Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin kupi kolejne elektryczne autobusy. Siedem przegubowych pojazdów dostarczy Solaris

Wybrany został dostawca kolejnych elektrycznych autobusów, jakie mają trafić do Lublina. Pojazdy zostaną dostarczone w ciągu dwóch lat i będą kierowane na linie, których trasa przebiega przez centrum miasta.

W czwartek Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął kolejny przetarg na zakup taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej. Tym razem chodzi o siedem elektrycznych autobusów w wersji przegubowej. Swoje oferty złożyły dwie firmy: Solaris oraz konsorcjum OPF i BKM-Ukraina. Pojazdy pierwszej z firm są dobrze znane w Lublinie, druga natomiast oferuje produkowane w Mińsku na Białorusi autobusy Biełkommunmasz.

Miasto zarezerwowało na ten cel kwotę 21,6 mln zł, jednak obie oferty były droższe. Solaris za swoje pojazdy chciał blisko 22,8 mln zł, zaś drugi oferent ponad 28,5 mln zł. Co więcej w pierwszym przypadku gwarancja na cały pojazd bez limitu kilometrów wraz z wszystkimi elementami stanowiącymi wyposażenie dodatkowe autobusu wynosi 60 miesięcy, w drugim zaś 36 miesięcy. Ze względu, iż obie oferty przekraczały zarezerwowaną na ten cel kwotę, miasto postanowiło dołożyć brakujące środki.

Elektryczne autobusy mają być dostarczone do 30 maja 2023 r. Zamówienie obejmuje również trzy dwustanowiskowe ładowarki małej mocy oraz jedną ładowarkę jednostanowiskową. Pojazdy mają być wyposażone m.in. w system monitoringu, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe czy też system zliczania pasażerów. Każdy z nich ma pomieścić minimum 120 pasażerów i posiadać przynajmniej 40 miejsc siedzących. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii kursujących przez centrum miasta.

(fot. Solaris)

10 komentarzy

  1. Русский тролл

    Po co automaty biletowe w których nie kupi się biletu? Czy ktoś w ZTM myśli?

    • Znowu cie z pracy wylali że tutaj się żalisz ?

    • Głąbie nie zrozumiesz.
      Aby korzystać z płatności bezgotówkowej trzeba coś jeszcze mieć na koncie.
      I nie mogą to być kopiejki.

  2. Może elektryczne autobusy mają sens, bo wszędzie trakcji trolejbusowej nie ma. Ale nie słyszałem, żeby w mieście z tramwajami zakupywano tramwaje na baterie. Czy nie lepszym pomysłem byłoby rozwinięcie sieci trakcji trolejbusowej? A autobusy elektryczne stosować już jako ostateczność, tam gdzie się nie da doprowadzić trakcji.

  3. Biznesmenzkoziej

    A czemu nie Ukraina-Białoruś? Ja chcę ukrainatransy bo takich łu nas jeszczo nie ma. MPK przecież lubi grzebać w wyrobach trolejbusopodobnych.

  4. Ale po co, skoro MPK ma już tyle autobusów że codziennie kilkadziesiąt nowoczesnych zakupionych ze wsparciem unijnym stoi bezużytecznie na zajezdni, a wożą nas złomami podwykonawców i starymi Jelczami co wycofano je z Warszawy…

Z kraju