Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ludzie giną na drogach, gdyż są niewidoczni. Powiat Lubelski rozda mieszkańcom odblaski

Kilka tysięcy opasek i kamizelek odblaskowych trafi do mieszkańców miejscowości powiatu lubelskiego, w których w ostatnim czasie wyremontowane zostały drogi. Wszystko w ramach akcji „Bądź bezpieczny na drogach powiatu lubelskiego – noś odblaski”.

30 komentarzy

  1. „Nowa nawierzchnia sprawia, że kierowcy poruszają się szybciej”. Niezłe. Choć przyznam, że prawdziwe. Ale… Jakoś trudno mi zrozumieć, jak dochodzi do tych tragicznych wypadków. Piesi najwyraźniej nie chodzą poboczami, ale zwyczajnie drogami. W związku z tym nie powinno się im kazać nosić odblasków, co w sumie i tak może niewiele dać, jeśli są na drodze, ale bezwzględnie ZAKAZAĆ chodzenia po drodze (jezdni), a wymusić chodzenie poboczem. Ewentualnie kazać chodzić po lewej stronie (w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu pojazdów) i zawsze schodzić, kiedy nadjeżdża pojazd. Wtedy wypadek mógłby się wydarzyć chyba tylko w przypadku, gdyby kierowca nagle zjechał na pobocze.

    Pomijam już fakt, że skoro wyremontowano drogi, to można było zrobić przy nich chodniki.

    • „..Ewentualnie kazać chodzić po lewej stronie..” dobry jesteś.

      Art. 11. 1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku – z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.

      2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.

      Ktoś tu przepisów nie zna, ale się wypowiada. Fiszman i Franio też wybiórczo traktują przepisy. Widzą tylko prawa pieszych ale już o obowiązkach nie.

      • no dokładnie. to po chole*ę wprowadzać dodatkowe przepisy o odblaskach? wystarczy egzekwować istniejące. proste.

      • i fakt. nie wiedziałem, że przepisy to tak szczegółowo określają. a skoro określają, to moim zdaniem zupełnie niepotrzebne jest nakazywanie kolejnymi przepisami noszenia jakichś odblasków.
        jak mi się zdarza chodzić przy drogach, to zawsze lewą stroną, zawsze poboczem, zawsze ustępując pojazdom. do tego nie trzeba znajomości przepisów, a wystarczy zwykłe myślenie.

        • I teraz się zastanawiam czy udostępnianie jezdni pieszym ma sens… Aron i Franek co myślicie o takich pieszych jak herbatnik? Myślę, że nawet wy ze swoją małą wiedzą na temat przepisów ruchu drogowego wiecie więcej…

  2. Myślacy piesi raczej nie giną …a tym drugim nie pomoże nawet kamizelka bo i tak nie będą nosić

    • Tobie też testy na mądrość/inteligencję nie wychodzą najlepiej. Więc, kiedy jesteś umówiony na eutanazję? Kiedy będzie Twój ostatni wpis?

    • Ludzie (mniej więcej) są tak samo mądrzy w krajach europy – tam gdzie działa powszechna edukacja. Poziom wiedzy/mądrości w poszczególnych krajach waha się pewnie +/- 10-20%.
      A śmiertelność wśród pieszych w Polsce/Bułgarii/na Węgrzech jest 4x większa niż w krajach starej europu i 10x razy większa niż w Skandynawii.

      Możesz to wyjaśnić?

      • Ja się podejmę 🙂 Włącz mapy Googla powiększ na tyle żeby widzieć większą część Europy ale tak żeby było widać sieć dróg. Jak to zrobisz to napisz mi czy widzisz różnicę. A co do Skandynawii to porównaj sobie warunki drogowe (w kiepskich ludzie jeżdżą ostrożniej) liczbę dróg, pojazdów i co najważniejsze infrastrukturę dróg, chodników itp… Dodatkowo tam piesi dbają o siebie i swoje bezpieczeństwo, alkohol jest drogi, a obywatele nie chlają tak jak Polacy i co najważniejsze nie szlajają się po drodze nachlani… Jak to wszystko sprawdzisz to nie będziesz więcej zadawał głupich pytań… A ja mam do Ciebie też pytanie czemu w niektórych artykułach przestajesz mi odpisywać jak podważam Twoje chore tezy?

        • Co do tego, że infrastruktura poprawia bezpieczeństwo – zgoda
          „Dodatkowo tam piesi dbają o siebie i swoje bezpieczeństwo” – zgoda, ale czy nie zapomniałeś jeszcze o innych uczestnikach, który również dbają o bezpieczeństwo (swoje, oraz innych)
          „alkohol jest drogi, a obywatele nie chlają tak jak Polacy i co najważniejsze nie szlajają się po drodze nachlani” – zgoda

          Co do wypadkowości najważniejszym (wg mnie) czynnikiem jest przestrzeganie przepisów i kultura jazdy. W Skandynawii każdego kto łamie przepisy traktuje się jak bandytę, dzwonią przyjeżdża policja, dostaje bardzo wysoki mandat, albo idzie do aresztu na kilka tygodni/miesięcy.
          W Polsce na tych jeżdżących przepisowo patrzy się jak na idiotę.
          -przemilczałeś te kwestie o przestrzeganiu przepisów i wysokości mandatów

          Na „świeże” pytania raczej odpowiadam, ale do starych artykułów nie wracam, bo za dużo tego. Na wszystkie pytania chętnie bym odpowiedział, jeżeli byś mnie przekonał argumentami to bym może nawet zmienił zdanie na pewne kwestie. Zdaję sobie sprawę z tego, że się mylę czasem – ale w pewnych zasadniczych kwestiach trudno inaczej spoglądnąć na przepisy.

  3. Elementy odblaskowe bardzo tracą na skuteczności w świetle reflektorów samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka. Świetnym rozwiązaniem są tzw. przejścia aktywne, gdzie lampki w podłożu migają, kiedy zbliża się do niego pieszy. Co do odblasków, to producenci odzieży powinni mieć nakaz wszywania takich elementów, bo koszty są niewielkie, a zyski znaczące.

  4. Ludzie ruszcie czasem tym narządem który macie pod kośćmi czaszki!!!
    Wczoraj sam bym przejechał id…. , który idzie po zmroku PRAWĄ stroną po wąskiej jezdni zgodnie z moim kierunkiem jazdy, na dodatek trzyma światło białe przed sobą czyli dla mnie niewidoczne!!! Po co ma go widzieć gość z drugiej strony po przeciwnej stronie jezdni jak ja go nie widzę. W ostatniej chwili po hamulach z ABS – auto zatrzymało się przed gościem bo była sucha, czysta jezdnia, a gość zdziwiony nawet nie uciekał na pobocze!!!

  5. Tydzień temu wyprzedzałem samochód na nieoświetlonej drodze. Nagle przy zrównaniu się z samochodem wyprzedzanym pojawił się rowerzysta jadący oczywiście bez świateł z na przeciwka. Dobrze że nie był „napruty” i w ostatniej chwili uciekł na pobocze prawdopodobnie upadając na ziemię bo już by było po gościu!! LUDZIE MYŚLCIE

    • prawdopodobnie była(a) Pan/Pani uczestnikiem zdarzenia drogowego z miejsca którego Pan/Pani zbiegł(a) bez sprawdzenia, czy osoba poszkodowana nie potrzebuje pomocy, grozi za to odpowiedzialność z par. 162 KK
      ludzie myślcie

      • Kto powiedział, że nie sprawdzone? Po wykonaniu manewru wyprzedzania, następnie zawracania okazało się że gość dalej jechał… widocznie nic go nie nauczył brak świateł i bliski kontakt ze śmiercią.

  6. Ludzie zawsze dzielili się na mądrych i głupich …i tak pozostanie

    • Zapomniałaś dodać, że dostęp do samochodów mają tylko ci mądrzy. Dla tych drugich są przydrożne rowy.

      • Franiu i tu i tu są mądrzy i głupi ale pieśni mają problem ze zrozumieniem, że MAJĄ OBOWIĄZEK USTĘPOWAĆ POJAZDOM!! Czemu bronisz ludzi którzy robią wykroczenie i ryzykują przy tym życiem? Lepiej byś robił edukując pieszych jakie obowiązki na nich spoczywają… Jeśli nocą na nieoświetlonej drodze poza terenem zabudowanym idzie pieszy ubrany na czarno bez odblasków to nie jest tak jak Ty twierdzisz zabójstwo tylko samobójstwo!! Kiedyś napisałeś że jak pieszy nie stosuje się do przepisów to nie trzeba go od razu zabijać (parafrazuje). To nie jest zabijanie tylko popełnianie samobójstwa!!

  7. Franio weż ty się idż i lecz chlopie …jak tak czytam twoje komentarze to wygląda jakbyś zjadł wszystkie rozumy …ale tylko tak wygląda

    • Czy jestem tylko trochę głupi, że da się to wyleczyć, czy jednak jestem za bardzo głupi, żeby żyć i powinien mnie ktoś zgodnie z przepisami przejechać?
      To co pisze „pieszych” mnie intryguje. „Pieszy” pisze, że myślą potrafi zatrzymywać pojazdy.
      I ma w dodatku dostęp do tajnych statystyk. Wg niego tylko ludzie mniej mądrzy giną na drogach. Ja szukałem, ale nie dotarłem do takich danych. Pierwsze słyszę, żeby myślenie dawało nieśmiertelność.

      • Nie ekscytuj się weź leki

      • Franiu teraz zadam proste pytanie i nie owijając w bawełnę tylko po prostu na nie odpowiedź w jednym zdaniu. Czy jeśli piesi stosowali by się do Art. 11. 1. to by ich tyłu ginęło?

  8. Akcja bardzo dobra i potrzebna, ale ten przykład jakiś nietrafiony:

    „Jadąc z prędkością około 90 km/h” – większość wypadków z potrąconymi pieszymi zdarza się w terenie zabudowanym, więc po co przykład z taką prędkością? To prędkość bardziej z drogi ekspresowej niż z obszaru zabudowanego.
    A jadąc 50km/h – droga hamowania to dużo mniej niż 40 metrów (włączając czas reakcji, i wszystkie inne czynniki).

    A ograniczenie do 60km/h w nocy to jakiś relikt i niezrozumiałe jest to, że nie został on jeszcze zniesiony. Bo to, czy pieszy odniesie większe/czy mniejsze obrażenia/ czy nie przeżyje nie zależy od pory dnia, ale od tego z jaką prędkością zostanie uderzony.

    • Jazda w/g ludzi bez pojęcia bi PJ czyli : Dojeżdżamy do PdP zatrzymujemy i wysiadamy upewniamy czy nikogo nie ma w promieniu 100m żeby nam nie wtragną i możemy jechać dalej. I jeździmy nie szybciej niż 20.

    • Człowieku zdaje prawko i dopiero komentuj… 90 to prędkość poza terenem zabudowanym na drodze ekspresowej to 100 lub 120… A co do prędkości to każda może zabić aczkolwiek im wyższa tym bardziej niebezpieczna… Co do hamowania to średnia uwzględniając czas reakcji, czas na zadziałanie układu i droga hamowania to w sumie wychodzi ok 32m to nie jest wcale dużo zwłaszcza że dojść mogą jeszcze inne czynniki które tę drogę mogą wydłużyć…

  9. A w starostwie pomyśleli o kamizelkach dla arona i Frania? Oni są tak blisko siebie, że ciagle się paradoksalnie z innymi zderzają. Pomóż im przetrwać zimę i nie daj się sprowokować, kiedy się zbliżają. Dajcie im zatem po kamizelce!!

  10. A mi kto da żarówki do auta?!?! Kamizelka jak i żarówki kosztują i są obowiązkowe!!! Dlaczego jedna grupa społeczna jest faworyzowana a inna zmotoryzowana nie?!?! Mandaty pieszym walić z górnej półki to raz dwa sie nauczą kupować zakładać kamizelki!!!

Z kraju