Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelskie MPK zakupiło 28 autobusów. Mają przejechane nawet po milion kilometrów, wycofano je z Warszawy

Autobusy, które wycofuje z ulic Warszawa, będą jeździły po ulicach Lublina. 28 liczących kilkanaście lat jelczy kupiło lubelskie MPK. Każdy z nich ma przejechane minimum 600 tys km, wiele jednak blisko milion.

Niebawem flota lubelskiego MPK powiększy się o 28 „nowych” autobusów. Nowych jednak tylko dla spółki, gdyż każdy z jelczy został wyprodukowany w latach 2007/2008, a więc pojazdy mają po minimum 12 lat.

Przez ten czas przejechały od 671 tys. po blisko milion kilometrów. Od nowości należały do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i woziły pasażerów po stolicy.

Warszawa, podobnie jak wiele innych miast, od kilku lat prowadzi akcję wymiany taboru na nowy. Do stolicy docierają już nowe MAN-y, których miasto zakupiło ponad setkę. Wszystkie z nich napędzane będą gazem sprężonym CNG.

Pod koniec maja ogłoszono więc zamiar sprzedaży wycofanych z eksploatacji jelczy. Oprócz ich wieku powodem był też problem z dostępem do części zamiennych. Są one bowiem jedną z ostatnich partii autobusów, jakie opuściły fabrykę w Jelczu. Kilka miesięcy po ich dostarczeniu do Warszawy, zakład ogłosił upadłość.

Pomimo dość atrakcyjnej ceny, do licytacji stanął tylko jeden klient, właśnie lubelskie MPK. Cena wywoławcza za sztukę wynosiła 15 tys. zł. Za 28 pojazdów spółka zapłaciła 420 200 zł. Oznacza to po 15 007 zł za każdy z autobusów. Pojazdy posiadają silnik marki Iveco, spełniający normę spalin Euro 4. Może nimi podróżować maksymalnie 104 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Nie mają klimatyzacji ani też niskiej podłogi na całej długości.

Z przekazanych nam informacji wynika, że Miejskie Zakłady Autobusowe przygotowały już pierwsze jelcze do przekazania lubelskiemu MPK. Pojazdy wyjadą ze stolicy w podstawowej wersji, czyli po wymontowaniu z nich wszystkich kasowników, biletomatów czy też podobnych urządzeń. Mechanicy lubelskiego przewoźnika po sprawdzeniu ich stanu technicznego zaczną przystosowywać pojazdy do potrzeb pasażerów. Autobusy zostaną też przemalowane w barwy lubelskiej komunikacji miejskiej.

(fot. MZA Warszawa)

87 komentarzy

  1. Skoro lubelskie mpk kupuje starocia, to w tym przypadku niech obniży ceny biletów, obecne ceny są wyssane z palca.

  2. Jedna wielka kpina co robi prezesik łącznie z Żuczkiem.Przy kawie pier….lą o głupotach no i wprowadzają je w życie.Kiedy w końcu zejdzie ze stołka żuk z kolega Fularą.Panie Rydzewski Ś.P.Zmartwychwstań proszę.Jedyny Prezes Mpk który chciał coś zrobić dla tej firmy.

    • napewno nie bmw

      Lublin wybrał włodarza. Pasują wam autobus z milionem na liczniku. Kierowcy z bombowca robiący za 2000zł. Jeszcze z Racławickich trzeba drzewa usunąć bo zasłaniają ozdobny beton. Nikt nie pamiętał już błotowiska w zimie jak było miasto odśnieżane? No ale Tupolew był przeciw arenie dla Wala i Spejsona. Chcieliście to macie.

  3. Szkoda mi chłopaków z Pogotowia Technicznego .Już nie odpoczną na zmianie tylko będą holować jednego złoma za drugim.Brawo P.Fulara.Może ktoś cię w końcu pogoni z tego stanowiska i przestaniesz rujnować firmę.

  4. napewno nie bmw

    1 000 000 km ale licznik przynajmniej nie kręcony. Łakomy kąsek dla ściany wschodniej.

  5. Będą obsługiwać Al Żuka

  6. Wybraliscie Prezydenta to teraz będziecie jeździć tym co będzie miasto inspiraci

  7. A ZTM i MPK niech zapytaja czy cholownika nie mają na zbyciu bo z 5 by się przydalo bo 2 nie ogarnie tyle aut

  8. to samo jest w wojsku tam ciągle pojazdy mają być pomalowane.a nie sprawne? ??

Z kraju