Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kontrole pojazdów oznakowanych jako „TAXI”. Kilkadziesiąt mandatów, kilka zatrzymanych dowodów rejestracyjnych (zdjęcia)

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie przekazał dane dotyczące akcji kontroli pojazdów w Lublinie oznakowanych jako „TAXI”. Funkcjonariusze przeprowadzili 70 kontroli pojazdów zakończonych nałożeniem 31 mandatów i wszczęciem 10 postępowań administracyjnych oraz zatrzymaniem 7 dowodów rejestracyjnych.

W miniony piątek wieczorem funkcjonariusze WITD, Okręgowego Urzędu Miar wspólnie z lubelskimi policjantami i przedstawicielem Urzędu Miasta Lublin przeprowadzili kontrole pojazdów, których kierowcy świadczą usługi przewozu osób na terenie Lublina.

Przedmiotem kontroli, oprócz uprawnień kierowców, wymagań licencyjnych, stanu technicznego pojazdów były także zagadnienia związane z prawidłowością działania taksometrów. Kierujących badano również pod kątem zawartości alkoholu i narkotyków. I, co cieszy, jedynie w tych dwóch ostatnich aspektach nie stwierdzono nieprawidłowości.

Mundurowi skontrolowali 70 pojazdów. W jednym przypadku stwierdzono brak uprawnień licencyjnych do wykonywania przewozów taxi na terenie Lublina. Stwierdzano także brak wymaganych orzeczeń lekarskich i psychologicznych, a najczęstszą nieprawidłowością było niewyposażenie kierowcy w wymagany dokument tj. wypis z licencji. Na kierowców nałożono 31 mandatów karnych nie tylko za braki w dokumentacji, ale także za rażące naruszenia przepisów o ruchu drogowym. Zatrzymano 7 dowodów rejestracyjnych.

Co ciekawe, jeden z kierowców przyjął mandat karny w kwocie 500 złotych, po czym złożył pismo o uchylenie tego mandatu. Jak stwierdził, „jest osobą młodą (18 lat), dopiero od miesiąca posiada prawo jazdy, i jeszcze nie zna swoich obowiązków jako kierowca taksówki”.

(fot. lublin112.pl, źródło WITD)

30 komentarzy

  1. „jest osobą młodą (18 lat), dopiero od miesiąca posiada prawo jazdy, i jeszcze nie zna swoich obowiązków jako kierowca taksówki”
    To się z miejsca kwalifikuje na pozbawienie tych uprawnień…

    • Tyle dobrego ze wogole mial PJ, niezli magicy tam jezdza hahaha

      • Posiadanie prawa jazdy wcale nie oznacza, że umie zachować się na drodze zgodnie z przepisami. PJ dopuszcza go jako kierowcę do poruszania się po drodze, ale nie potwierdza jego kompetencji. Egzaminy na PJ powinny być co dwa lata powtarzane. Zwłaszcza dla instruktorów i egzaminatorów.

    • Dziewczyny uwaga na tego ciamajdę . Nie odpalajcie mu szczącej , bo w razie „w” też wam tak odpowie że ma dopiero 18 lat i nie wie że jak jak się wychowuje dziecko .

    • … zapomniał jeszcze dodać, że to jego pierwszy dzień pracy xD

  2. no ku… de…

  3. Taaaa. Karać, karać wykosić tanią konkurencję bo po co ludzie mają przykładowo jechać za 12 zł jak może pojechać czwórkami za52 zł.

    • nie posiadają sprawne auta i pełnię uprawnień, to będą stanowić konkurencję.
      w korporacjach taksówkowych jakoś ludzi bez licencji nie wyłapują i nikt się nie tłumaczy, że dopiero się uczy swojej pracy.
      jak będą mieli kierowców nie wyciągniętych dzień wcześniej z obory, to podniosą ceny.

    • Jak nie stać cię na taxi to zapi..z buta.

    • Taa na dobrym mnożniku to chyba raczej bolcikiem 52 a czwórkami 12?‍♂️.

  4. Tak jak było z prywatnymi autobusami po co taniej jak pasażer mógł poczekać 3 godziny na droższego śmierdziucha z Mpk

  5. Ilu dzielnych korporacyjnych taksiarzy skontrolowały oddziały policji ? Jakie są wyniki? Czy może po prostu oni nawet nie zbliżali się w okolice, w których były przeprowadzane kontrole?

  6. jednak różnica jakości jest porażająca. widziałeś kiedyś, żeby tydzień w tydzień od kilku lat były artykuły o stłuczkach z udziałem taxi? to się pojawiło dopiero z boltem. niedorobieni kierowcy z łapanki, nieznający miasta, wpatrzeni w nawigację zamiast na drogę. jak chcesz z takim argumentem dyskutować?

  7. Tylko bolt nigdy więcej taxi.

  8. Złotówy walcza jak mogą.

  9. faktem jest że bolty jeżdżą jak popaprani, ale czy to się jakościowo różni od starych taksiarzy? śmiem wątpić. to co mi się nie podoba, to fakt, że gros zysku trafia nie do kierowców, a do firm i operatorów. tak – może i jesteśmy wożeni lepszymi autami (bo na boltach jeżdżą głównie nówki w leasingu), może płacimy „mniej” (choć z taksówkarzem można się było „dogadać”, z boltem nie ma jak), ale przez to kolejna dziedzina życia zostaje zawłaszczona przez potężne korpo, które zapewne nie płaci nawet w polsce podatków.

    • Korpo nie płaci, kierowca nie płaci no to ty zapłacisz extra to czego oni nie zapłacili, proste.

    • Człowieku nigdy nie było słychać o tylu wypadkach u sałaciarzy.Raz na jakiś czas coś tam wiadomo,ale nie prawie codziennie jak te matoły z bolta.

    • A odnośnie aut to sory bo po 2óch latach nawalania 24h na dobę i tylu dzwonach to są szmelce Saszki też czystością nie grzeszą z tego co mi wiadomo?‍♂️.

  10. Brawa dla policji, widać że jakiś komendant lub dyżurny czyta komentarze na lublin112 😉 więcej takich akcji i jak najczęściej ale poza takimi akcjami czasem moglibyście zajechać na osiedla i tam ustawić się na chwilę i nawet na piechotę poobserwować z jakimi prędkościami ludzie jężdźą pod blokami po osiedlowych uliczkach(np. Relaksowa, Wędrowna).
    A Bolty, Ubery to już hit…

Z kraju