Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Nawet utrata licencji na przewóz osób grozi właścicielowi firmy, który kieruje w trasę niesprawne i zagrażające bezpieczeństwu pojazdy. Inspektorzy zatrzymali kolejnego busa, który po kontroli nie mógł ruszyć w dalszą drogę.

Zaledwie kilkanaście godzin temu informowaliśmy o fatalnym stanie technicznym rejsowego busa, który kursował na trasie Lublin – Biała Podlaska. W trakcie kontroli inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie okazało się, że nadmiernie obluzowane były elementy mocujące lewe przednie koło, co bezpośrednio wpływało na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Do tego w jednym z kół była zbyt mała siła hamowania, brakowało wymaganej skuteczności hamowania, na wale przekładni kierowniczej był nadmierny luz, a przeguby były nadmierne zużyte.

Na liście usterek znalazły się także: niepewne mocowanie resorów do podwozia i osi oraz wyraźnie nieszczelny układ wydechowy. Dodatkowo stopnie wejściowe były w stanie zagrażającym bezpieczeństwu pasażerów. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali kierowcy dalszej jazdy do czasu wykonania niezbędnych napraw.

Kontrola kolejnego busa kursującego na tej trasie miała podobne konsekwencje. W poniedziałek inspektorzy na ul. Stefana Żeromskiego w Białej Podlaskiej podjęli działania, w trakcie których zwrócili uwagę na problemy m.in. układem kierowniczym i hamulcowym mercedesa. Dlatego też pojazd skierowano do uprawnionej stacji kontroli pojazdów celem weryfikacji stanu technicznego na profesjonalnych urządzeniach.

Diagnosta wskazał na szereg usterek m.in. brak wymaganej skuteczności hamowania, uszkodzone elementy zawieszenia pojazdu, nadmierną korozję podwozia mającą wpływ na sztywność konstrukcji czy też niepewne mocowania siedzeń pasażerów. Jednak największym problemem był wyciek z przekładni kierowniczej pojazdu, co bezpośrednio wpływało na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

W wyniku tego inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali kierowcy dalszej jazdy do czasu wykonania niezbędnych napraw. Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowania administracyjne za wykonywanie przewozu drogowego pojazdem posiadającym usterkę zakwalifikowaną jako niebezpieczna. Grozi mu za to grzywna w wysokości 2 tys. złotych. Dodatkowo wynik postępowania administracyjnego może być przesłanką do cofnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego osób.

Inspektorzy zapowiadają dalsze kontrole pojazdów, którymi pasażerowie przewożeni są na regularnych liniach międzymiastowych.

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

Kolejny bus w fatalnym stanie technicznym. Miał uszkodzony układ kierowniczy i hamulcowy (zdjęcia)

(fot. WITD)

23 komentarze

  1. zawodowy kierowca

    Znowu państwo POlskie znęca się nad uczciwym Polskim przedsiębiorcą.

  2. Lublin-Świdnik, Lublin-Łęczna, Lublin-Łuków, tymi busami zdarzało mi się podróżować i jest tragedia gdzie jest Policja i ITD? Może by tak skontrolować wszystkich busiarzy w naszym regionie zapewne tylko 15 % pojazdów będzie nadawało się do jazdy a reszta na szrot. Nie wspomnę jak większość z nich jeździ….

  3. To te usterki wyskoczyły nagle? Pociągnąć do odpowiedzialności również diagnostów, którzy dopuścili te trumny do ruchu. Swoją drogą, pojazdy do przewozu osób powinny przegląd przechodzić minimum 2x w roku

    • Pojazdy do przewozu osób przechodzą, według przepisów, przegląd 2 razy w ciągu roku

  4. Dziwne. Nie miał hamulców a jednak do kontroli się zatrzymał hehe.

  5. bus musi latać !!

  6. Do KSIONC. POCZYTAJ PRZEPISY I PISZ WTEDY KOMENTARZE.

  7. Największy złom jeździ na trasie Lublin – Oleśniki p. Piaski. Tego się nie da z niczym porównać. Tak ja na Ukrainie 20 lat temu. Właściciel: ***** z Łęcznej!

  8. „Flinstona” nikt nie robił jeszcze w tym busie ani reklamówek na nogi w czasie deszczu nie nakładał a już narzekają 😀

  9. Jak były inspekcje w Zalesiu na rejsach Lublin-Lubartow to kierowca dał halo właścicielowi (byłem świadkiem rozmowy) i ten z Lubartowa już nie wyjechał w trasę co by go nie capneli. A jak trzepanko odbywało się w Lublinie to nawet nie zajeżdżali na dworzec. Tak więc jednym ze słusznych sposobów będzie jedynie łapać 'w biegu’ po trasie.

    I jeszcze jedno.. jadąc kiedyś jedną z 'wieźniarek’ z Lubartowa do Lublina w Zalesiu zatrzymało nas itd do kontroli. Lament bab co by inspektor się sprężał bo spóźnia się do fryzjera/pracy/na zakupy do galerii z koleżanką był tak irytujący, że w głowę się nie mieści świadomość samych podróżujących-jedzie to jedzie. Też jechałem ale tylko kilka razy z przymusu i nie zazdroszczę tym co muszą co dzień.

Z kraju