Kolejne oszustwo na BLIK-a. Z konta zniknęło 1000 zł
14:05 13-11-2019
We wtorek policjanci ze Świdnika przyjęli zgłoszenie od mieszkanki powiatu, że z jej konta zniknęło 1000 złotych. Jak się okazało, kobieta padła ofiarą oszustów.
Na komunikatorze portalu społecznościowego jej znajoma poprosiła, aby opłaciła jej zamówienie. Pokrzywdzona podała jej kod BLIK, a następnie zaakceptowała płatność podając kod PIN w aplikacji banku. Z konta została przelana kwota w wysokości 1000 zł. Po telefonicznej rozmowie ze znajomą okazało się, że to nie ona prosiła o opłacenie zamówienia.
Policja ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez osoby podszywające się pod znajomych w mediach społecznościowych. Kiedy ktoś pisze przez internetowy komunikator, że potrzebuje szybkiej pomocy finansowej i prosi o podanie kodu do płatności mobilnych (BLIK), należy zachować szczególną ostrożność.
(fot. pixabay.com)
Myślałam, tak k…. ty myślałaś.
Baba w sieci: najpierw płaci, potem sprawdza komu i za co. Nie mogła przed podaniem Blika zadzwonić?
Nie żal mi takich.Amen.
Czemu tak ujadacie ? chciałabym mieć takich przyjaciół chętnych do pomocy..
apeluję aby w takim przypadku nie pisać: myślała. bo przecież nie myślała.
Jak nie masz kasy, nie kupuj, przecież towar nie ucieknie. To nie czasy PRL.