Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejne oszustwo na BLIK-a. Z konta zniknęło 1000 zł

Po raz kolejny oszuści dali znać o sobie i okradli tym razem mieszkankę powiatu świdnickiego. Kobieta straciła 1000 zł, bo myślała, że pomaga znajomej w zakupach.

We wtorek policjanci ze Świdnika przyjęli zgłoszenie od mieszkanki powiatu, że z jej konta zniknęło 1000 złotych. Jak się okazało, kobieta padła ofiarą oszustów.

Na komunikatorze portalu społecznościowego jej znajoma poprosiła, aby opłaciła jej zamówienie. Pokrzywdzona podała jej kod BLIK, a następnie zaakceptowała płatność podając kod PIN w aplikacji banku. Z konta została przelana kwota w wysokości 1000 zł. Po telefonicznej rozmowie ze znajomą okazało się, że to nie ona prosiła o opłacenie zamówienia.

Policja ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez osoby podszywające się pod znajomych w mediach społecznościowych. Kiedy ktoś pisze przez internetowy komunikator, że potrzebuje szybkiej pomocy finansowej i prosi o podanie kodu do płatności mobilnych (BLIK), należy zachować szczególną ostrożność.

(fot. pixabay.com)

6 komentarzy

  1. Myślałam, tak k…. ty myślałaś.

  2. Baba w sieci: najpierw płaci, potem sprawdza komu i za co. Nie mogła przed podaniem Blika zadzwonić?

  3. Nie żal mi takich.Amen.

  4. Czemu tak ujadacie ? chciałabym mieć takich przyjaciół chętnych do pomocy..

  5. apeluję aby w takim przypadku nie pisać: myślała. bo przecież nie myślała.

  6. Jak nie masz kasy, nie kupuj, przecież towar nie ucieknie. To nie czasy PRL.

Z kraju