Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Kierowca ciężarówki przewoził ładunek 21 ton łatwopalnej farby, ale pojazd był niewłaściwie oznakowany, co więcej brakowało też w nim wymaganych gaśnic. Mężczyzna został ukarany przez inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie grzywną, zaś wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne.

W miniony wtorek inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali do kontroli pojazd ciężarowy, należący do polskiego przewoźnika. W pojeździe przewożony był ładunek 21 ton łatwopalnej farby zapakowanej w bębny stalowe.

W trakcie kontroli okazało się, że ładunek nie został odpowiednio zabezpieczony przed ewentualnym przemieszczeniem się. Tym samym groziło to niekontrolowanym przemieszczeniem ładunku podczas wykonywania manewrów na drodze, a nawet spadnięciem z ładowni i przygnieceniem innych pojazdów bądź pieszych.

Co więcej, obowiązkowa tablica barwy pomarańczowej, ostrzegająca innych kierowców, że pojazd przewozi towary niebezpieczne, nie została zamocowana w sposób właściwy, tzn. nie gwarantowała pozostania jej w miejscu mocowania po 15 minutach przebywania w ogniu, bo tablicę przymocowano za pomocą plastikowych opasek zaciskowych.

Wymóg solidnego zamocowania tablicy wynika wprost z przepisów i ma na celu ostrzeganie m.in. strażaków, gdy przybędą na miejsce pożaru pojazdu.

Oprócz tego, tablica nie posiadała wymaganych właściwości odblaskowych i była nadmiernie zniszczona i zużyta. Stwierdzono także, że obie wymagane przy takim transporcie 6 kg gaśnice nie posiadały ważnej kontroli okresowej.

Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w wysokości 1 700 zł, a na kierowcę nałożono grzywnę w kwocie 1000 zł. Zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

Ładunek był źle zabezpieczony i oznakowany, a gaśnice nie miały ważnej kontroli okresowej (zdjęcia)

(fot. WITD)

4 komentarze

  1. kolejny „sukces” krokodyli. Ciekawi mnie, jak się ma ten wyczyn do pracującego godzinami na postoju silnika pojazdu ITD. Nie ma to związku z prowadzonymi czynnościami. Panowie po prostu grzeja sobie pupcie

    • To zadaj sobie pytanie skąd się bierze prąd do zasilania urządzeń 230V. Z wiatru ?
      A do grzania to służy webasto.

  2. Następny dziad trans który jedzie po 2.5 zł za kilometr i nawet pasów lub belek zabezpieczających w poprzek nie posiada

Z kraju