Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny przetarg na elektryczne autobusy dla Lublina. Znów ofertę złożył jedynie Solaris

Przetargiem na dostawę autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej w Lublinie po raz kolejny zainteresowana była tylko jedna firma. Ponieważ oferta mieści się w kwocie, jaką miasto zarezerwowało na ten cel, wszystko wskazuje na to, że zakupione zostaną kolejne Solarisy.

W środę 4 marca w Zarządzie Transportu Miejskiego odbyło się otwarcie ofert złożonych w przetargu na zakup 7 autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej. Podobnie jak w poprzednim postępowaniu, wpłynęła tylko jedna oferta, od firmy Solaris. Miasto planowało wydać na nowe pojazdy 18,79 mln złotych, producent wycenił autobusy na blisko 18,77 mln złotych. Proponuje również 60 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów zarówno na cały pojazd, jak też na wszystkie elementy stanowiące wyposażenie dodatkowe autobusu.

Autobusy są kupowane w ramach współfinansowanego ze środków unijnych większego projektu, który obejmuje również wykonaną już przebudowę i rozbudowę ul. Grygowej wraz z budową dwóch wiaduktów i przebudową łącznicy do ul. Rataja, budowę brakującego odcinka trakcji trolejbusowej w ul. Mełgiewskiej, przebudowę skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grabskiego i Sulisławicką, skrzyżowania Drogi Męczenników Majdanka z ul. Lotniczą oraz przebudowę ronda Lubelskiego Lipca ’80 wraz z ul. Fabryczną i Al. Zygmuntowskimi.

Pojazdy będą niskopodłogowe, o długości 12 metrów, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki do liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Zgodnie z założeniami przetargu, autobusy mają zostać dostarczone w listopadzie 2021 roku, będą kursowały na liniach nr: 1, 6 i 7.

(fot. Solaris)

12 komentarzy

  1. jak z Unijnych środków do antyunijny PIS nie powinien jeździć , to samo dotyczy korzystania ze sprzętu WOŚP .

    • tak samo powinni zrobić pełowcy z +500 nie brać! hipokryzja stopień N-ty!

  2. to że kolejne to akurat dobrze. Lepiej tak niz każdy inny.

  3. cenzura lepiej działa niż w lubelskiej gazetce-organie wychwalania owada

  4. Jak do przetargu wcześniejszego stanął „Spr to miasto uniewaznilo przetarg

  5. Jak pisałem 28 lutego :
    Trzeba być niezłym DURNIEM żeby inwestować w autobusy elektryczne w mieście w którym istnieje tak rozbudowana trakcja trolejbusowa. Gdynia, Tychy i Lublin to są miasta w Polsce po których jeżdżą trolejbusy !!!
    Przecież od razu za to powinien wziąć się pan prokurator. Ręce opadają…
    Czyje to są pieniądze na taki ,,zakup” ?

    • jeśli suwaki tańsze to masz rację. Ale mądrość urzędnicza może być taka że autobuś elektryczny dostaniesz dofinansowanie a na trajtka nie, jak było z rewitalizacją terenów zielonych np. Niejeden wójt wolałby kilometr drogi niż wyrwać stare i nasadzić nowe krzewy w parku ale …. priorytety i RPO

    • Podobnie durnym trzeba być sądząc że w całym Lublinie jest sieć trolejbusowa. Co po trolejbusie skoro nie ma infrastruktury żeby dojechał wszędzie? Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem, to od razu wiedziałbyś skąd pieniądze na ten zakup. I tu wracamy do tematu „durny”.

  6. przecie powoli to dplacaja a na autobusy maja

  7. A co z Ursusem ? Gdzie te autobusy i dobrze zapowiadajaca się firma tak się zachwalali i co teraz cisza? Zaległe wypłaty wypłacone? Łapy po dotacje umieli tylko wyciągać i pchać w swoje 4litery kosztem innych. Nagle wszystko ucichło . Napiszcie co dalej z tą firmą i zaległymi wypłatami bo ludzie wciąż czekają…

  8. No i super że to SOLARIS bo ich pojazdy są najładniejsze i najwygodniejsze a nie te kanciaste mercedesy czy złomy od początku typu autosan czy ursus wszystko tam skacze hałasuje … Pamiętam wprowadzenie trolejbusów Ursus Przegubowych wracam sobie takim po nocy w robocie i co prawie fabrycznie nowy pojazd nagle zamarł na racławickich .i do kolejnego przystanku z buta …

  9. mnie nie kupią PISuary za 500+

Z kraju