Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelski producent makaronów ma sprzedawać swoje produkty z refillomatów. Celem jest ochrona środowiska

Nie w opakowaniu ze sklepowej półki, lecz luzem z automatu. Makarony lubelskiego producenta będzie można zakupić w specjalnym urządzeniu.

Od kilku lat w Polsce coraz popularniejsze stają się tzw. refillomaty. Są to urządzenia, służące do napełniania opakowań wielokrotnego użytku. Pozwala to na zmniejszenie ilości odpadów powstających w gospodarstwach domowych. W skrócie wygląda to tak, że klient przychodzi z własnym opakowaniem i napełnia go np. szamponem czy też środkami czystości.

Do tej pory w ten sposób oferowane były głównie produkty płynne. Jednak wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej, jak też coraz częstszym korzystaniem ze społeczeństwa z rozwiązań w myśl zasad zero waste, wprowadzane są urządzenia do sprzedaży produktów sypkich. Ich testy ogłosiła właśnie Lubella, która posiada swój zakład produkcyjny w Lublinie.

– I w końcu jest. Nasza Pasta Station od Lubelli. Narzędzie dopasowane jest do rozwijającego się rynku refill, którego częścią chcemy być również i my z marką Lubella. Teraz przed nami pilotaż poza warunkami laboratorium. Jesteśmy bardzo ciekawi reakcji shopperów – wyjaśnia Wojciech Dendys z Grupy Maspex.

Wiadomo już, że pierwszy refillomat, w którym będzie można zakupić makaron do własnego pojemnika czy też torby, stanie w jednym z marketów w Warszawie. Na razie w ramach pilotażu. Jeżeli urządzenie się przyjmie, będą podejmowane decyzje co do rozszerzania tej formy sprzedaży.

(fot. Wojciech Dendys)

38 komentarzy

  1. „Polacy nie gęsi lecz swój język mają” M.Rej !!! – to takie przesłanie do w/w artykułu i do Pana Dendysa.

Z kraju