Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejne kamery na przejazdach kolejowych. Wiele nagrań trafia na policję, kierowcy otrzymują mandaty (wideo)

Omijanie rogatek, wjeżdżanie pod opadające rogatki oraz ignorowanie znaków stop najczęściej prowadzi do wypadków na przejazdach kolejowych. Zachowania kierowców są na bieżąco rejestrowane a nagrania tych, którzy stwarzają zagrożenie łamiąc przepisy, przekazywane są policji.

Z roku na rok sukcesywnie wzrasta liczba przejazdów kolejowych, na których znajdują się kamery. Tylko w 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe zamontowały monitoring w 116 miejscach. Łącznie w całym kraju są już 1343 przejazdy wyposażone w urządzenia do nagrywania poczynań kierowców.

Monitoring pozwala kolejarzom obserwować sytuację na przejeździe, a jeśli to konieczne na bieżąco reagować. W ubiegłym roku na przejazdach i przejściach kolejowych doszło do 208 wypadków i kolizji, w wyniku których 51 osób zginęło, a 34 zostały ciężko ranne. Za 99% z nich odpowiadali nieostrożni kierowcy.

Nagrania nieprawidłowych, a często wręcz brawurowych zachowań kierowców w tego typu miejscach, są szczegółowo analizowane i często wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach. Ich celem jest zwiększanie bezpieczeństwa w ruchu jak też uświadamianie kierujących, jakie ryzyko niesie łamanie podstawowych przepisów drogowych. Jednak to nie wszystko. Wiele nagrań kolejarze przekazują do jednostek policji.

Funkcjonariusze na ich podstawie wszczynają postępowania wobec kierowców, którzy łamią zasady bezpieczeństwa i stwarzają zagrożenie dla innych. W 2018 r. sporządzonych zostało 1211 wniosków w sprawie ukarania nieostrożnych kierowców, którzy rażąco naruszyli przepisy ruchu drogowego. Jak wyjaśniają kolejarze, najczęściej do wypadków, które często kończą się tragicznie w skutkach, dochodzi w wyniku omijania rogatek, wjeżdżania pod opadające rogatki oraz ignorowania znaków stop.

 

 

 

 

 

(fot. wideo – PKP)

4 komentarze

  1. PLK pierwsza liga konfidentów ?

  2. Pierwszy filmik jak z Benny Hilla.

  3. Dla bydła nie powinno być litości, konfident to był za PRLu. Teraz mamy własne państwo. Jak tego polaczki nie zrozumieją to mentalnie dalej będziemy w rosyjskiej strefie wpływów. Kamery muszą być w każdym przejeździe.

Z kraju