Lublin.

(fot. Krzysztof Żuk)

19 komentarzy

  1. Dla wielu krytyków. To symboliczna kwota, przekazana na promocje żużla, bo dochody i wycena działań promocyjnych jakie gwarantuje żużel to wielokrotność nakładów miasta. Można się przyczepiać do promocji poprzez totalnie głupie kampanie itd ale tu wypada być obiektywnym. Co do Czubów i remontów, to proponuje sobie zobaczyć ilu mieszkańców zamieszkuje Czuby, jak to się ma do wielkości powierzchni. Czuby z większa liczba mieszkańców (ok 50 tys.) maja powierzchnie ponad 2x mniejsza niż wspominany w komentarzach Czechów.

Z kraju