Ogromna liczba wypożyczeń, jednak większość z nich darmowych. Tymczasem utrzymanie lubelskich rowerów miejskich kosztuje i to niemałe pieniądze. Okazuje się jednak, że to nie miasto ponosi związane z tym koszty. Sprawdziła to Fundacja Wolności.
kolejny POwksi przekręt, tzw. jak to mówią zwolennicy Żuka: „inwestycja”. POwcy zadłużyli miasto-mieszkańców na 11,4 mln złotych, a niemiecka firma płaci 90 tyś. za dzierżawę rocznie, czy miesięcznie? Więc ta „inwestycja” zacznie przynosić miastu pieniądze za 126 lat, czy 10 lat? Nie żartujcie… dlaczego nie zajmie się tym Prokuratura?
Re
A czy Prokuratura zajmuje się długiem publicznym?
konkretny
takimi „inwestycjami” powinna
masa krytyczna
Zawsze mozna je bedzie pomalowac na bialo i przykuc do barierek. Takich kilkaset ghost bikow to byloby cos 🙂 no i zaden rowerzysta nie zginie na takim rowerze 🙂
Wszystko-w-rece-obcych
Po pierwsze, NIE lubelskich rowerów miejskich tylko niemieckich.
Po drugie, niemiecki „Nextbike jednak zarabia na tym biznesie”… Chyba ktoś zapomina, że niemcy już zgarneli kosmiczną sumę 11,4 MLN za te 820 rowerki i tandetne 82 blachostacje.
11 400 000 zł… za czasow PełO szczególnie dużo „biznesow” było przekazywane do lewico-niemców. /Teraz Piz – to będzie do żydohameryki/
Jan
Zobacz jak wyglądają POLSKIE rowery-złomy miejskie w Rzeszowie gdzie rządzą twoi koledzy. Jak zobaczysz to wróć i napisz coś jeszcze.
Wszystko-w-rece-obcych
W Rzeszowie jest inny system – projekt całkowicie prywatny. Miasto nie zapłaciło nawet 1zł, nie partycypuje także w kosztach utrzymania. Wręcz przeciwnie, zarabia na dzierżawie lokalizacji.
System nie jest doskonały, są plusy, są minusy, będą poprawki. Niemniej, przynajmniej mieszkańcy nie zostali obciążeni mega długami i dalszymi kosztami (w dodatku na zagraniczne konta). Publiczne mln łatwo wydawać… prawda Janku?
te_kiero
pomyłka pisarska na koniec, powinno być „Jarku” 🙂
konkretny
raczej Krzysztofie Ż.
arturro
Co to jest peło? Nie znam takiego wyrazu.
W imię solidarności proponuję – oddaj swojego passata na cele charytatywne, kup sobie poloneza.
bojler babci
a tak wszyscy krzyczeli że Żuk kolejny bubel wprowadził. PiSowskie mordy zawsze krzyczą pomimo, że ich partia robi jeszcze gorzej. No ale mamy nowego króla więc będziemy żyć w dostatku
hh
najpierw czytaj tekst tak dlugo aż cokolwiek zrozumiesz potem weź sobie karteczkę , podlicz koszty i zyski tak jakbyś to robił ze swoim domowym budżetem i skończ pyszczyć
misio pysio
Chyba zabolało z tym królem
jorge
rozliczyć Fundację Wolności!
konkretny
prawda zabolała leminga?
ABC
400 tys razy więcej niż w poprzednim sezonie? Czyli w tamtym roku wypożyczono rowery 2 razy?
jerbie
Wszyscy zarabiają, nikt nie płaci ! CUD, k…a cud. Napiszcie kto zapłacił za system. Z art. wynika że miasto 11.5 mln. a niżej piszecie że Lbn na tym zarabia.
Zenek
😀 😀 😀 w sedno trafiłeś
arturro
Nie macie zielonego pojęcia o niczym, jeśli zakładasz firmę, bierzesz kredyt i zarabiasz, to rata kredytu jest tylko kosztem – zarabiasz powiedzmy 4000 netto od tego odejmujesz 1900 na zus i podatki, oraz 1000 na ratę kredytu, czyli zostaje 1100 dla Ciebie.
Każdy krzyczy o zadłużaniu nie mając pojęcia, że tak się zarabia pieniądze.
Co więcej trzeba być niespełna rozumu, żeby nie korzystać z kredytów – zawsze lepiej jest obracać cudzymi pieniędzmi niż swoimi.
Equ
Tak euGeniuszu ekonomii. Pod warunkiem, ze jestes na prywacie, a pieniadze z kredytu inwestujesz w to, zeby przynosily kolejne. Miasto jako „firma” nie ma wlasnych pieniedzy. Zrodlem dochodu sa podatki, dzierzawy placone przez mieszkancow. Kredyt sam w sobie nie jest zly, pod warunkiem, ze mozesz go obsluzyc.
Geniusz zarabia na rowerach. Pożyczył 11,5mln.zł , a bierze rocznie 90tys.zł , zwrot inwestycji za 128lat + kolejne lata na odsetki z pożyczki, czyli zwrot całkowity za ok. 150lat. hmmm niezły interes!! Pożycz mi te 10mln. a ja Ci rocznie będę oddawał po jakieś 80tys.zł , będziesz zarabiał na inwestycji 🙂
Pytanie jest skąd ma ta fundacja kasę? Czy nie z dotacji miast?
jerbie
Bo jesteś ze wsi to ci lotto. Ja z Lbn i nie życzę sobie abym sponsorował miłośników pedałów (2). Jak chcę się wozić to kupiłem auto i na utrzymanie ulic też bulę.
Ja
i smrodzisz niemiłosiernie i zajmujesz zbyt dużo miejsca w porównaniu z rowerzysta czy pieszym, I prosimy o parkowanie w miejscach dozwolonych, wnoszenie opłat i nie korzystanie z przestrzeni przeznaczonej dla pieszych.
księgowy
ładnie… nie uwzględniając kosztu stacji to jeden rower wychodzi za 13 902 pln’y. Rzeczywiście niemal charytatywnie Nextbike działa…
łobuziak
No to uwzględnij i wtedy policz
on
Biorąc pod uwagę, że w każdej stacji mamy 10 rowerów to koszt jednej stacji wynosi ok 130 tyś. zł. Niezła kasa jak za kilka rurek aluminiowych i automat.
Znieść darmowe minuty i skończy się rumakowanie 🙂
kolejny POwksi przekręt, tzw. jak to mówią zwolennicy Żuka: „inwestycja”. POwcy zadłużyli miasto-mieszkańców na 11,4 mln złotych, a niemiecka firma płaci 90 tyś. za dzierżawę rocznie, czy miesięcznie? Więc ta „inwestycja” zacznie przynosić miastu pieniądze za 126 lat, czy 10 lat? Nie żartujcie… dlaczego nie zajmie się tym Prokuratura?
A czy Prokuratura zajmuje się długiem publicznym?
takimi „inwestycjami” powinna
Zawsze mozna je bedzie pomalowac na bialo i przykuc do barierek. Takich kilkaset ghost bikow to byloby cos 🙂 no i zaden rowerzysta nie zginie na takim rowerze 🙂
Po pierwsze, NIE lubelskich rowerów miejskich tylko niemieckich.
Po drugie, niemiecki „Nextbike jednak zarabia na tym biznesie”… Chyba ktoś zapomina, że niemcy już zgarneli kosmiczną sumę 11,4 MLN za te 820 rowerki i tandetne 82 blachostacje.
11 400 000 zł… za czasow PełO szczególnie dużo „biznesow” było przekazywane do lewico-niemców. /Teraz Piz – to będzie do żydohameryki/
Zobacz jak wyglądają POLSKIE rowery-złomy miejskie w Rzeszowie gdzie rządzą twoi koledzy. Jak zobaczysz to wróć i napisz coś jeszcze.
W Rzeszowie jest inny system – projekt całkowicie prywatny. Miasto nie zapłaciło nawet 1zł, nie partycypuje także w kosztach utrzymania. Wręcz przeciwnie, zarabia na dzierżawie lokalizacji.
System nie jest doskonały, są plusy, są minusy, będą poprawki. Niemniej, przynajmniej mieszkańcy nie zostali obciążeni mega długami i dalszymi kosztami (w dodatku na zagraniczne konta). Publiczne mln łatwo wydawać… prawda Janku?
pomyłka pisarska na koniec, powinno być „Jarku” 🙂
raczej Krzysztofie Ż.
Co to jest peło? Nie znam takiego wyrazu.
W imię solidarności proponuję – oddaj swojego passata na cele charytatywne, kup sobie poloneza.
a tak wszyscy krzyczeli że Żuk kolejny bubel wprowadził. PiSowskie mordy zawsze krzyczą pomimo, że ich partia robi jeszcze gorzej. No ale mamy nowego króla więc będziemy żyć w dostatku
najpierw czytaj tekst tak dlugo aż cokolwiek zrozumiesz potem weź sobie karteczkę , podlicz koszty i zyski tak jakbyś to robił ze swoim domowym budżetem i skończ pyszczyć
Chyba zabolało z tym królem
rozliczyć Fundację Wolności!
prawda zabolała leminga?
400 tys razy więcej niż w poprzednim sezonie? Czyli w tamtym roku wypożyczono rowery 2 razy?
Wszyscy zarabiają, nikt nie płaci ! CUD, k…a cud. Napiszcie kto zapłacił za system. Z art. wynika że miasto 11.5 mln. a niżej piszecie że Lbn na tym zarabia.
😀 😀 😀 w sedno trafiłeś
Nie macie zielonego pojęcia o niczym, jeśli zakładasz firmę, bierzesz kredyt i zarabiasz, to rata kredytu jest tylko kosztem – zarabiasz powiedzmy 4000 netto od tego odejmujesz 1900 na zus i podatki, oraz 1000 na ratę kredytu, czyli zostaje 1100 dla Ciebie.
Każdy krzyczy o zadłużaniu nie mając pojęcia, że tak się zarabia pieniądze.
Co więcej trzeba być niespełna rozumu, żeby nie korzystać z kredytów – zawsze lepiej jest obracać cudzymi pieniędzmi niż swoimi.
Tak euGeniuszu ekonomii. Pod warunkiem, ze jestes na prywacie, a pieniadze z kredytu inwestujesz w to, zeby przynosily kolejne. Miasto jako „firma” nie ma wlasnych pieniedzy. Zrodlem dochodu sa podatki, dzierzawy placone przez mieszkancow. Kredyt sam w sobie nie jest zly, pod warunkiem, ze mozesz go obsluzyc.
Geniusz zarabia na rowerach. Pożyczył 11,5mln.zł , a bierze rocznie 90tys.zł , zwrot inwestycji za 128lat + kolejne lata na odsetki z pożyczki, czyli zwrot całkowity za ok. 150lat. hmmm niezły interes!! Pożycz mi te 10mln. a ja Ci rocznie będę oddawał po jakieś 80tys.zł , będziesz zarabiał na inwestycji 🙂
Rozliczyć z czego?
Najważniejsze,że są,a kto płaci? mnie to lotto …
Pytanie jest skąd ma ta fundacja kasę? Czy nie z dotacji miast?
Bo jesteś ze wsi to ci lotto. Ja z Lbn i nie życzę sobie abym sponsorował miłośników pedałów (2). Jak chcę się wozić to kupiłem auto i na utrzymanie ulic też bulę.
i smrodzisz niemiłosiernie i zajmujesz zbyt dużo miejsca w porównaniu z rowerzysta czy pieszym, I prosimy o parkowanie w miejscach dozwolonych, wnoszenie opłat i nie korzystanie z przestrzeni przeznaczonej dla pieszych.
ładnie… nie uwzględniając kosztu stacji to jeden rower wychodzi za 13 902 pln’y. Rzeczywiście niemal charytatywnie Nextbike działa…
No to uwzględnij i wtedy policz
Biorąc pod uwagę, że w każdej stacji mamy 10 rowerów to koszt jednej stacji wynosi ok 130 tyś. zł. Niezła kasa jak za kilka rurek aluminiowych i automat.