Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

LOT zawiesił część połączeń z lubelskiego lotniska. Poranne loty do Warszawy zostały skasowane

Połowa połączeń lotniczych między Lublinem a Warszawą została zawieszona. Chodzi o wieczorne rejsy z Okęcia i poranne z lotniska w Świdniku.

Sezon wakacyjny w pełni, jednak pasażerowie muszą zmierzyć się z licznymi utrudnieniach na europejskich lotniskach. Część z nich zmaga się ze strajkami, a kolejne z brakami kadrowymi. To wszystko wpływa też na linie lotnicze, które również mają podobne problemy i niejednokrotnie zmuszone są do odwoływania lotów. Jak wskazuje Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych, od kwietnia zanotowano już kilkadziesiąt tysięcy anulowanych połączeń.

Chaos nie oszczędził również działalności Polskich Linii Lotniczych LOT. Przewoźnik od początku lipca wprowadza korekty z rozkładzie lotów. Usunięte zostały niektóre połączenia do Amsterdamu, Frankfurtu nad Menem, Londynu i Tel Awiwu. Teraz wprowadzono kolejne zmiany w siatce połączeń. Dotyczą one również Portu Lotniczego Lublin.

Od niedzieli 17 lipca nie są obsługiwane wybrane połączenia tzw. „nocujące”. Chodzi o wieczorne wyloty z lotniska Okęcie, kiedy to samolot w nocy pozostaje poza bazą i rano wraca do Warszawy. Są to rejsy do Amsterdamu, Hamburga, Goteborga, ale również i Lublina.

Jeżeli chodzi o lubelskie lotnisko, to nie są obsługiwane wykonywane loty, w których samolot startował z Warszawy o godzinie 22.55 by o godzinie 23.45 wylądować w Świdniku. Następnie pozostawał na płycie lotniska na noc i o godzinie 5:35 rano ruszał w drogę powrotną. Była to głównie oferta dla pasażerów, którzy na Okęcie dojeżdżali z naszego regionu własnym samochodem lub innymi środkami komunikacji.

Obecnie w siatce połączeń pozostały tylko loty popołudniowe. Samolot z Lublina do Warszawy startuje z Portu Lotniczego Lublin o godz. 14:55. Lak informują Polskie Linie Lotnicze LOT, taka sytuacja ma potrwać do końca wakacji.

(fot. PLL)

16 komentarzy

  1. Do W-wa to są co godz pociągi, nawet za 14 zł…Ci z lotu tego nie wiedzą?

  2. Wieśniak z ostrogami przy gumofilcach (dawniej: chłop małorolny)

    Jakbym miał tracić czas, nerwy i pieniądze dojeżdżając do lotniska i z łaski na uciechę być wieziony samolotem, to wolałbym furmanką ruszyć w stronę stolicy.

  3. komu to potrzebne

    Zaorać i zasiać sad kartofli. To lotnisko było po to żeby reszta ludzi mogła opuścić kraj. Wszyscy już wylecieli i nikt nie chce wracać wiec zamknąć to i spokój.

    • przywrócić kolonię susła czy innego chomika, może nawet przenieść z górek czechowskich

  4. to lotnisko od samego początku był chybiony pomysł! megalomania pełowców ! wydali kilkaset baniek na budowę! krocie kosztuje utrzymanie też liczone w mln złotych! i co ani 1 zł zysku! cały czas na minusie ! ale co tam Lublin bogaty prawie 2 mld zadłużenia! i nadal rośnie… park ludowy za 44 mln zł, ledowe mostki, betonoza i publiczna łaźnia na litewskim za 50 mln ! a coo jak wydawać to wydawać : chore nie’rządy !

    • jak skomentujesz łąkę zwaną CPK?
      „CPK pochłonął już 243 mln zł. Rosną koszty wynagrodzeń”.
      „W spółce, która na koniec grudnia ub. roku zatrudniała 493 osoby (w ciągu roku zatrudnienie zwiększyło się o 235 osób), dużą część kosztów stanowią wynagrodzenia. Według sprawozdania finansowego CPK, jego 3-osobowy zarząd zarobił w 2021 r. 2 mln 62 tys. zł, natomiast wynagrodzenie członków rady nadzorczej wyniosło 144,7 tys. zł.”

  5. lot trwa godzinę, autem dojeżdża się do Warszawy z Lublina w 1,5 h…

  6. Te lotniska niewypały to pomysł Tuska! Tylko kasa zmarnowana zamiast od razu drogi budować! Ale rada nadzorcza istnieje i Pawlak tam króluje nam!

Z kraju